Is dat wel zo? Zou Infrabel voor iedere individuele trein het electriciteitsverbruik aanrekenen aan de betreffende vervoerder? Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dat kan gemeten worden, het zou trouwens niet simpel worden.Dat de energiekost hoger is kan ik zeker snappen, maar dat is toch een kost voor de vervoerder en niet voor Infrabel zou ik verwachten.
ETCS in België
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: ETCS in België.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: ETCS in België.
Bij moderne treinen wordt dat gemeten en gebruikt in de facturatie, oudere treinen betalen een vast forfait.jan_olieslagers schreef:Is dat wel zo? Zou Infrabel voor iedere individuele trein het electriciteitsverbruik aanrekenen aan de betreffende vervoerder? Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dat kan gemeten worden, het zou trouwens niet simpel worden.Dat de energiekost hoger is kan ik zeker snappen, maar dat is toch een kost voor de vervoerder en niet voor Infrabel zou ik verwachten.
Re: ETCS in België.
Het is nog niet beschikbaar voor de klanten, maar voor Infrabel testen is een stuk van L132 al uitgerust.JHS2013 schreef:Hoe zit het met de ontwikkeling van ETCS1 LS? Is dat al ergens operationeel?
Re: ETCS in België.
Ik hoop dat ze gaan beseffen dat LS geen goed idee is [emoji85] maar ik vrees er voor...
Re: ETCS in België.
Zelfs de mensen die eraan werken weten dat LS slechts een halfslachtige technologie is. De bedoeling van Infrabel is dan ook de LS te vervangen door level 2 in een volgende fase.
Maar op korte termijn is LS wel een goede manier om snel de interoperabiliteit te garanderen.
Re: ETCS in België.
Voor de geïnteresseerden, Infrabel heeft de ETCS-uitrolkaart op haar website bijgewerkt. Dit is de laatste stand van zaken:


Re: ETCS in België.
Op zulke lijntjes wel, maar dat gaat Infrabel hun visie niet zijn vrees ik...Steven schreef:Waarom niet? Voor de lijntjes waar 1 trein per uur komt volstaat dat toch.
Iedereen weet dat het slechts tijdelijk is, maar iedereen die al even bij de spoorwegen werkt weet ook dat tijdelijk zeer lang kan duren [emoji12]Shrek schreef:Zelfs de mensen die eraan werken weten dat LS slechts een halfslachtige technologie is. De bedoeling van Infrabel is dan ook de LS te vervangen door level 2 in een volgende fase.
Maar op korte termijn is LS wel een goede manier om snel de interoperabiliteit te garanderen.
Re: ETCS in België.
De Visie van Infrabel is niet zo geheim hoor, in de netverklaring zit een kaartje (bijlage C, kaartje 7) met duidelijk opgelijst waar welke vorm van ETCS gaat uitgerold worden tegen 2025 en de lijnen met ETCS1LS zijn idd degenen die je kan verwachten.
Zelfs al betekent "tijdelijk" voor 1 of 2 lijnen dat het nog 20 jaar duurt eer die omgebouwd worden naar ETCS2, dan nog blijft het grootste voordeel intact: het Belgische spoornet is volledig toegankelijk voor alle treinen die uitgerust zijn met ETCS level 1 en 2. Het levert ook geen achteruitgang op ten opzichte van de huidige situatie, want de beveiliging verslechtert niet.Iedereen weet dat het slechts tijdelijk is, maar iedereen die al even bij de spoorwegen werkt weet ook dat tijdelijk zeer lang kan duren [emoji12]Shrek schreef:Zelfs de mensen die eraan werken weten dat LS slechts een halfslachtige technologie is. De bedoeling van Infrabel is dan ook de LS te vervangen door level 2 in een volgende fase.
Maar op korte termijn is LS wel een goede manier om snel de interoperabiliteit te garanderen.
Re: ETCS in België.
Alweer op een halfslachtig systeem te moeten rijden, NOG een systeem extra (ik zou hier al de reeds gekende tps kunnen opnoemen, maar ik vergeet er sowieso), terwijl de goede technologie bestaat en men het overal gelijk zou kunnen trekken...
Re: ETCS in België.
Hoewel het systeem voor Infrabel waarschijnlijk wel goed uitkomt is het voor een bestuurder zeer lastig om te rijden vind ik. ETCS is zeer goed, er is controle en je hebt er zicht op.
ETCS LS is zo van willen maar niet kunnen in mijn mening...
En zoals CursorX zegt, weer een nieuw veiligheidssysteem die toch weer weg zal vallen tegen dat we het goed kennen.
Als ze wachten met LS tot N1 bijna overal uitgerold is en direct in 1 stuk werk kan ik er nog mee leven maar niet in stukjes en brokjes zoals nu met ERCS N1, mooi voorbeeld is nu in Oostende... 8km ETCS
ETCS LS is zo van willen maar niet kunnen in mijn mening...
En zoals CursorX zegt, weer een nieuw veiligheidssysteem die toch weer weg zal vallen tegen dat we het goed kennen.
Als ze wachten met LS tot N1 bijna overal uitgerold is en direct in 1 stuk werk kan ik er nog mee leven maar niet in stukjes en brokjes zoals nu met ERCS N1, mooi voorbeeld is nu in Oostende... 8km ETCS
Re: ETCS in België.
Het grote voordeel van LS is net dat TBL1+ in 2025 afgeschaft kan worden. Dan wordt het lijstje eenvoudiger.CursorX schreef:Alweer op een halfslachtig systeem te moeten rijden, NOG een systeem extra (ik zou hier al de reeds gekende tps kunnen opnoemen, maar ik vergeet er sowieso), terwijl de goede technologie bestaat en men het overal gelijk zou kunnen trekken...