Vraag er maar op los van DLC ben tb bij DLC!!!

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
tb-DLC

Bericht door tb-DLC »

Swiss schreef:Wil je eens de dingen bij hun naam noemen?
Wie is er bij DLC aan de kant gezet voor wat hij op dit forum gezet heeft?

Over de werkomstandigheden van de tb's ga ik niks zeggen, want ik ben inderdaad maar van "den bureau", dus ik kan daar geen uitspraak over doen.
Maar als er zaken worden verteld waarvan ik (als bleuke) zelfs al weet dat ze pertinent onwaar zijn...

Mvg,
Karlo
Ah karlo de verantwoordelijke voor de wagens? Dat is ook zo een ramp en wa weet gij van de tbs???
tx4699

Bericht door tx4699 »

tb-DLC schreef:
tx4699 schreef:
Miljaarde schreef:let maar op op wat je hier neerschrijft, er is er al een buitengegooid bij Dlc omdat hij hier wat teveel onzin verkocht. (wat ik trouwens er ver over vond van de bedrijfsleiding)
Oh ja,
Ik heb er totaal geen weet van dat op basis daarvan iemand is buitengegooid....
Voor de mensen die er zijn uitgegooid kan ik wel andere redenen bedeken waarom dat gebeurt is....
Maar ja, als je ontslagen bent kan je je zo wel wreken natuurlijk....
Daar is id een leerling bestuurder voor buiten gegooid!!!
Die persoon is om een geheel andere reden buitengegooid!!!!
En daar was Dlc inderdaad fout en daarom hebben ze hem ook terug aangenomen...
Dat ontslag beruste op een (zeer rare) vergissing!!!
Maar ik heb geen zin om daar over te spreken en zeker niet zonder de persoon in kwestie bij de discusie te betrekken!!!....
tx4699

Bericht door tx4699 »

tb-DLC schreef:
tx4699 schreef:Hoi,

De meeste van de treinbestuurders die vertrokken zijn, zijn mensen die hun ontslag gegeven hebben voor de overeenkomst van het nieuwe arbeidsregelement en de nieuwe loonschalen...
Ook zijn er een aantal mensen die vertrekken omdat ze vinden dat de firma hen lang genoeg heeft gebruikt door te lange diensten te moeten draaien, te pas en te onpas te moeten werken, personeelsplanning die veel te laat bekend gemaakt word, etc...
En die dus al lang op voorhand zeide "wanneer er een andere mogenlijkheid is om treinen te rijden ben ik weg"
Wat mij wel verwonderd (weet niet hoe het komt) maar tot op heden zijn er nog maar 2 personen naar NMBS gegaan en bij de laatste 6 zelfs niemand...

Ben ook een beetje bang dat Dlc de job bij de solicitanten een beetje te mooi voorstelt...
Ze spreken veel over wat je allemaal krijgt en wat je verdiend maar over de nadelen van de job word er gezwegen zoals op een begrafenis....

Groetjes
Weeral dikke zever, de meeste zijn vertrokken om dat het echter niet verbeterd bij DLC maar slechter word en altijd maar van alles word beloofd en niks gedaan. Wat die loonsverhonging betreft, dat is geen loonsverhoging maar een slimme zet om ons vast te zette zodat we niks meer te zeggen hebben.
Er is zodanig veel veranderd bij de firma maar, zoals ik al zei, zijn er zwartkijkers waar men niets goed voor kan doen en die telkens denken dat wanneer er iets in het arbeidsregelement staat dat dat er in staat om ons onder de duim te kunnen houden....

Alle zaken in het nieuwe arbeidsregelement van Dlc zijn aangepast aan de wensen van de bestuurders die dat samen met meneer Le Jeune konden overleggen.
Om één of andere duistere reden was geen van deze zwartkijkers aanwezig om inzeg te kunnen hebben in dit regelement hoewel ELKE tb was uitgenodigd deel te nemen aan de besprekingen!!!!

Hoeveel meer moeite moet een firma nog doen?????

Er heeft inderdaad een periode geweest dat ze veel belofte maakte en dat er niets van kwam (en dit doen ze nu soms nog) maar ondertussen zijn er wel al grote stappen vooruit gemaakt...

Je moet mij eens uitleggen hoe een verhoging van het bruto loon met 200 tot 300 Euro geen loonsverhoging is...

p.s. als NMBS zo bangelijk was waarom ben je er dan vertrokken???
Als ik mij goed in mijn vel voel bij een firma blijf ik er wel. En daar wil ik in dit geval niets mee zeggen over de NMBS maar wel over het feit dat je daar waarschijnlijk ook een aantal dingen niet goed vond zoals elke firma wel haar minpunten heeft....

Nobody's perfect....
Steven

Bericht door Steven »

ter info van die zwartkijkers lopen er overal, die ken ik bij de nmbs evengoed, die ken ik zelfs op het werk waar ik voor de nmbs was, die zullen er altijd zijn en bestaan. Wat mij opvalt is dat dit meestal de mensen zijn die nooit iets anders gedaan hebben, het op een ander altijd beter vinden maar als ze dan toch veranderen eigenlijk tot besef komen dat het eerste toch nog niet zo slecht was.
tb-DLC

Bericht door tb-DLC »

tx4699 schreef:
tb-DLC schreef:
tx4699 schreef: Oh ja,
Ik heb er totaal geen weet van dat op basis daarvan iemand is buitengegooid....
Voor de mensen die er zijn uitgegooid kan ik wel andere redenen bedeken waarom dat gebeurt is....
Maar ja, als je ontslagen bent kan je je zo wel wreken natuurlijk....
Daar is id een leerling bestuurder voor buiten gegooid!!!
Die persoon is om een geheel andere reden buitengegooid!!!!
En daar was Dlc inderdaad fout en daarom hebben ze hem ook terug aangenomen...
Dat ontslag beruste op een (zeer rare) vergissing!!!
Maar ik heb geen zin om daar over te spreken en zeker niet zonder de persoon in kwestie bij de discusie te betrekken!!!....
Jaja gaat ge ook het bussenverhaal gebruiken, gij zijt al even erg als die 2bazen en trouwens er heeft er weer eentje zijn ontslag gegeven, maar da wist ge ook zekers!!!
tb-DLC

Bericht door tb-DLC »

Steven schreef:ter info van die zwartkijkers lopen er overal, die ken ik bij de nmbs evengoed, die ken ik zelfs op het werk waar ik voor de nmbs was, die zullen er altijd zijn en bestaan. Wat mij opvalt is dat dit meestal de mensen zijn die nooit iets anders gedaan hebben, het op een ander altijd beter vinden maar als ze dan toch veranderen eigenlijk tot besef komen dat het eerste toch nog niet zo slecht was.
Ter info ik heb al verschillende werken gehad en ben het er zekers mee eens dat er overal wel iets is. Maar hoe het bij DLC loopt heb ik nog nooit mee gemaakt!!!
Steven

Bericht door Steven »

ik had het niet zuiver op dlc zelf :-) daar kan en mag ik niet oordelen, ik werk er niet. khad het ook naar andere mensen toe die hier commentaar geven op dlc door wat ze van horen zeggen hebben. ik het het lastig met zulke uitspraken van horen zeggen op een forum. als mensen die er ten velde werken er iets van zeggen is dat iets anders natuurlijk.
Blijkbaar zit er u wel degelijk iets dwars wat het ook moge zijn, maar wie ben ik om dan over de firma op zich te oordelen? laat staan veroordelen
tx4699

Bericht door tx4699 »

tb-DLC schreef:trouwens er heeft er weer eentje zijn ontslag gegeven, maar da wist ge ook zekers!!!
Tuurlijk wist ik dat :D
Op welke firma loopt zoiets niet als een trein rond :?:

Hier geef ik de strijd trouwens op, het is duidelijk dat je een bepaald gedacht hebt en je daar niet van af te krijgen zal zijn...

Echter, mijn punt is toch al gemaakt.

Wil echter binnen een jaar de draad wel weer oppikken als je in een andere firma werkt, tenminste, ik veronderstel dat je dat van plan bent aangezien je negatieve ervaring bij DLC.
tb-DLC

Bericht door tb-DLC »

tx4699 schreef:
tb-DLC schreef:

De meeste van de treinbestuurders die vertrokken zijn, zijn mensen die hun ontslag gegeven hebben voor de overeenkomst van het nieuwe arbeidsregelement en de nieuwe loonschalen...
Ook zijn er een aantal mensen die vertrekken omdat ze vinden dat de firma hen lang genoeg heeft gebruikt door te lange diensten te moeten draaien, te pas en te onpas te moeten werken, personeelsplanning die veel te laat bekend gemaakt word, etc...
En die dus al lang op voorhand zeide "wanneer er een andere mogenlijkheid is om treinen te rijden ben ik weg"
Wat mij wel verwonderd (weet niet hoe het komt) maar tot op heden zijn er nog maar 2 personen naar NMBS gegaan en bij de laatste 6 zelfs niemand...

Ben ook een beetje bang dat Dlc de job bij de solicitanten een beetje te mooi voorstelt...
Ze spreken veel over wat je allemaal krijgt en wat je verdiend maar over de nadelen van de job word er gezwegen zoals op een begrafenis....

Groetjes
Weeral dikke zever, de meeste zijn vertrokken om dat het echter niet verbeterd bij DLC maar slechter word en altijd maar van alles word beloofd en niks gedaan. Wat die loonsverhonging betreft, dat is geen loonsverhoging maar een slimme zet om ons vast te zette zodat we niks meer te zeggen hebben.
Er is zodanig veel veranderd bij de firma maar, zoals ik al zei, zijn er zwartkijkers waar men niets goed voor kan doen en die telkens denken dat wanneer er iets in het arbeidsregelement staat dat dat er in staat om ons onder de duim te kunnen houden....

Alle zaken in het nieuwe arbeidsregelement van Dlc zijn aangepast aan de wensen van de bestuurders die dat samen met meneer Le Jeune konden overleggen.
Om één of andere duistere reden was geen van deze zwartkijkers aanwezig om inzeg te kunnen hebben in dit regelement hoewel ELKE tb was uitgenodigd deel te nemen aan de besprekingen!!!!

Er heeft inderdaad een periode geweest dat ze veel belofte maakte en dat er niets van kwam (en dit doen ze nu soms nog) maar ondertussen zijn er wel al grote stappen vooruit gemaakt...

Je moet mij eens uitleggen hoe een verhoging van het bruto loon met 200 tot 300 Euro geen loonsverhoging is...

Als ik mij goed in mijn vel voel bij een firma blijf ik er wel. En daar wil ik in dit geval niets mee zeggen over de NMBS maar wel over het feit dat je daar waarschijnlijk ook een aantal dingen niet goed vond zoals elke firma wel haar minpunten heeft....

Nobody's perfect....
In overleg met de tbs das een goei!!! Is wel raar dat ze geen bewijs kunnen voorleggen als ik daarom vraag zodat ik kan zien zwart op wit dat de meerderekeid van de tbs daar akkooord mee zijn. Dat is ben weg gegaan bij de NMBS heeft te maken met men prive leven van toen!!! 200 a 300 euro opslag waar ge vergeet bij te zeggen dat als ze nu met hun vingers knippen om te komen werken dat ge niet meer kunt weigeren en vroeger wel omdat er niks vast lag toen. Dus voor mij is dit gewoon een premie om nog flexibeler te zijn!!! DLC is zo bereidsgewillig dat ze zelfs niet met de vakbond willen spreken en dat ze de sociale inspectie op hun dak hebben gekregen en dat dit nieuwe regelement onder dwang daarvan is gekomen!!! Maar troost u aan dat nieuwe regelement komt nog een staartje!!! En de reden dat die zogezegde zwartkijkers niet naar die vergadering is gekomen heeft te maken omdat die mensen hun onstag hadden ingedient of dat gingen doen na talloze onvruchtbare gesprekken met de 2heren en voor de zoveelste keer weer belogen en bedrogen uitkwamen!!! Ben zelfs de tel kwijt hoeveel maal ik met de deze heren heb gesproken. Dus gij moet mij echt niks vertellen ze over hoe het loopt bij DLC ben der al echt lang genoeg om het te weten.
ps: Zou het niet kunnen dat gij zelfs in mijn groep hed gezeten tijdens de opleiding en waart gebuisd voor uw Frans? Kwestie van te weten welke navieve kloot er aan de andere kant zit he ;)

groeten
tb-DLC

Bericht door tb-DLC »

tx4699 schreef:
tb-DLC schreef:trouwens er heeft er weer eentje zijn ontslag gegeven, maar da wist ge ook zekers!!!
Tuurlijk wist ik dat :D
Op welke firma loopt zoiets niet als een trein rond :?:

Hier geef ik de strijd trouwens op, het is duidelijk dat je een bepaald gedacht hebt en je daar niet van af te krijgen zal zijn...

Echter, mijn punt is toch al gemaakt.

Wil echter binnen een jaar de draad wel weer oppikken als je in een andere firma werkt, tenminste, ik veronderstel dat je dat van plan bent aangezien je negatieve ervaring bij DLC.
Ik vrees dat je de verkeerde persoon voor hed van zijn ontslag het is niet diegene met zen grote mond of die dat ontslagen is he, het is een persoon die nooit iets zegt. Veel plezier om er achter te komen. En ja we zullen elkaar nog is spreken binnen een jaartje maar dan wel in real life, kwestie van uw gezicht is te kunnen zien hoe het loopt in dat bedrijf he.
tb-DLC

Bericht door tb-DLC »

tx4699 schreef:
tb-DLC schreef:

Groetjes

Nobody's perfect....
Hier ter info één van de zoveel brieven tussen bonden en DLC

DILLEN & LEJEUNE CARGO N.V.t.a.v. de directieLuchthavenlei 7a2100 DEURNE - Antwerpen
Uw bericht van: Uw kenmerk: Ons kenmerk: Antwerpen,
COA/C/PC 226/BL/06093

Betreft: Paritair comité voor de bedienden uit de internationale handel het vervoer en de aanverwante bedrijfstakken - Besluit verzoeningsvergadering van 7 maart 2006.

Mevrouw,
Mijnheer,

Tijdens de vergadering van het Paritair comité voor de bedienden uit de internationale handel het vervoer en de aanverwante bedrijfstakken van 24 augustus l.l. werd de stand van zaken aangaande de uitvoering van het verzoeningsbesluit van 24 augustus 2006 van uw onderneming besproken.

De werknemersorganisaties delen mij mede dat, na het ondernemingsoverleg van 19 april l.l. er veder geen gunstig gevolg is gegeven aan de uitvoering van vernoemd besluit.

Tevens brengen zij mij ter kennis dat U op 11 juli l.l. de wijzigingen aan het arbeidsreglement, zonder voorafgaandelijk overleg, hebt overgemaakt aan de werknemers. Ik verneem dat een aantal werknemers bezwaren hebben gemaakt tegen de voorstellen tot wijziging van het arbeidsreglement.
Hieromtrent verwijs ik in het bijzonder naar artikel 12 van de wet van 8 april 1965 tot instelling van de arbeidsreglementen dewelke een strikte tijdsprocedure voorziet.

Ik zou het bijzonder op prijsstellen mocht U mij per kerende de stand van zake mededelen en onmiddellijk het overleg hervatten met de werknemersorganisaties over alle bepalingen van het verzoeningsbesluit van 7 maart l.l.

Met oprechte hoogachting,

Bernard Leemans
voorzitter.
Steven

Bericht door Steven »

heren mag ik vragen als dit een persoonlijke woordenwisseling word ze dan ook persoonlijk te houden ipv hier op het forum, hier heeft om het forum niemand iets aan, zelfs jullie beide niet.
Sander

Bericht door Sander »

Steven schreef:heren mag ik vragen als dit een persoonlijke woordenwisseling word ze dan ook persoonlijk te houden ipv hier op het forum, hier heeft om het forum niemand iets aan, zelfs jullie beide niet.
En wat te doen aan dat irritante gequote van dat figuur dat zich TB noemt (tb-DLC dus)... :roll:
tb-DLC

Bericht door tb-DLC »

Steven schreef:heren mag ik vragen als dit een persoonlijke woordenwisseling word ze dan ook persoonlijk te houden ipv hier op het forum, hier heeft om het forum niemand iets aan, zelfs jullie beide niet.
Je heb gelijk, mijn emoties waar opgewaaid sorry, maar heb wel de waarheid gezegd. groeten
tb-DLC

Bericht door tb-DLC »

Sander schreef:
En wat te doen aan dat irritante gequote van dat figuur dat zich TB noemt (tb-DLC dus)... :roll:
Sorry ik noem mij geen tb ik ben nu eenmaal een tb of je dat nu wil of niet.
Plaats reactie