Geachte spoorfanaten,
Op woensdag 8 november plannen de SNCF een algemene 24-uursstaking in frankrijk.
Nu heeft mijn vriendin net voor die dag een ticket naar huis met de Thalys om 18.25 van Paris-Nord naar Gent-Sint-Pieters (20.33).
Nu op de site van de thalys staat dat er beperkte hinder zou zijn. Maar ik begrijp niet hoe de hogesnelheidslijnen operatief zouden zijn op zo'n stakingsdag. Rijdt een gewone TGV dan ook misschien?
Omdat ik mijn lief graag zou terug zien, hoopte ik op wat informatie van jullie of een goeie informatiebron voor dit soort problemen.
Alvast bedankt voor jullie antwoord,
mvg
Bert
Spoorstaking Frankrijk 8 november 2006
Je kan er altijd een dagje op voorhand heen gaan en een eendagsliefdesnestje in Parijs bouwen 
Of je kan eens naar de Thalys klantendienst bellen, of misschien heeft iemand hier wel wat details, maar ik denk dat als het in Frankrijk een algemene staking is, er inderdaad maar weinig HST's zullen rijden ook.

Of je kan eens naar de Thalys klantendienst bellen, of misschien heeft iemand hier wel wat details, maar ik denk dat als het in Frankrijk een algemene staking is, er inderdaad maar weinig HST's zullen rijden ook.
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Dinsdag tot donderdag staking bij Frans spoor
Door een staking zal het spoorverkeer in Frankrijk verstoord worden tussen dinsdagavond 20 uur en donderdagochtend 8 uur.
Dat heeft de Franse spoorwegmaatschappij SNCF maandag aangekondigd.
Het internationale spoorverkeer (Eurostar, Thalys,...) zal het minste hinder ondervinden.
Zo stelt Thalys dat alle treinen zullen rijden, al kunnen sommige treinen wel een vertraging tot 30 minuten oplopen. Ook twee op de drie TGV's zullen rijden.
Van de regionale treinen zal echter maar de helft rijden, op de grote klassieke lijnen is dat één trein op drie.
Slechte dialoog
Zes spoorbonden hebben opgeroepen tot de staking om te protesteren tegen de verslechtering van de sociale dialoog en de dramatische toestand van het goederenvervoer bij de SNCF.
Eind 2006 zou het verlies voor de SNCF-goederenpoot oplopen tot 47 miljoen euro en zou de omzet onder de verwachtingen blijven (978 miljoen euro in plaats van 1,071 miljard euro).
http://www.hbvl.be/nieuws/Economie/defa ... 9128B83C0A