Dat is niet waar he, een goederen HST zou evenveel vermogen/ton moeten hebben als een passagiers HST net om zo'n dingen te vermijden. Onder andere daardoor kom je aan maximaal 100t nuttige last.
Vracht-HST's
Re: Vracht-HST's
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Vracht-HST's
Tsja, @Steven, ik ben een actief belastingbetaler en erger me dus toch behoorlijk aan de zware investering van overheidsgeld in HSL die daar 50% van de tijd ligt te verroesten... Maar ja, er zal wel een uitleg zijn, dat weet ik best, bespaar u maar de moeite.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Vracht-HST's
Ik ben ook actief belastingbetaler en ik zou me nog veel harder ergeren moesten mijn belastingen gebruikt worden om voor de schone schijn 's nachts treinen over nodeloos kostelijke reiswegen te sturen.jan_olieslagers schreef: ↑29 mei 2021, 20:53 Tsja, @Steven, ik ben een actief belastingbetaler en erger me dus toch behoorlijk aan de zware investering van overheidsgeld in HSL die daar 50% van de tijd ligt te verroesten... Maar ja, er zal wel een uitleg zijn, dat weet ik best, bespaar u maar de moeite.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Vracht-HST's
"Dames en Heren aandeelhouders, we hebben xxx miljard uitgegeven om HSL 1-2-3-4 te realiseren, en we kunnen u met trots mededelen dat deze investering gedurende 50% van de tijd enig inkomen oplevert". Welk prive-bedrijf zou zoiets durven verkondigen? 50% potentieel onbenut??
Of anders gezegd: Infrabel is niet capabel om uit de beschikbare duurbetaalde capaciteit ook maar enig inkomen te genereren, bij nachte?
Of anders gezegd: Infrabel is niet capabel om uit de beschikbare duurbetaalde capaciteit ook maar enig inkomen te genereren, bij nachte?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Vracht-HST's
50%?? Geen idee hoe jij aan dat getal komt maar de meeste HSL’s zijn max 8u gesloten of hooguit 30% van een dag. Of hoe zou je anders een HSL 12u sluiten per dag??jan_olieslagers schreef: ↑29 mei 2021, 20:53 Tsja, @Steven, ik ben een actief belastingbetaler en erger me dus toch behoorlijk aan de zware investering van overheidsgeld in HSL die daar 50% van de tijd ligt te verroesten... Maar ja, er zal wel een uitleg zijn, dat weet ik best, bespaar u maar de moeite.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Vracht-HST's
Ok, ik bedoelde "nacht" versus "dag" - dat is niet exact 50% inderdaad. Het doet er niet vanaf dat een deel van de dure investering systematisch onbenut blijft, ook al is het dan misschien maar 30% en geen 50%. Ik zie daar ruimte voor creatief denken, en zie vooral oncreatieve negatieve reacties. Iedereen heeft wel een uitleg om de boel ongebruikt te laten liggen verroesten. Terwijl er toch meermaals gemeld wordt dat er op bepaalde verbindingen capaciteitskrapte is voor nachtelijke goederentreinen - het ene spoor is onderbezet, het andere overbezet. Dat klopt toch niet??
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Vracht-HST's
Ja er is inderdaad geen enkel bedrijf dat 's nachts of in het weekend de machines uitzetjan_olieslagers schreef: ↑29 mei 2021, 21:04 "Dames en Heren aandeelhouders, we hebben xxx miljard uitgegeven om HSL 1-2-3-4 te realiseren, en we kunnen u met trots mededelen dat deze investering gedurende 50% van de tijd enig inkomen oplevert". Welk prive-bedrijf zou zoiets durven verkondigen? 50% potentieel onbenut??

-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Vracht-HST's
Een goede vergelijking! Hoe duurder de machine, hoe efficiënter ze dient te worden ingezet, om de investering te verantwoorden.
Bandenopblazers worden wel eens afgezet voor het weekeinde, jawel, maar ik weet meer dan een cad/caminstallatie die 7*24 draait, et pour cause. Als ze als eens gestopt worden, dan is het eerder tijdens de "normale" werkuren ma-vr 9-17, want dan zijn de meeste specialisten beschikbaar voor als het toch eens verkeerd moest gaan.
Bandenopblazers worden wel eens afgezet voor het weekeinde, jawel, maar ik weet meer dan een cad/caminstallatie die 7*24 draait, et pour cause. Als ze als eens gestopt worden, dan is het eerder tijdens de "normale" werkuren ma-vr 9-17, want dan zijn de meeste specialisten beschikbaar voor als het toch eens verkeerd moest gaan.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Vracht-HST's
Vergelijk de HSL's dan maar met de kantoorruimte van het administratief personeel: duur in aanleg, maar eens het personeel naar huis is kan je er weinig anders mee doen. De productie die volcontinu draait zit immers in een andere productiehal.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Vracht-HST's
O, dus de HSL en hun HST vallen buiten het operationele? Hm hm hhhhhhhhmmmmmmmmmmmm.
Ik blijf erbij dat de zeer dure HSL maximaal moeten renderen en dus maximaal moeten worden ingezet. Operationeel.
Ik blijf erbij dat de zeer dure HSL maximaal moeten renderen en dus maximaal moeten worden ingezet. Operationeel.
Laatst gewijzigd door jan_olieslagers op 29 mei 2021, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Vracht-HST's
De capaciteitskrapte is om zware goederentreinen in te leggen, niet voor lichte aarbeiexpressen.jan_olieslagers schreef: ↑29 mei 2021, 21:24 Ok, ik bedoelde "nacht" versus "dag" - dat is niet exact 50% inderdaad. Het doet er niet vanaf dat een deel van de dure investering systematisch onbenut blijft, ook al is het dan misschien maar 30% en geen 50%. Ik zie daar ruimte voor creatief denken, en zie vooral oncreatieve negatieve reacties. Iedereen heeft wel een uitleg om de boel ongebruikt te laten liggen verroesten. Terwijl er toch meermaals gemeld wordt dat er op bepaalde verbindingen capaciteitskrapte is voor nachtelijke goederentreinen - het ene spoor is onderbezet, het andere overbezet. Dat klopt toch niet??
Dat jij denkt dat er iets niet klopt wil ik gerust geloven, maar daar denk je teveel 21e eeuws: "ik ben verontwaardigd dus ik zal wel gelijk hebben"
Re: Vracht-HST's
Als het om goederen gaat is dat inderdaad zo. Het waarom staat in dit topic al lang en breed uitgelegd.jan_olieslagers schreef: ↑29 mei 2021, 21:38 O, dus de HSL en hun HST vallen buiten het operationele? Hm hm hhhhhhhhmmmmmmmmmmmm.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Vracht-HST's
En is dan echt niemand capabel of gemotiveerd om de vrije hsl-capaciteit te verkopen voor asperge-expressvervoer-light?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Vracht-HST's
Inderdaad, niemand is gemotiveerd om in zo'n bodemloze put geld te gaan duwen.jan_olieslagers schreef: ↑29 mei 2021, 21:44 En is dan echt niemand capabel of gemotiveerd om de vrije hsl-capaciteit te verkopen voor asperge-expressvervoer-light?
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Vracht-HST's
Dankje, dat bevestigt: men heeft veel gemeenschapsgeld uitgegeven en doet niet alle moeite om er alle rendement uit te halen. QED. Zwaarste verantwoordelijkheid bij de overheid, die blijkbaar onvoldoende toeziet op de optimale inzet van de investeringen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.