Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Dat zijn altijd gelijkaardige ritten geweest, het ene moment is dat een desiro, het andere moment een MR96. Die ritten hebben door de jaren heen heel wat materieel gezien.
Re: Ongewone samenstelling.
De IC 3330 Antwerpen centraal - Brussel zuid wordt verzekerd door de DMT 521 ipv een ram M4.
Re: Ongewone samenstelling.
2 's morgens en 2 's avonds zoals hierboven al gezegd. Elke werkdag, ook tijdens de vakantie. De samenstelling verandert wel constant. Doorheen het jaar was 1 van die treinen een desiro, nu is dat een break. Soms is er een treinbegeleider bij, soms niet. Personeelstreinen zijn trouwens de enige treinen waarbij de treinbestuurder de deuren mag sluiten.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 26 mei 2018, 01:52
Re: Ongewone samenstelling.
Zowel vandaag als gisteren rijdt er een klassiekje tussen Antwerpen en Mol als S33, de eerste keer dat ik die zie tussen Herentals en Mol. Iemand die meer weet waarom? Misschien een defecte desiro die tijdelijk vervangen moet worden?
Re: Ongewone samenstelling.
Op die verbinding is al vanalles gespot. Klassiekjes, breaks, M5. Niet te min is dit niet altijd met technische defecten te maken. Merendeels was dit om opleiding van het materiaal te geven voor de machinisten. Dan gebeurt het wel eens dat ze de desiros vervangen door het materiaal die ze leren om hun baanproef mee te doen.Dekrullenbol schreef: ↑18 aug 2020, 10:54 Zowel vandaag als gisteren rijdt er een klassiekje tussen Antwerpen en Mol als S33, de eerste keer dat ik die zie tussen Herentals en Mol. Iemand die meer weet waarom? Misschien een defecte desiro die tijdelijk vervangen moet worden?
Re: Ongewone samenstelling.
Voor een baanproef van materieel gaat men niet zomaar met materieel schuiven hoor. Dat brengt een hele grafiek in de war. In het beste geval kan een toevallige transfer van materieel gebruikt worden als baanproef. Maar dat zijn dan ledige ritten.
Re: Ongewone samenstelling.
Voor opleiding ETCS op de break werd er een rit Antw C - Mol gereden. Volgens mij niet het gebruikelijke materieel?
Re: Ongewone samenstelling.
Er hebben daar foto's van ge circuleerd op facebook. Zoals Breaks als klassiekjes. Voor de Breaks was het inderdaad voor de ETCS. En de klassiekjes waren voor hun baanproef van een aantal machinisten.
21/02/19 en 22/02/19
Op de S33 1x klassiekje 773 op de verbinding voor opleiding Machinisten in Antwerpen Centraal.
Op 29/05/19
Is Break 388 op de S33 gezet voor machinisten van Antwerpen-Centraal hun opleiding te geven met ETCS.
24/04/20
Treindienst van nationaal belang.
8 M5 van Antwerpen naar Mol
Informatie komt van de facebookpagina. Belgische treinsporters groep.
Laatst gewijzigd door 260689 op 19 aug 2020, 04:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ongewone samenstelling.
Wel als de betreffende machinist (en) de reden ervan geven waarom dit zo is.
Re: Ongewone samenstelling.
Ben er redelijk zeker van dat het de bedoeling was om tot Mol te rijden maar we werden beperkt tot Herentals wegens een aanrijding.
Re: Ongewone samenstelling.
AM80 is in Turnhout trouwens al jaren geen vertrouwd gezicht meer (daarvoor moet je al teruggaan tot de vorige grote dienstregeling, vóór 2015) dus dat lijkt me niet meer of minder plausibel dan Mol als bestemming.
Re: Ongewone samenstelling.
Dat zijn wel degelijk opleidingsritten.
Ik heb zelf met een break Antwerpen - Mol gedaan vorig jaar voor de opleiding van ETCS op dat materieel. Ook de klassiekjes zijn speciaal van Charleroi overgebracht naar Antwerpen om enkele dagen/weken opleiding van dat motorstel te voorzien. Ook vandaag reed er weer een klassiekje op die verbinding.
Ik heb zelf met een break Antwerpen - Mol gedaan vorig jaar voor de opleiding van ETCS op dat materieel. Ook de klassiekjes zijn speciaal van Charleroi overgebracht naar Antwerpen om enkele dagen/weken opleiding van dat motorstel te voorzien. Ook vandaag reed er weer een klassiekje op die verbinding.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Ongewone samenstelling.
Is het normaal dat de IC 2109 (Brussel-Zuid 09:32 - Aarlen 12:23) met Desiro gedaan wordt? Toen ik vandaag rond half twaalf in Rochefort-Jemelle aan het wachten was om de stoptrein naar Poix-Saint-Hubert te nemen, passeerde eerst om 11:27 de IC naar Aarlen, deze bestond Desiro, en dan nog meer één stel!
Toch wel erg dat men voor een traject van bijna drie uur ook al zo'n veredelde tram inzet. 


Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.