werken: in stations
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: werken: in stations
Afronding werken 2023 ! Ze laten de reizigers 2-3 jaar in een bouwpunt
Ze zouden beter de werken in andere stations eens finaliseren, alvoor weer een nieuwe werf te starten. Sint-truiden, Hasselt, Tienen, Aarschot, ...
Re: werken: in stations
De voornaamste reden dat zulke werken zolang duren, is dat het verkeer steeds moet doorkunnen, dat maakt zo'n werf een heel gepuzzel. Ik weet niet of het veel sneller af zou zijn als ze maar aan één werf tegelijkertijd zouden werken.
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: werken: in stations
Maar er zijn zo van die werven (lees: station Tienen) die dan ook jaren stilliggen, omdat de plannen voor de volgende bouwfase maar niet goedgekeurd worden...groentje schreef: ↑14 dec 2020, 22:41De voornaamste reden dat zulke werken zolang duren, is dat het verkeer steeds moet doorkunnen, dat maakt zo'n werf een heel gepuzzel. Ik weet niet of het veel sneller af zou zijn als ze maar aan één werf tegelijkertijd zouden werken.
Re: werken: in stations
Klopt, die zijn er ook. En Tienen is inderdaad een schande.trainlovertje schreef: ↑15 dec 2020, 00:09 ...
Maar er zijn zo van die werven (lees: station Tienen) die dan ook jaren stilliggen, omdat de plannen voor de volgende bouwfase maar niet goedgekeurd worden...
Re: werken: in stations
Station Leuven is na ruim 22 jaar trouwens ook nog steeds niet klaar. Zo staat er nog steeds een "tijdelijke" container op spoor C.groentje schreef: ↑15 dec 2020, 01:09Klopt, die zijn er ook. En Tienen is inderdaad een schande.trainlovertje schreef: ↑15 dec 2020, 00:09 ...
Maar er zijn zo van die werven (lees: station Tienen) die dan ook jaren stilliggen, omdat de plannen voor de volgende bouwfase maar niet goedgekeurd worden...
Groetjes,
Rian
Re: werken: in stations
Hoi,
Er zijn nieuwe WC`s aan de kant van spoor D maar ik weet echt niet wanneer die open gaan. Ik vind het ook niet kunnen dat bepaalde delen van het station niet afgewerkt zijn. Zo ontbreekt er nog altijd verlichting in de overkapping op spoor 8 en 9. Er zijn aan de kant van Tienen ook nieuwe treinaankondigers geplaatst die nog nooit gewerkt hebben...
Ook ik vind de toestand van het station van Tienen ronduit SCHANDALIG maar het station in Diest is ook aan een grondige renovatie toe want de perrons zijn daar veel te laag en ook het tunneltje onder de sporen ligt er ronduit verwaarloosd bij...
Lukas
Er zijn nieuwe WC`s aan de kant van spoor D maar ik weet echt niet wanneer die open gaan. Ik vind het ook niet kunnen dat bepaalde delen van het station niet afgewerkt zijn. Zo ontbreekt er nog altijd verlichting in de overkapping op spoor 8 en 9. Er zijn aan de kant van Tienen ook nieuwe treinaankondigers geplaatst die nog nooit gewerkt hebben...
Ook ik vind de toestand van het station van Tienen ronduit SCHANDALIG maar het station in Diest is ook aan een grondige renovatie toe want de perrons zijn daar veel te laag en ook het tunneltje onder de sporen ligt er ronduit verwaarloosd bij...
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: werken: in stations
Je zou de verhoging relatief eenvoudig met prefabdelen kunnen doen, en dat tunneltje vaker schoonmaken. Desalniettemin, ja, Diest verdient beter.
Re: werken: in stations
Niet verwacht van RTBF:
https://www.rtbf.be/info/article/detail ... d=10653714
https://www.rtbf.be/info/article/detail ... d=10653714
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: werken: in stations
Hele uitzending over Mons-Calatrava hier: https://www.rtbf.be/auvio/detail_invest ... id=2715927
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: werken: in stations
Om mijn eigen vraag hier te beantwoorden: heb het nagevraagd bij NMBS zelf via Facebook Messenger en te horen gekregen dat de aanbesteding zal gegund worden in het voorjaar van 2021.trainlovertje schreef: ↑11 dec 2020, 19:48Maar weet je zeker dat die gunning administratief volledig afgerond is? Want dat is eigenlijk het voornaamste, omdat de werken dan echt van start kunnen gaan.Tram44 schreef: ↑11 dec 2020, 18:27 Sporen 1-10 zijn een volgende fase en aparte gunning maar aan welke onderneming die gegund is, weet ik niet. De volgende stap is vanaf 2021 de afbraak van het stationsgebouw. Dat is, op de ingang naar de onderdoorgang en nog wat technische zake na, volledig leeggemaakt.
Re: werken: in stations
aai hopelijk is het dan ook niet het dubbel van het budget (Gent) of de zaak valt ook stil.trainlovertje schreef: ↑17 dec 2020, 09:04
Om mijn eigen vraag hier te beantwoorden: heb het nagevraagd bij NMBS zelf via Facebook Messenger en te horen gekregen dat de aanbesteding zal gegund worden in het voorjaar van 2021.
Ondertussen heb ik gehoord dat perron 11 geen toegang heeft voor mensen die niet de trap op kunnen.
Geen roltrap en lift werkt nog niet.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: werken: in stations
In Oostende stonden er begin dit jaar ook nog containers terwijl de werken al geruime tijd achter de rug zijn (weet niet of ze er nog altijd staan)
Van de bouw van de 'Maritieme Hal' achter het station wordt zelfs niet meer gesproken!?
Waar ik me wel aan erger zijn renovaties die maar half werk zijn: de hal en onderdoorgang van Brussel Noord zijn prachtig gerenoveerd, maar ze hadden de perrons ook een opknapbeurt moeten geven (nieuwe vloer met noppentegels, verlichting...).
Laatst gewijzigd door TimJ36 op 17 dec 2020, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: werken: in stations
De Duitse leverancier heeft blijkbaar leveringsproblemen wegens Corona, had ik gelezen.
Wel jammer dat de aanbesteding dus nog niet heeft plaatsgevonden. Dat kan potentieel nog een probleem worden.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: werken: in stations
Intussen gaat het ook in Vilvoorde maar heel stillekesaan... hoeveel jaar duren de werken daar al, aan de nieuwe tunnel onder de perrons en de bijhorende herwaardering van die perrons? Toegegeven: ik meen me te herinneren, wellicht van hier, dat het altijd al de bedoeling was om deze werken breed uit te smeren in de tijd.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.