Antwerpen-Brussel is ook de interstedelijke relatie waar de trein één van de laagste modal splits voor woon-werk haalt (56% tegenover bv. 78% Gent-Brussel. Bron: presentaties vervoersplan 2020, federale diagnostiek woon-werkverkeer 2017). Met maar twee echte IC's is dat natuurlijk niet verwonderlijk, de oude IR's zijn niet geschikt om Antwerpen-Brussel te doen omdat ze maar liefst tien minuten trager zijn (45min vs. 35min) en slechts 7 minuten voor de snelle aankomen. De echte IC's zitten dan ook stampvol tijdens de spits (pre-corona, uiteraard), zeker als men zelfs dan soms een korte stam M6 (5 rijtuigen) durft in te zetten...Steve schreef: ↑01 feb 2021, 10:00 Ik blijf het toch ongelofelijk vinden hoe stiefmoederlijk ze omgaan met een van de hoofdassen van dit land. We moeten even met de stofzuiger door de M6-stam, geen probleem, we nemen wel even een stelletje van de stoptrein die er toevallig ook staat. Alsof ze op Eupen-Oostende of Blankenberge-Eupen ook even een Desiro zouden inzetten omdat dat toevallig uitkomt.
Eigenlijk verdient die verbinding elk kwartier een IC met enkel stop in Mechelen, maar ja
