Nieuwe motorstellen / M7
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ja dat wist ik al over ze.
Laatst gewijzigd door 4017-4018 op 17 jul 2020, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoals het er naar uitziet gaan ze de eerste jaren niet naar Antwerpen rijden.
Eerst komen ze op de IC Oostende - Eupen. Daarna op de IC verbindingen Gent - Tongeren, Luxemburg - Brussel, Luik - Quiévrain, Sint-Niklaas - Kortrijk en Genk - Blankenberge.
Wanneer de 2de schijf M7's wordt geleverd (bestelling is al goedgekeurd door de raad van bestuur) komen ze waarschijnlijk op extra verbindingen.
Al deze beslissingen zijn echter genomen voor de corona crisis dus mogelijks zijn er enkele zaken veranderd of uitgesteld.
- Bijlagen
-
- M7 inzet.png (32.35 KiB) 6354 keer bekeken
Aha, dus in de eerste faze zullen ze vooral rond Brussel rijden. Bedankt voor de informatie.
-
Als je Eupen en Oostende wilt omschrijven als "rond Brussel" dan wel, ja :)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
Oostende Antwerpen krijgt de i11 die vrij komen4017-4018 schreef:Aha, dus in de eerste faze zullen ze vooral rond Brussel rijden. Bedankt voor de informatie.
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Vanwaar heb je deze informatie?ianryckewaert13 schreef: ↑17 jul 2020, 12:32Oostende Antwerpen krijgt de i11 die vrij komen4017-4018 schreef:Aha, dus in de eerste faze zullen ze vooral rond Brussel rijden. Bedankt voor de informatie.
-
Van een treinbegeleider in oostendeShrek schreef:Vanwaar heb je deze informatie?ianryckewaert13 schreef: ↑17 jul 2020, 12:32Oostende Antwerpen krijgt de i11 die vrij komen4017-4018 schreef:Aha, dus in de eerste faze zullen ze vooral rond Brussel rijden. Bedankt voor de informatie.
De ic-trein Oostende Eupen stopt toch in Brussel-Zuid, Centraal en Noord?jan_olieslagers schreef: ↑17 jul 2020, 12:29 Als je Eupen en Oostende wilt omschrijven als "rond Brussel" dan wel, ja![]()
Laatst gewijzigd door 4017-4018 op 17 jul 2020, 13:22, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Dat lijkt me nog vrij logisch, gezien deze rijtuigen in Oostende worden onderhouden, en bovendien wenselijk!ianryckewaert13 schreef: ↑17 jul 2020, 12:37Van een treinbegeleider in oostendeShrek schreef:Vanwaar heb je deze informatie?
-
Hij stopt evenzeer in Brugge en in Liége... ook al niet "dans la banlieue" :) De M7 worden in eerste instantie ingezet op de lange trajecten, bv. ook Brussel-Luxemburg, en dus juist niet "rond Brussel" - die term wijst eerder op lokaal gebruik, GEN en zo, en laat daarvoor nu net de Desiro's aangeschaft zijn.De ic-trein Oostende Eupen stopt toch in Brussel-Zuid, Centraal en Noord?
Oei mijn fout. Ik bedoelde dat ze in de drie grootste stations van Brussel zouden voorkomen. Foutje van mij. Sorry.jan_olieslagers schreef: ↑17 jul 2020, 13:24Hij stopt evenzeer in Brugge en in Liége... ook al niet "dans la banlieue"De ic-trein Oostende Eupen stopt toch in Brussel-Zuid, Centraal en Noord?De M7 worden in eerste instantie ingezet op de lange trajecten, bv. ook Brussel-Luxemburg, en dus juist niet "rond Brussel" - die term wijst eerder op lokaal gebruik, GEN en zo, en laat daarvoor nu net de Desiro's aangeschaft zijn.
-
Het ware al zeer gek als ze in eerste instantie NIET door de NZV zouden gaan rijden. Daar gebeurt het nu eenmaal (bijna) allemaal, tot spijt van wie 't benijdt...
Excuus was niet echt nodig, overigens, vooral hoop ik dat er iets werd bijgeleerd. En daar ziet het echt wel naar uit.
Excuus was niet echt nodig, overigens, vooral hoop ik dat er iets werd bijgeleerd. En daar ziet het echt wel naar uit.
Iets bij leren kan nooit kwaad.jan_olieslagers schreef: ↑17 jul 2020, 13:45 Het ware al zeer gek als ze in eerste instantie NIET door de NZV zouden gaan rijden. Daar gebeurt het nu eenmaal (bijna) allemaal, tot spijt van wie 't benijdt...
Laatst gewijzigd door 4017-4018 op 18 jul 2020, 06:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooi, dat is goed nieuwsianryckewaert13 schreef:Van een treinbegeleider in oostendeShrek schreef:Vanwaar heb je deze informatie?

Wij kunnen enkel iets bijleren van jouw profiel indien je dat ook effectief invult maar tot nu toe ben en blijf je een onbekende voor iedereen. Als moderator kan ik wel jouw mailadres zien. Maar alle andere leden blijven zelfs daar in het ongewisse

Dus als je uw leeftijd vermeld in je profiel dan zal ons dat inderdaad duidelijk worden

Welkom op het hgbtf trouwens.