Tweede ontsluiting haven Antwerpen
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
- Locatie: Negenendertigzeventig
- Contacteer:
Re: Tweede ontsluiting haven Antwerpen
2e helft 2013... dat is zo het moment dat de campagne voor 2014 [regionaal, federaal en Europees] gaat beginnen he.
De kans dat er dan ook maar ingegaan wordt tegen gelijk welke nimby is dan zo goed als 0 en ik denk dat er voor gelijk welk spoortraject minstens 1 groep van die mensen bestaat.
De kans dat er dan ook maar ingegaan wordt tegen gelijk welke nimby is dan zo goed als 0 en ik denk dat er voor gelijk welk spoortraject minstens 1 groep van die mensen bestaat.
Re: Tweede ontsluiting haven Antwerpen
in de facebookgroup van merksem worden al serieuse bomen omgezaagd door sommige mensen zeBlubBlub schreef:2e helft 2013... dat is zo het moment dat de campagne voor 2014 [regionaal, federaal en Europees] gaat beginnen he.
De kans dat er dan ook maar ingegaan wordt tegen gelijk welke nimby is dan zo goed als 0 en ik denk dat er voor gelijk welk spoortraject minstens 1 groep van die mensen bestaat.




Re: Tweede ontsluiting haven Antwerpen
De regering stelt momenteel een nieuw investeringsplan op, daarop is het wachten voor officiële info denk ik.Cipallieter schreef:Is er nog nieuws over dit project?
Maar je kan er wel vanuit gaan dat dit project uitgesteld zal worden. Er is immers geen budget voor voorzien in de begroting...
Re: Tweede ontsluiting haven Antwerpen
Nu zitten we inmiddels in het jaar 2015. Is er al iets nieuws over de ondergrondse spoortunnel in Lier?
Re: Tweede ontsluiting haven Antwerpen
Daar beweegt absoluut niets. De budgetten zijn bevrozen, dus verwacht maar niet dat daar de eerste jaren iets gaat gebeuren.kuifje_007 schreef:Nu zitten we inmiddels in het jaar 2015. Is er al iets nieuws over de ondergrondse spoortunnel in Lier?
Re: Tweede ontsluiting haven Antwerpen
Is die ondergrondse spoortunnel ook gekoppeld aan de vernieuwing van het station van Lier zelf? Want daar is ook al jaren sprake over, maar buiten een vernieuwing van de trappen is daar nooit iets gebeurd.
Re: Tweede ontsluiting haven Antwerpen
Dat hangt er van af welk scenario men neemt voor de 2e havenontsluiting.Matthias schreef:Is die ondergrondse spoortunnel ook gekoppeld aan de vernieuwing van het station van Lier zelf? Want daar is ook al jaren sprake over, maar buiten een vernieuwing van de trappen is daar nooit iets gebeurd.
Indien de tunnel van Merksem tot Nazareth (Kessel) gaat, dan moet er in Lier niet veel veranderen en kan men een kleine stationsrenovatie doen.
Een ander scenario is dat de tunnel Merksem-Mortsel gebouwd wordt. In dat geval wordt L15 verdubbeld en wordt in Lier een deel van de sporen ondergronds gebracht. Dat zou dus een complete herbouw van het hele station betekenen.
Maar momenteel is er nog niets gekozen, er is toch geen geld om te bouwen.
Re: Y. Otterbeek
Dan stuur je al die treinen dus via Aarschot naar Leuven... zal de capaciteit van de gelijkvloerse kruisingen in Aarschot en lijn 35 tussen Aarschot en Leuven dan nog wel volstaan?
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Y. Otterbeek
Hoezo Leuven? De route wordt dan toch A'pen(Haven) - Lier - (Aarschot) - Diest - Hasselt - Vise - Montzen - Aachen?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Y. Otterbeek
Het gaat over de treinen via Bertrix naar Frankrijk en Zwitserland. Voor de route naar Montzen zouden er nu geen of zo goed als geen treinen via Muizen rijden dus die heb je al niet op dat stuk
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Y. Otterbeek
Hm, dank je, maar dat zie ik op 1-2-3 niet. Ik heb dan ook niet zoveel zicht op de grote aders voor goederentreinen.
Hoe is dan de huidige route?
En hoe zou ze worden als die fameuze 2e ontsluiting actief is?
Hoe is dan de huidige route?
En hoe zou ze worden als die fameuze 2e ontsluiting actief is?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Y. Otterbeek
Zeer goede opmerking

Re: Y. Otterbeek
De hoofdassen nu zijn Antwerpen-Lier-Aarschot-Hasselt-Duitsland, Zeebrugge-Gent-Mechelen-Aarschot-Hasselt-Duitsland en Antwerpen-Mechelen-Leuven-Ottignies-Namen-Bertrix-Frankrijk/Luxemburgjan_olieslagers schreef: ↑23 aug 2020, 19:24 Hm, dank je, maar dat zie ik op 1-2-3 niet. Ik heb dan ook niet zoveel zicht op de grote aders voor goederentreinen.
Hoe is dan de huidige route?
En hoe zou ze worden als die fameuze 2e ontsluiting actief is?
De eerste komt vanzelf op de nieuwe havenontsluiting te liggen, de laatste moet omgelegd worden langs Aarschot.