dienstregeling binnenland december 2020
Re: dienstregeling binnenland december 2020
rijten: scheuren, splijten.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04
Re: dienstregeling binnenland december 2020
Beste;
Op de volgende link kun je de presentaties terugvinden van wat met het volgende vervoersplan zal gerealiseerd worden;
https://www.belgiantrain.be/nl/about-sn ... cAmcppzMLk
De projecten voor 2021 en 2022 krijgen begin volgend jaar een geactualiseerde timing.
Ze hebben wel degelijk een serieuzere uitbreiding van het aanbod onderzocht.
Ik geef enkele niet weerhouden projecten mee voor Vlaanderen;
* Halfuurdienst Genk - Landen - Brussel
* Halfuurdienst Gent - Eeklo
* Halfuurdienst Geraardsbergen - Denderleeuw
* Verlenging S6 over Hofstade en Haacht naar Leuven
* Nieuw traject S10
* Versnellen IC Mechelen - Leuven
* Klokvaste bediening Zottegem - Burst - Aalst i.p.v. P-treinen
De projecten gaan niet door omwille van Technische reden, of omdat reizigers benadeeld worden of omdat de kosten niet opwegen tegen de baten.
Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Op de volgende link kun je de presentaties terugvinden van wat met het volgende vervoersplan zal gerealiseerd worden;
https://www.belgiantrain.be/nl/about-sn ... cAmcppzMLk
De projecten voor 2021 en 2022 krijgen begin volgend jaar een geactualiseerde timing.
Ze hebben wel degelijk een serieuzere uitbreiding van het aanbod onderzocht.
Ik geef enkele niet weerhouden projecten mee voor Vlaanderen;
* Halfuurdienst Genk - Landen - Brussel
* Halfuurdienst Gent - Eeklo
* Halfuurdienst Geraardsbergen - Denderleeuw
* Verlenging S6 over Hofstade en Haacht naar Leuven
* Nieuw traject S10
* Versnellen IC Mechelen - Leuven
* Klokvaste bediening Zottegem - Burst - Aalst i.p.v. P-treinen
De projecten gaan niet door omwille van Technische reden, of omdat reizigers benadeeld worden of omdat de kosten niet opwegen tegen de baten.
Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Re: dienstregeling binnenland december 2020
Dat ziet Infrabel toch andersFloris Cappelle schreef: ↑02 okt 2020, 12:57 * Klokvaste bediening Zottegem - Burst - Aalst i.p.v. P-treinen

Die lijn zal bij de eerste slachtoffers zijn van de huidige onderfinanciering van Infrabel.
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04
Re: dienstregeling binnenland december 2020
Beste,Shrek schreef: ↑02 okt 2020, 14:15Dat ziet Infrabel toch andersFloris Cappelle schreef: ↑02 okt 2020, 12:57 * Klokvaste bediening Zottegem - Burst - Aalst i.p.v. P-treinenDe regering zal snel moeten ingrijpen als ze daar überhaupt nog treinen willen zien over 5 jaar.
Die lijn zal bij de eerste slachtoffers zijn van de huidige onderfinanciering van Infrabel.
Ik hoop dat Infrabel de nodige extra middelen krijgt om het huidige net op zijn minst te behouden.
Het regeerakkoord zou extra middelen voor het spoor voorzien.
Maar hoe ze het precies gaan invullen? Echt duidelijk is het niet.
Ik weet dat ze willen werken aan de toegankelijkheid en dat is broodnodig.
Hopelijk kan het net behouden en misschien zelfs uitgebreid worden.
Ik geloof in een klokvaste dienst Zottegem - Burst - Aalst.
Dromen zijn bedrog, maar ik zie mogelijkheden om na elektrificatie één van de S-treinen van/naar Aalst door te trekken.
Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Re: dienstregeling binnenland december 2020
Ik ben de presentatie van Oost-Vlaanderen aan het bekijken en er valt mij direct al iets op. De extra S34-trein zal niet stoppen in Nieuwkerken-Waas, behalve tijdens de spitsuren.
Ik snap de logica hier echt niet. Is dit nu zo storend dat ze eventjes halthouden op dit station voordat die trein in het eindstation Sint-Niklaas aankomt? Hoe gaan ze mensen in hemelsnaam op de trein krijgen als ze blijven stops overslaan? Elk station, hoe klein ook, verdient minstens een halfuursverbinding. Hoe kunnen die stations nu succes kennen als ze er amper treinen laten stoppen?
Het is natuurlijk niet alleen hier. In Brussel is het belachelijk hoeveel S-treinen kleine stations overslaan. En nu willen ze dit nog verder doorvoeren op andere lijnen?
Ik snap de logica hier echt niet. Is dit nu zo storend dat ze eventjes halthouden op dit station voordat die trein in het eindstation Sint-Niklaas aankomt? Hoe gaan ze mensen in hemelsnaam op de trein krijgen als ze blijven stops overslaan? Elk station, hoe klein ook, verdient minstens een halfuursverbinding. Hoe kunnen die stations nu succes kennen als ze er amper treinen laten stoppen?
Het is natuurlijk niet alleen hier. In Brussel is het belachelijk hoeveel S-treinen kleine stations overslaan. En nu willen ze dit nog verder doorvoeren op andere lijnen?
Re: dienstregeling binnenland december 2020
Dan toch de extra S34 tussen Ant en Sint-Niklaas. Eerder was er hier vermeld dat deze niet ging rijden. In de routeplanner staat ie ook nog niet.
Re: dienstregeling binnenland december 2020
Ik zie in de slides ook een IC Leuven - Ottignies - Charleroi, maar in de planner ook nog niet terug te vinden.
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: dienstregeling binnenland december 2020
Er staat bij "Phase après 12/2020", dus dat zal voor december 2021 of december 2022 worden.
Re: dienstregeling binnenland december 2020
Volgens de roadshow prov. Limburg zou de IC Antwerpen-Mol-Hamont/Hasselt volgend jaar in juni terug 2 afzonderlijke diensten worden:
IC Antwerpen-Mol-Hamont
L Mol-Hasselt
Dus opnieuw overstappen in Mol voor reizigers die pakweg van Herentals naar Leopoldsburg moeten.
Is dat tijdelijk tot wanneer er op Mol-Hasselt elektrisch gereden wordt dat het opnieuw een IC Antwerpen-Mol-Hamont/Hasselt wordt met elektrisch materieel? Of blijft dit na 12/'22 afzonderlijke treindiensten (zoals hierboven vernoemd)?
IC Antwerpen-Mol-Hamont
L Mol-Hasselt
Dus opnieuw overstappen in Mol voor reizigers die pakweg van Herentals naar Leopoldsburg moeten.
Is dat tijdelijk tot wanneer er op Mol-Hasselt elektrisch gereden wordt dat het opnieuw een IC Antwerpen-Mol-Hamont/Hasselt wordt met elektrisch materieel? Of blijft dit na 12/'22 afzonderlijke treindiensten (zoals hierboven vernoemd)?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: dienstregeling binnenland december 2020
zou moeten lukken:LML schreef: ↑03 okt 2020, 15:49 Volgens de roadshow prov. Limburg zou de IC Antwerpen-Mol-Hamont/Hasselt volgend jaar in juni terug 2 afzonderlijke diensten worden:
IC Antwerpen-Mol-Hamont
L Mol-Hasselt
Dus opnieuw overstappen in Mol voor reizigers die pakweg van Herentals naar Leopoldsburg moeten.
Is dat tijdelijk tot wanneer er op Mol-Hasselt elektrisch gereden wordt dat het opnieuw een IC Antwerpen-Mol-Hamont/Hasselt wordt met elektrisch materieel? Of blijft dit na 12/'22 afzonderlijke treindiensten (zoals hierboven vernoemd)?

https://www.youtube.com/watch?v=mFo6p6RFjOY
Re: dienstregeling binnenland december 2020
Als de reden correct is wilt dit zeggen dat ze beginnen met perrons 6-9 te vernieuwen in Denderleeuw indien niet denk ik dat dit er gewoon nooit doorkomt.Floris Cappelle schreef:Beste,
Op de volgende link kun je de presentaties terugvinden van wat met het volgende vervoersplan zal gerealiseerd worden;
https://www.belgiantrain.be/nl/about-sn ... cAmcppzMLk
De projecten voor 2021 en 2022 krijgen begin volgend jaar een geactualiseerde timing.
Ze hebben wel degelijk een serieuzere uitbreiding van het aanbod onderzocht.
Ik geef enkele niet weerhouden projecten mee voor Vlaanderen:
* Halfuurdienst Geraardsbergen - Denderleeuw
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Re: dienstregeling binnenland december 2020
Het is mij ook opgevallen dat "tijdelijk" is verdwenen uit de communicatie. Dit zou kunnen betekenen dat de i11/i10 rijtuigen op deze verbinding gaan verschijnen in juni in het vooruitzicht van de toekomstige verlenging naar Weert. Deze kunnen uiteraard niet gesplitst worden in Mol. Oorspronkelijk zouden in december de vierledige stellen komen op deze verbinding.LML schreef: ↑03 okt 2020, 15:49 Volgens de roadshow prov. Limburg zou de IC Antwerpen-Mol-Hamont/Hasselt volgend jaar in juni terug 2 afzonderlijke diensten worden:
IC Antwerpen-Mol-Hamont
L Mol-Hasselt
Dus opnieuw overstappen in Mol voor reizigers die pakweg van Herentals naar Leopoldsburg moeten.
Is dat tijdelijk tot wanneer er op Mol-Hasselt elektrisch gereden wordt dat het opnieuw een IC Antwerpen-Mol-Hamont/Hasselt wordt met elektrisch materieel? Of blijft dit na 12/'22 afzonderlijke treindiensten (zoals hierboven vernoemd)?
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04
Re: dienstregeling binnenland december 2020
Beste,ronny schreef: ↑03 okt 2020, 21:23Het is mij ook opgevallen dat "tijdelijk" is verdwenen uit de communicatie. Dit zou kunnen betekenen dat de i11/i10 rijtuigen op deze verbinding gaan verschijnen in juni in het vooruitzicht van de toekomstige verlenging naar Weert. Deze kunnen uiteraard niet gesplitst worden in Mol. Oorspronkelijk zouden in december de vierledige stellen komen op deze verbinding.LML schreef: ↑03 okt 2020, 15:49 Volgens de roadshow prov. Limburg zou de IC Antwerpen-Mol-Hamont/Hasselt volgend jaar in juni terug 2 afzonderlijke diensten worden:
IC Antwerpen-Mol-Hamont
L Mol-Hasselt
Dus opnieuw overstappen in Mol voor reizigers die pakweg van Herentals naar Leopoldsburg moeten.
Is dat tijdelijk tot wanneer er op Mol-Hasselt elektrisch gereden wordt dat het opnieuw een IC Antwerpen-Mol-Hamont/Hasselt wordt met elektrisch materieel? Of blijft dit na 12/'22 afzonderlijke treindiensten (zoals hierboven vernoemd)?
Enig idee of er al enige vooruitgang geboekt is in de studies voor de verbinding naar Weert?
I10/I11 met Traxx dan? Of zijn er andere mogelijkheden?
Ik las eerder al dat breaks zouden dienst doen op die verbinding.
Indien het breaks (of toch vierledige (AM75?) worden, kunnen die wel splitsen in Mol vanaf de elektrificatie Mol - Hasselt afgewerkt is.
Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Re: dienstregeling binnenland december 2020
De i11 was bij mijn weten vooral bedoeld om naar Luxemburg te rijden samen met hle 13 of 18. Dit om de MR96 te vervangen. Die daar niet meer kunnen rijden eens de 25 kV in het station van Arlon actief is.
Re: dienstregeling binnenland december 2020
De elektrificatie tot Hamont is een zekerheid. Maar de investeringen en werken tussen de Belgisch-Nederlandse grens en Weert ligt in Nederlandse handen. Daar moeten ze nog over beslissen. Ze zijn daar aan de zoveelste studie bezig, maar beslissingen nemen en de werken op het terrein blijven uit.ronny schreef: ↑03 okt 2020, 21:23Het is mij ook opgevallen dat "tijdelijk" is verdwenen uit de communicatie. Dit zou kunnen betekenen dat de i11/i10 rijtuigen op deze verbinding gaan verschijnen in juni in het vooruitzicht van de toekomstige verlenging naar Weert. Deze kunnen uiteraard niet gesplitst worden in Mol. Oorspronkelijk zouden in december de vierledige stellen komen op deze verbinding.LML schreef: ↑03 okt 2020, 15:49 Volgens de roadshow prov. Limburg zou de IC Antwerpen-Mol-Hamont/Hasselt volgend jaar in juni terug 2 afzonderlijke diensten worden:
IC Antwerpen-Mol-Hamont
L Mol-Hasselt
Dus opnieuw overstappen in Mol voor reizigers die pakweg van Herentals naar Leopoldsburg moeten.
Is dat tijdelijk tot wanneer er op Mol-Hasselt elektrisch gereden wordt dat het opnieuw een IC Antwerpen-Mol-Hamont/Hasselt wordt met elektrisch materieel? Of blijft dit na 12/'22 afzonderlijke treindiensten (zoals hierboven vernoemd)?
Ik geloof nooit dat er I10-/I11-rijtuigen op Antwerpen-Mol-Hamont komen vanaf juni volgend jaar (2021). Eerder treinstellen: hopelijk MS96, maar het zou eerder MS80 worden. Mol-Hasselt wordt door MW41'ers voorzien tot de elektrificatie van Mol-Hasselt klaar is (elektrische treinen rijden daar over een 2-tal jaar, december 2022 dus).
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...