Italiaanse signaletica in onze Belgische treinen
Italiaanse signaletica in onze Belgische treinen
Wat ik al vaak opmerkte en me afvraag waar het van komt. Waarom is er signaletica in onze treinen voorzien in het Italiaans ?
Re: Italiaanse signaletica in onze Belgische treinen
Omdat de hoofdzetel van de UIC in Italie gevestigd is 

-
Ooit waren er nachttreinen van Brussel van/naar Ancona, misschien ooit zelfs verder (Pescara?). Lang geleden heb ik die eens genomen, en verbaasde me dat het boordpersoneel Frans en Italiaans kon, maar geen Nederlands. Wat was ik toen nog jong :)
Overigens: de wereldberoemde muziekgroep "Bob, Frank, en zussen" heeft ooit een album uitgebracht onder de titel "E pericoloso sporgersi" , in vertaling "Niet uit het raam leunen" en ook dat komt uit die internationale treinen.
Overigens: de wereldberoemde muziekgroep "Bob, Frank, en zussen" heeft ooit een album uitgebracht onder de titel "E pericoloso sporgersi" , in vertaling "Niet uit het raam leunen" en ook dat komt uit die internationale treinen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Contacteer:
Mijn verklaring hiervoor zou geweest zijn: omdat Zwitserland het voorrbeeldland bij uitstek is in Europa wat spoorwegen betreft, komen de drie Zwitserse landstalen heel vaak terug in de Europese spoorwegwereld.
Uh, dat is niet waar. Die staat in Parijs. Maar het RIC is in het Italiaans en een veel voorkomende taal in spoorwegcontext
Is dat geen foto vanuit de falende Fyra...?

Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Frans, Duits, Italiaans en Nederlands zijn gewoon de vier voornaamste talen van de West-Europese landen waar die internationale rijtuigen konden komen.
-
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.