Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Zoals algemeen geweten zijn de Desiro's veredelde trams, daar is al een topic voor. Ze zijn zéér geschikt voor L- en S-diensten (snel in optrekken en afremmen), niet voor IC-diensten. Maar ja, wanneer beginnen ze dit (eindelijk) te snappen bij de 'en em bee es'...? 

Laatst gewijzigd door LML op 10 jul 2020, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit een kwestie van snappen is maar van noodzaak. Ik ben ook niet de vurigste fan van desiro's, laat dat duidelijk zijn, maar ik vrees dat er op dit moment niet veel anders opzit dan desiro's laten rijden op IC-diensten, gezien de uitbreiding van het aanbod en de mank lopende instroom van nieuw materieel. Overigens is er niets nieuws onder de zon: ook in het verleden werden de tweetjes ingezet op alle mogelijke diensten, ook op diensten die best wat beter materieel konden gebruiken. De NMBS moet nu eenmaal roeien met de riemen die ze heeft.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Oh god niet deze discussie opnieuw, die is al 100x gevoerd. Doe het dan op zijn minst in het Desiro topic aub.
E517 is afgeschaft tussen Oostende en Luik. Van Luik naar Eupen zou die rijden met 2xAM96 ipv 18 + I10/I11.
-
Ms96 op Eupen !?260689 schreef:E517 is afgeschaft tussen Oostende en Luik. Van Luik naar Eupen zou die rijden met 2xAM96 ipv 18 + I10/I11.
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Ja, iets wat maar heel zelden gebeurt.ianryckewaert13 schreef: ↑12 jul 2020, 20:28Ms96 op Eupen !?260689 schreef:E517 is afgeschaft tussen Oostende en Luik. Van Luik naar Eupen zou die rijden met 2xAM96 ipv 18 + I10/I11.
-
Is dat niet een rit dat via landen terugkeert?260689 schreef:Ja, iets wat maar heel zelden gebeurt.ianryckewaert13 schreef: ↑12 jul 2020, 20:28Ms96 op Eupen !?260689 schreef:E517 is afgeschaft tussen Oostende en Luik. Van Luik naar Eupen zou die rijden met 2xAM96 ipv 18 + I10/I11.
Wie zal het zeggen/weten ......ianryckewaert13 schreef: ↑12 jul 2020, 20:52Is dat niet een rit dat via landen terugkeert?260689 schreef:Ja, iets wat maar heel zelden gebeurt.ianryckewaert13 schreef: ↑12 jul 2020, 20:28 Ms96 op Eupen !?
-
In Leuven de 544 met 6 minuten vertraging260689 schreef:Wie zal het zeggen/weten ......ianryckewaert13 schreef: ↑12 jul 2020, 20:52Is dat niet een rit dat via landen terugkeert?260689 schreef: Ja, iets wat maar heel zelden gebeurt.
Vanwaar haal jij die 6min?ianryckewaert13 schreef: ↑12 jul 2020, 20:56In Leuven de 544 met 6 minuten vertraging260689 schreef:Wie zal het zeggen/weten ......ianryckewaert13 schreef: ↑12 jul 2020, 20:52 Is dat niet een rit dat via landen terugkeert?
-
- Contacteer:
Toen de trein nog niet eens vertrokken was in Eupen, stond hij aangekondigd met 6 minuten vertraging bij aankomst in Leuven. Dat was dus een beetje optimistisch ingeschat...
-
Dat is te zien of je niets voor je hebt van goederen of andere treinen
Bij vrije baan zou een vlot optrekkend stel MS96 inderdaad zonder grote vertraging moeten kunnen aankomen in Leuven, is al vaak genoeg gebeurd met de nochtans minder wendbare I11-stammen. Op lijn 36 heb je daarentegen genoeg andere treinen in de weg - en dat hoeven niet eens de weinige goederentreinen daar te zijn, ik denk vooral aan de vele reizigerstreinen die ook nog frequent stoppen - en weinig mogelijkheden om in te halen.
-
In de week met de 4** welkenraedt KortrijkSteve schreef:Bij vrije baan zou een vlot optrekkend stel MS96 inderdaad zonder grote vertraging moeten kunnen aankomen in Leuven, is al vaak genoeg gebeurd met de nochtans minder wendbare I11-stammen. Op lijn 36 heb je daarentegen genoeg andere treinen in de weg - en dat hoeven niet eens de weinige goederentreinen daar te zijn, ik denk vooral aan de vele reizigerstreinen die ook nog frequent stoppen - en weinig mogelijkheden om in te halen.
Geen vertraging max 5 minuten en direct doorrijden. (In de tijd van de koper diefstallen op de HSL)
Vorige week donderdag zag ik ergens rond 18 u één (1) M6 BDx geduwd door een HLE 18 op volle snelheid passeren op lijn 50. Iemand een idee wat daar de bedoeling van was? Het was zeker geen M7.