ETCS in België
Re: ETCS in België.
Lijn 60 lijkt een beetje een rare keuze, er komt amper een goederentrein langs, en ook internationaal verkeer is er ongezien. Dergelijke lijnen lijken me voorrang te verdienen... Of is er een andere logica?
Re: ETCS in België.
Tussen 2010 en 2020 was er inderdaad een zekere logica in de volgorde van de ETCS-projecten.
Tussen nu en 2025 komen echter alle lijnen aan boord, de enige logica is technische efficiëntie.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: ETCS in België.
De traffiek maakt weinig uit, het is vooral een lijn waar al 100% digitale seininrichting is en die niet te complex is als eerste rollout-project voor ETCS2.Klassiekje schreef: ↑07 feb 2021, 21:46 Is het niet net omdat het een iets rustigere lijn is en het om N2 gaat?![]()
-
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 13 jul 2008, 09:58
- Locatie: antwerpen
Re: ETCS in België.
Kan infrabel de deadline van 2025 nog wel halen? Bij wie zal Infrabel zich moeten verantwoorden als ze tegen 2025 niet klaar zijn?
Re: ETCS in België.
De MS80 zijn blijkbaar nu allemaal met ETCS uitgerust:
https://nmbs.prezly.com/nmbs-voltooit-e ... opese-unie
Ze komen dus niet meer in Maastricht voordat ze opnieuw in Nederland zijn toegelaten. Ik veronderstel dat er al een tijdje weer klassieke tweetjes rijden.
Groetjes,
Rian
https://nmbs.prezly.com/nmbs-voltooit-e ... opese-unie
Ze komen dus niet meer in Maastricht voordat ze opnieuw in Nederland zijn toegelaten. Ik veronderstel dat er al een tijdje weer klassieke tweetjes rijden.
Groetjes,
Rian
Re: ETCS in België.
106 breaks, dat is wat weinig lijkt mij. Wat met de rest?rvdborgt schreef: ↑10 feb 2021, 14:23 De MS80 zijn blijkbaar nu allemaal met ETCS uitgerust:
https://nmbs.prezly.com/nmbs-voltooit-e ... opese-unie
Ze komen dus niet meer in Maastricht voordat ze opnieuw in Nederland zijn toegelaten. Ik veronderstel dat er al een tijdje weer klassieke tweetjes rijden.
Groetjes,
Rian
Re: ETCS in België.
In theorie kan het nog, als de leverancier van de RBC's een tandje bijsteekt.dantjebram72 schreef: ↑10 feb 2021, 11:26 Kan infrabel de deadline van 2025 nog wel halen? Bij wie zal Infrabel zich moeten verantwoorden als ze tegen 2025 niet klaar zijn?
Moest het niet lukken tegen december 2025 dan moeten volgens de huidige regelgeving de niet-uitgeruste spoorlijnen gesloten worden. De kans dat dat gebeurt is natuurlijk onbestaande, dus zou dan het koninklijk besluit moeten aangepast worden door de minister. In principe moet Infrabel zich enkel bij de minister verantwoorden, maar voor zulke belangrijke zaken agendeert die dat sowieso in de comissie mobiliteit van het federale parlement. De CEO moet daar dan het hoe en waarom gaan uitleggen voor de volksvertegenwoordigers die zich met die materie bezighouden.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: ETCS in België.
Ja vreemd, zou de rest dan niet uitgerust worden met het oog op een toekomstige buitendienststelling? Zou alleszins het eerste zijn dat ik daarvan hoor.Shrek schreef: ↑10 feb 2021, 14:58106 breaks, dat is wat weinig lijkt mij. Wat met de rest?rvdborgt schreef: ↑10 feb 2021, 14:23 De MS80 zijn blijkbaar nu allemaal met ETCS uitgerust:
https://nmbs.prezly.com/nmbs-voltooit-e ... opese-unie
Ze komen dus niet meer in Maastricht voordat ze opnieuw in Nederland zijn toegelaten. Ik veronderstel dat er al een tijdje weer klassieke tweetjes rijden.
Groetjes,
Rian
Re: ETCS in België.
Interessant, aangezien ik af en toe nog Breaks tegenkom zonder ETCSrvdborgt schreef: ↑10 feb 2021, 14:23 De MS80 zijn blijkbaar nu allemaal met ETCS uitgerust:
https://nmbs.prezly.com/nmbs-voltooit-e ... opese-unie
Ze komen dus niet meer in Maastricht voordat ze opnieuw in Nederland zijn toegelaten. Ik veronderstel dat er al een tijdje weer klassieke tweetjes rijden.
Groetjes,
Rian

-
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46
Re: ETCS in België.
Wat moet er eigenlijk opnieuw gehomologeerd worden? Dat ze nog steeds geen ATB kunnen, maar dan nu op een andere manier niet?
Re: ETCS in België.
Doordat ze nu ETCS hebben, bezitten ze geen klassieke memor of TBL1+ meer, die zit nu verwerkt in het etcs systeem. Je wil niet dat bij het berijden van het ProRail net dit systeem in storing begint te gaan. Want dan krijg je ongewenste noodremmingen.
-
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46
Re: ETCS in België.
Ik neem aan dat vanaf de grens tot ergens Randwyk er krokodillen liggen. Zijn die bij Prorail anders dan bij Infrabel? Verderop ligt ATB, daar zal de ETCS niet veel mee kunnen en rijdt de trein sowieso onbeveiligd.