Tja Steven, dat is nu het voorbeeld dat niet alleen de directie haar gelijk bewijst met cijfers, de vakbonden kennen ook intussen de "trukken van de foor"
Het punt dat ik trouwens wil maken ivm. die diploma's is dat de NMBS langs de ene kant zegt dat ze moeten vissen in een te kleine vijver (te weinig afgestudeerden in de gevraagde richting) terwijl ze op sommige vlakken beter iets minder strikt zouden zijn in de selectie, zo wordt de visvijver een beetje groter.
@paljas:
Ik wist wel wat je bedoelde (uit eigen ervaring), maar ik wou gewoon even duiden dat diploma niet alles is.
Ik zou ook niemand willen aanraden om voortijdig te stoppen met studeren, in de meeste gevallen krijg je toch betere kansen en zonder het juiste diploma zal je logischerwijze als schoolverlater ook niet kunnen teren op relevante ervaring.
Als ik uit eigen ervaring spreek kan ik zeggen dat ik zowel de lagere school als de middelbare school vree tegen mijn goesting gedaan heb en de hoge school was ook al nie veel beter, maar daar kan je al eens een uurke (of meer) brossen.

Ik weet nu dat ik zonder dat laatste diploma toch meer moeite zou moeten doen om hetzelfde te bereiken als nu, met het risico van van een njet te krijgen.