Nachttreinen
Re: Nachttreinen
Ik herinner me een ander verslag (op YT), waar er ook een probleem was met de organisatie in noodgevallen (toen met een storm boven Noord-Duitsland, en reizigers die halverwege gewoon op het perron werden gezet in het midden van de nacht, ze mochten niet eens blijven liggen tot een deftig uur. Hier gaan ze een tandje hoger moeten.
Re: Nachttreinen
Klinkt alsof ik dat was, maar heb geen youtube account. Weliswaar met DB en niet OEBB.groentje schreef: ↑21 sep 2020, 16:58 Ik herinner me een ander verslag (op YT), waar er ook een probleem was met de organisatie in noodgevallen (toen met een storm boven Noord-Duitsland, en reizigers die halverwege gewoon op het perron werden gezet in het midden van de nacht, ze mochten niet eens blijven liggen tot een deftig uur. Hier gaan ze een tandje hoger moeten.
Re: Nachttreinen
was doc7austin's DreamlinerCentral. Maar ik kan me voorstellen dat anderen ook dergelijke ervaringen hebben.
Dit was de video in kwestie: https://www.youtube.com/watch?v=ASBQv_BBRJY
Dit was de video in kwestie: https://www.youtube.com/watch?v=ASBQv_BBRJY
Re: Nachttreinen
Wat is eigenlijk de achterliggende reden van de bekende problemen van het spoor met reizigersbehandeling bij storingen ?
Is het omdat niemand zich aansprakelijk voelt ?
Zoniet is het interne communicatie ?
Wie moet het beslissen ? Is die man bereikbaar ?
Heeft NightJet mannetje met nodige strepen op die trein , of zijn die allemaal onbereikbaar thuis ?
Is het omdat niemand zich aansprakelijk voelt ?
Zoniet is het interne communicatie ?
Wie moet het beslissen ? Is die man bereikbaar ?
Heeft NightJet mannetje met nodige strepen op die trein , of zijn die allemaal onbereikbaar thuis ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Nachttreinen
Als ik het me goed herinner - tegenwoordig staan enkel nog de vertrektijd in de planner - waren het 45 minuten uit Wenen, 60 minuten in de andere richting (Augsburg en verder, niet Wenen). Zeker als je weet dat ze bijna altijd een stuk trager rijden dan zou kunnen is dat toch wel een behoorlijke buffer. Wat voor mij iedere keer een raadsel is, is wanneer je mag instappen bij zulke rangeringen: kort na aankomst of kort voor vertrek?
Re: Nachttreinen
Ik heb zeer sterk de indruk dat het werkvolk dat we tegenkomen serieus onder druk gezet wordt om vooral geen extra moeite te doen wanneer bijvoorbeeld het aantal bedden in het lokale hotel dat DB heeft afgesproken te laag ligt. Ingaan tegen je manager. Of bij Belgische loketten 'nee dat kan niet (want dat is wat de chef zei of ik weet het zelf niet).' Uiteraard niet allemaal, er zijn er ook een boel die wel meedenken en hun mannetje (of vrouwtje) staan. Met andere woorden: het management snapt nog niet dat juist bij calamiteiten er veel meer moet worden gedaan voor klanttevredenheid.dentheo schreef: ↑23 sep 2020, 11:41 Wat is eigenlijk de achterliggende reden van de bekende problemen van het spoor met reizigersbehandeling bij storingen ?
Is het omdat niemand zich aansprakelijk voelt ?
Zoniet is het interne communicatie ?
Wie moet het beslissen ? Is die man bereikbaar ?
Heeft NightJet mannetje met nodige strepen op die trein , of zijn die allemaal onbereikbaar thuis ?
Re: Nachttreinen
NJ heeft het treinpersoneel uitbesteed aan NewREST Wagons-Lits, dat is wellicht niet bevorderlijk om snelle beslissingen te nemen.
Re: Nachttreinen
Soms snapt het management dat inderdaad niet. Maar soms ook snapt het management niet wat er nodig is om gewoon aan de verplichtingen te voldoen. Of ze willen sommige dingen gewoon niet, ondanks wat er in de wet- en regelgeving staat. Tijdens de Fyra-crisis bv. weigerde de NMBS (en dat kwam vanuit het management) Fyra-reizigers om te boeken op de Thalys. De reizigers die daarvoor naar de toezichthouder zijn gestapt, zijn in het gelijk gesteld en ik meen dat de NMBS daar een boete voor heeft gekregen.kika schreef: ↑23 sep 2020, 12:04 Ik heb zeer sterk de indruk dat het werkvolk dat we tegenkomen serieus onder druk gezet wordt om vooral geen extra moeite te doen wanneer bijvoorbeeld het aantal bedden in het lokale hotel dat DB heeft afgesproken te laag ligt. Ingaan tegen je manager. Of bij Belgische loketten 'nee dat kan niet (want dat is wat de chef zei of ik weet het zelf niet).' Uiteraard niet allemaal, er zijn er ook een boel die wel meedenken en hun mannetje (of vrouwtje) staan. Met andere woorden: het management snapt nog niet dat juist bij calamiteiten er veel meer moet worden gedaan voor klanttevredenheid.
Groetjes,
Rian
Re: Nachttreinen
Ter info, zag net dat blijkbaar ook de EU met het topic bezig is. Op 22/10 is er een webinar over: https://europa.eu/regions-and-cities/pr ... ns/1152_en
Re: Nachttreinen
Zojuist in de app van de ÖBB gekeken op zaterdag 12 december en daar rijd de 1e Nightjet van zaterdag op zondag naar Brussel-Zuid. Pittig detail, deze zal niet in Köln hbf stoppen, deze zal vanaf Bonn hbf direct naar Aachen hbf rijden. Bijgevolg is het aankomstuur in Brussel-Zuid met een uur vervroegd. Deze zal inderdaad enkel vanaf Wien hbf vertrekken en niet meer vanuit Innsbruck.
Re: Nachttreinen
Jammer wel dat Innsbruck wegvalt, dat is een ideale overstapplaats richting Italië. Het kan uiteraard ook in München, maar daar kom je wel heel vroeg aan 's morgens.
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Nachttreinen
Alle stops blijven gelijk, behalve dat Köln Hbf wegvalt en Bonn-Beuel vervangen wordt door Bonn Hbf. Het gedeelte van/naar Brussel wordt aan/afgekoppeld in Köln-West van de langere trein Amsterdam - Wien/Innsbruck (zuivere dienststilstand aldaar).
Rijtuigen Brussel - Innsbruck komen te vervallen, omdat de trein anders te lang zou worden. Keulen behoudt de verbinding met Oostenrijk, want het gedeelte voor Amsterdam zal in Köln Hbf stoppen.
Over een aantal jaren hopelijk dus een aparte trein voor Brussel naar Wenen en Berlijn. Innsbruck zal er ook dan niet meer bijzijn (cfr van bijdrage van een week geleden in dit topic).
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Nachttreinen
Er werd al aangekondigd dat een aantal Nightjets - alweer - niet meer zouden rijden en dat vanaf de maand november. Ook voor die van/naar Brussel lijkt dat eraan te komen; vanaf 9 november kan je geen tickets met Nightjet meer boeken.
Re: Nachttreinen
Ik heb een ticket onlangs geboekt voor 12/11 van Brussel-Zuid naar Innsbruck. Heb inderdaad gezien dat er geen tickets meer kunnen geboekt worden. Maar verlopig nog geen reactie via mail gekregen op een eventuele afschaffing.trainlovertje schreef: ↑24 okt 2020, 16:54 Er werd al aangekondigd dat een aantal Nightjets - alweer - niet meer zouden rijden en dat vanaf de maand november. Ook voor die van/naar Brussel lijkt dat eraan te komen; vanaf 9 november kan je geen tickets met Nightjet meer boeken.