Ontsporing Weerde
Ontsporing Weerde
"Trein ontspoort op spoorlijn tussen Brussel en Antwerpen: geen gewonden | VRT NWS: nieuws" https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/28 ... geen-gewo/
Re: Ontsporing Weerde
Om 1 of andere reden is het eerst draaistel uit de sporen gegaan. Benieuwd wat de oorzaak hiervan is, een mogelijke oorzaak is een spoorbreuk of iets dat op het spoor lag.
Re: Ontsporing Weerde
De wissel aan Y Weerde heeft geen problemen, dus hij is in het baanvak uit de rails gegaan, bizar.
Re: Ontsporing Weerde
Die wissel zal inderdaad wel ok zijn, want als het daar aan zou gelegen hebben zou volgens mij de ontsporing veel erger zijn.
Re: Ontsporing Weerde
Bwa bizar, mijn modelspoortrein gaat er ook regelmatig uit hoor! Oorzaak is meestal overdreven snelheid... tss... tss... tss... of oneffenheden in de rails...

Stijn
PS Er zijn geen doden of gewonden, dus mogen we toch nog even lachen in deze nare tijden.
Re: Ontsporing Weerde
Een Desiro kan natuurlijk wel wat... maar een wheelie ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Ontsporing Weerde
Blijkbaar iets misgelopen bij de nachtelijke werken daar...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/28 ... de-gekend/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/28 ... de-gekend/
Re: Ontsporing Weerde
Alle geluk dat dit met een relatief lage snelheid gebeurt is......Kevin schreef: ↑28 jan 2021, 16:25 Blijkbaar iets misgelopen bij de nachtelijke werken daar...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/28 ... de-gekend/
Re: Ontsporing Weerde
Het was dus de eerste trein van de dag, en gelukkig is dat een stoptrein. Was het dan op L. 27, en rijden daar geen goederentreinen 's nachts? Of toch op L. 25?
Re: Ontsporing Weerde
Het was inderdaad op lijn 27 en als er werken zijn plaatst men de lijn buiten dienst dus deze nacht zal daar geen goederenverkeer geweest zijn.
Tussen Mechelen en Weerde is hoe dan ook al weinig goederenverkeer over L27, de meeste gaan langs L27B
Tussen Mechelen en Weerde is hoe dan ook al weinig goederenverkeer over L27, de meeste gaan langs L27B
Re: Ontsporing Weerde
Zou niet mogen maar gelukkig is er niets aan de hand met de bedding (uitspoeling door de vele regen) of het treinstel, waardoor we lange tijd met miserie zouden zitten. Met een beetje geluk is er morgen of zaterdag opnieuw normaal verkeer.
Een van de S1 treinen werd vandaag non-stop rondgestuurd via Hofstade en Muizen en stopte niet in het hoofdstation van Mechelen. Dat is een omleiding die ik nog niet eerder heb weten rijden.
Een van de S1 treinen werd vandaag non-stop rondgestuurd via Hofstade en Muizen en stopte niet in het hoofdstation van Mechelen. Dat is een omleiding die ik nog niet eerder heb weten rijden.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Ontsporing Weerde
Gelukkig betrof dit een stoptreintje inderdaad
De gevolgen zouden anders wel eens veel groter kunnen geweest zijn.

De gevolgen zouden anders wel eens veel groter kunnen geweest zijn.
Re: Ontsporing Weerde
Vind wel dat Infrabel er wat lichtzinnig overgaat, het is een stoptrein aan lage snelheid dus cava. Nee helemaal niet, je mag daar 120 km/h. Daarvan moet er uit gegaan worden en dan had er een vele grotere ramp kunnen gebeurd zijn. Het is een geluk dat het nu nog meeviel. Dat er meters infrastructuur stuk is, daar zijn ze precies meer bekommerd over.
In plaats van eens al hun rommel op te kuisen na werken. Rails vervangen en de oude rails direct mee weg. Nu blijft dat allemaal maar liggen en gaat het zoals gisteren mis. Ik zie als bestuurder op zo veel plaatsen nog zaken liggen van werken en die blijven daar dan jaren liggen of staan. Denk zelfs dat Infrabel zelf al niet meer weet waar wat nog ligt.
In plaats van eens al hun rommel op te kuisen na werken. Rails vervangen en de oude rails direct mee weg. Nu blijft dat allemaal maar liggen en gaat het zoals gisteren mis. Ik zie als bestuurder op zo veel plaatsen nog zaken liggen van werken en die blijven daar dan jaren liggen of staan. Denk zelfs dat Infrabel zelf al niet meer weet waar wat nog ligt.
Re: Ontsporing Weerde
Wie zegt er dat Infrabel hier lichtzinnig mee omgaat? In de pers moet je daar uiteraard niets meer verwachten, maar intern wordt dit zeer grondig bekeken en worden er lessen uit getrokken. Daarnaast zal ook DVIS hier zeker nog op terugkomen wanneer ze de werkprocedures nog eens onder de loep nemen.Lorre schreef: ↑29 jan 2021, 12:37 Vind wel dat Infrabel er wat lichtzinnig overgaat, het is een stoptrein aan lage snelheid dus cava. Nee helemaal niet, je mag daar 120 km/h. Daarvan moet er uit gegaan worden en dan had er een vele grotere ramp kunnen gebeurd zijn. Het is een geluk dat het nu nog meeviel. Dat er meters infrastructuur stuk is, daar zijn ze precies meer bekommerd over.
In plaats van eens al hun rommel op te kuisen na werken. Rails vervangen en de oude rails direct mee weg. Nu blijft dat allemaal maar liggen en gaat het zoals gisteren mis. Ik zie als bestuurder op zo veel plaatsen nog zaken liggen van werken en die blijven daar dan jaren liggen of staan. Denk zelfs dat Infrabel zelf al niet meer weet waar wat nog ligt.
Van de gesuggereerde lichtzinnigheid is zeker geen sprake.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Ontsporing Weerde
Zelfs deze outsider ziet toch ook wel eens wat rommel liggen hier en daar, kennelijk achtergelaten na werken. Meestal zal het wel "volgens het boekje" gestouwd zijn, en dus niet echt een acuut dringend probleem; maar als er dan toch zo hard geroepen wordt op "VEILIGHEID" - en terecht! - dan is er toch niks beter dan de boel helemaal compleet volledig te verwijderen?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.