Infrabel doet namelijk nooit iets verkeerd.

Ze mogen dat ook zijn in de pers, geeft niet een bepaald een veiligheidsgevoel naar buiten toe en dat is toch hun prioriteit nummer 1 hoop ik. En intern zal er zeker wel genoeg onderzocht worden daar ben ik ook wel zeker van. Maar zo uitspraken van het was maar een stoptrein, dat is onzin en die moet je niet doen.Shrek schreef: ↑29 jan 2021, 12:45Wie zegt er dat Infrabel hier lichtzinnig mee omgaat? In de pers moet je daar uiteraard niets meer verwachten, maar intern wordt dit zeer grondig bekeken en worden er lessen uit getrokken. Daarnaast zal ook DVIS hier zeker nog op terugkomen wanneer ze de werkprocedures nog eens onder de loep nemen.Lorre schreef: ↑29 jan 2021, 12:37 Vind wel dat Infrabel er wat lichtzinnig overgaat, het is een stoptrein aan lage snelheid dus cava. Nee helemaal niet, je mag daar 120 km/h. Daarvan moet er uit gegaan worden en dan had er een vele grotere ramp kunnen gebeurd zijn. Het is een geluk dat het nu nog meeviel. Dat er meters infrastructuur stuk is, daar zijn ze precies meer bekommerd over.
In plaats van eens al hun rommel op te kuisen na werken. Rails vervangen en de oude rails direct mee weg. Nu blijft dat allemaal maar liggen en gaat het zoals gisteren mis. Ik zie als bestuurder op zo veel plaatsen nog zaken liggen van werken en die blijven daar dan jaren liggen of staan. Denk zelfs dat Infrabel zelf al niet meer weet waar wat nog ligt.
Van de gesuggereerde lichtzinnigheid is zeker geen sprake.
Infrabel moet wel controleren. Bij de problemen met werken S460 in de buurt van een spoor in dienst waren het ook steeds aannemers die in de fout gingen, toch is het Infrabel dat sindsdien zo niet meer mag werken.Klassiekje schreef: ↑29 jan 2021, 14:05 Het zal wel weer de schuld zijn van de onderaannemer.
Infrabel doet namelijk nooit iets verkeerd.![]()
Maar men mag toch uiten dat het veel erger kon? Het is namelijk ook niet zo dat je onder stoelen of banken moet steken dat het erger kon en dat de trein gelukkig traag reed (want wie is hier niet gelukkig om?). Als je express verzwijgt hoe erg het kunnen aflopen, doe je ook niet het juiste.Lorre schreef: ↑29 jan 2021, 15:20Ze mogen dat ook zijn in de pers, geeft niet een bepaald een veiligheidsgevoel naar buiten toe en dat is toch hun prioriteit nummer 1 hoop ik. En intern zal er zeker wel genoeg onderzocht worden daar ben ik ook wel zeker van. Maar zo uitspraken van het was maar een stoptrein, dat is onzin en die moet je niet doen.Shrek schreef: ↑29 jan 2021, 12:45 Wie zegt er dat Infrabel hier lichtzinnig mee omgaat? In de pers moet je daar uiteraard niets meer verwachten, maar intern wordt dit zeer grondig bekeken en worden er lessen uit getrokken. Daarnaast zal ook DVIS hier zeker nog op terugkomen wanneer ze de werkprocedures nog eens onder de loep nemen.
Van de gesuggereerde lichtzinnigheid is zeker geen sprake.
Er gebeuren zoveel bijna-ongelukken in zoveel bedrijven. Die doen allemaal hetzelfde en houden het zoveel mogelijk stil. Ik zie ook geen enkel voordeel waarom je zoiets zou moeten benadrukken en zo mensen nog schrik zou doen krijgen van de trein.trainlovertje schreef: ↑29 jan 2021, 18:57 Maar men mag toch uiten dat het veel erger kon? Het is namelijk ook niet zo dat je onder stoelen of banken moet steken dat het erger kon en dat de trein gelukkig traag reed (want wie is hier niet gelukkig om?). Als je express verzwijgt hoe erg het kunnen aflopen, doe je ook niet het juiste.
Ik zei ook niet dat het per se benadrukt moest worden, maar wel dat je het niet expres mag verstoppen voor de buitenwereld, want als zoiets naar buiten kan dat resulteren in een nog slechter imago en de spoorwegen zijn nu net zo gevoelig daaraan.Shrek schreef: ↑29 jan 2021, 19:07Er gebeuren zoveel bijna-ongelukken in zoveel bedrijven. Die doen allemaal hetzelfde en houden het zoveel mogelijk stil. Ik zie ook geen enkel voordeel waarom je zoiets zou moeten benadrukken en zo mensen nog schrik zou doen krijgen van de trein.trainlovertje schreef: ↑29 jan 2021, 18:57 Maar men mag toch uiten dat het veel erger kon? Het is namelijk ook niet zo dat je onder stoelen of banken moet steken dat het erger kon en dat de trein gelukkig traag reed (want wie is hier niet gelukkig om?). Als je express verzwijgt hoe erg het kunnen aflopen, doe je ook niet het juiste.
Neen, gewoon aangepast
Omdat de forumlogs melden dat je het bericht verwijderd hebt. Het zou aangenamer zijn moest je niet liegen.
Hm das raar, ik heb het echt wel enkel aangepast