Bron : http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_29 ... t.bron=RSSNMBS wil treintickets per gsm verkopen
De NMBS onderzoekt of ze treintickets per gsm kan verkopen.
Daarbij wordt naar het Duitse voorbeeld gekeken. Dat antwoordde staatssecretaris voor Overheidsbedrijven Bruno Tuybens (sp.a) op een schriftelijke vraag van kamerlid Fons Borginon (VLD).
Afgelopen zomer startte de Deutsche Bahn met de verkoop van treintickets via de gsm.
Via de mobiele website van de Duitse spoormaatschappij kunnen treinreizigers tot tien minuten voor hun trein vertrekt een ticket kopen.
Na betaling krijgen de pendelaars een MMS-berichtje dat geldt als treinticket. De conducteur controleert het met een speciale scanner.
Het virtuele treinticket, dat lange wachttijden aan het loket moet helpen voorkomen, kost evenveel als een ticket dat reizigers in het station kopen.
Een reservatie via de gsm kost drie euro extra.
(belga/hln)
NMBS wil treintickets per gsm verkopen
NMBS wil treintickets per gsm verkopen
Jammer van die tien minuten, het zou handig kunnen zijn om het ticket op het perron te kopen als je laat aankomt en je trein niet wil missen.
Anyway, drie euro extra lijkt bij ons onzinnig: betaal je beter het maakloon op de trein: hoef je vooraf niets te doen (buiten de TBG verwittigen) en heb je kans niets te moeten betalen (als de TBG niet op komt dagen).
Anyway, drie euro extra lijkt bij ons onzinnig: betaal je beter het maakloon op de trein: hoef je vooraf niets te doen (buiten de TBG verwittigen) en heb je kans niets te moeten betalen (als de TBG niet op komt dagen).

- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Ik denk niet dat je plaats gereserveerd is als je zo werkt, of wel? Het artikel gebruikt het woord "reserveren" wel, maar of dat ook wil zeggen dat je een voorbehouden plaats toegewezen krijgt, zou ik betwijfelen. Tot tien minuten voor vertrek betekent dat je iemand van 'jouw' plaats zou moeten halen want het systeem weet niet dat er iemand zit.
- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Frank schreef:Jammer van die tien minuten, het zou handig kunnen zijn om het ticket op het perron te kopen als je laat aankomt en je trein niet wil missen.
Anyway, drie euro extra lijkt bij ons onzinnig: betaal je beter het maakloon op de trein: hoef je vooraf niets te doen (buiten de TBG verwittigen) en heb je kans niets te moeten betalen (als de TBG niet op komt dagen).
Anders zouden er waarschijnlijk velen zwartrijden en pas als TBG nadert snel sms-ticket kopen .
Voor de spoorweg een niet zo goed systeem vindt ikJean schreef:Frank schreef:Jammer van die tien minuten, het zou handig kunnen zijn om het ticket op het perron te kopen als je laat aankomt en je trein niet wil missen.
Anyway, drie euro extra lijkt bij ons onzinnig: betaal je beter het maakloon op de trein: hoef je vooraf niets te doen (buiten de TBG verwittigen) en heb je kans niets te moeten betalen (als de TBG niet op komt dagen).
Anders zouden er waarschijnlijk velen zwartrijden en pas als TBG nadert snel sms-ticket kopen .
Voor pretparken,fuifen,enz vindt ik het wel kunnen
- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Ik denk dat daar veel mezerie zo van komen hier in Belgie,zo'n dicht spoornet,steeds meer reizigers,en ja als de TBG niet tot bij die persoon geraakt,een gratis reis,dada centjes
De ticket aan het loket en aan de TBG,en op internet lijken me nog steeds het beste
Kzie het sebiet al voor me een GO PASS via sms systeem,dan gaat heel de boel naar de haaien binnen de kortste keren.Ik hoop dat de NMBS dan ook niet dat systeem in huis haalt,wat als mensen van de interne veiligheidsdienst,om welke redenen dan ook het vervoersbewijs willen zien,het vraagt letterlijk om vele problemen,en er zullen er dan nog meer komen dan nu
De ticket aan het loket en aan de TBG,en op internet lijken me nog steeds het beste
Kzie het sebiet al voor me een GO PASS via sms systeem,dan gaat heel de boel naar de haaien binnen de kortste keren.Ik hoop dat de NMBS dan ook niet dat systeem in huis haalt,wat als mensen van de interne veiligheidsdienst,om welke redenen dan ook het vervoersbewijs willen zien,het vraagt letterlijk om vele problemen,en er zullen er dan nog meer komen dan nu
- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
In het buitenland wordt het systeem al enkele jaren met succes toegepast dus waarom zou het hier niet kunnen.
En excuses van ik ben mijn gsm verloren of mijn batterij is plat vind ik zever. Een ticket kunde ook vergeten of verliezen.
De NMBS moet van mij niet achterblijven met de nieuwste mogelijkheden van betalen.
En excuses van ik ben mijn gsm verloren of mijn batterij is plat vind ik zever. Een ticket kunde ook vergeten of verliezen.
De NMBS moet van mij niet achterblijven met de nieuwste mogelijkheden van betalen.