IC-T treinen in 2021
Re: IC-T treinen in 2021
Er zijn inderdaad twee dergelijke stammen daar, die buiten de zomer de beide P's tussen de Kempen en Brussel doen. In de zomer rijdt er echter maar een van beide en is de andere stam dus vrij voor de ICT naar Blankenberge.
Re: IC-T treinen in 2021
Vandaag heb ik met de Kust-Express gereden van Oostende naar Brussel (18451) en tot mijn verbazing waren dit geen M6'en maar 9 I11 en 2 I10, ingesloten door 2 HLE18. Met zijn 330m ineens een nieuwe lengterecord waar ik al mee gereden heb haha. Denk wel niet dat er veel volk op zat, het "te koude weer" speelt de reservaties wat parten vermoed ik.
Re: IC-T treinen in 2021
Dat is normaal gezien de juiste samenstelling, zie http://beluxtrains.net/indexnl.php?page ... 2021-18451
Re: IC-T treinen in 2021
Wel ja, de samenstelling was dan wel zoals voorzien, maar ik had mij niet verwacht aan zo'n lange ram.4017-4018 schreef: ↑08 jul 2021, 23:24 Dat is normaal gezien de juiste samenstelling, zie http://beluxtrains.net/indexnl.php?page ... 2021-18451
Re: IC-T treinen in 2021
Ow dat bedoel jeDucktape schreef: ↑08 jul 2021, 23:43Wel ja, de samenstelling was dan wel zoals voorzien, maar ik had mij niet verwacht aan zo'n lange ram.4017-4018 schreef: ↑08 jul 2021, 23:24 Dat is normaal gezien de juiste samenstelling, zie http://beluxtrains.net/indexnl.php?page ... 2021-18451
Re: IC-T treinen in 2021
Over die facebookpagina Trein Weert-België staat er nochtans vermeld dat dit een facebookpagina is in samenwerking met Trein Tram Bus uit België en Rover uit Nederland? Die verenigingen komen denk ik toch ook samen op regelmatige basis met NMBS en Infrabel en NS en Prorial? Dus wie of wat die iemand kan zijn, wat op die facebookpagina verschijnt is volgens mij ook betrouwbaar en vrijwel juiste info (in het achterhoofd houdend dat die facebookpagina beheerd wordt door Trein Tram Bus en/of Rover zelf en/of door actieve leden ervan)...trainlovertje schreef: ↑26 jun 2021, 17:54Tja, dat zullen we pas zeker weten wanneer het zo ver is. Aangezien die "iemand" voor mij onbekend is, kan ik dat moeilijk als een betrouwbare bron aannemen, terwijl Beluxtrains dat voor mij al jaren is.Treinenman schreef: ↑26 jun 2021, 17:43Volgens iemand van de FB-pagina 'Trein Weert-België' zou het nog steeds MW41 worden.
Volgens Beluxtrains zou het i10, M4 worden (met HLE 27) en in het weekend HLE met M5.
Wat is correct?
Er staat trouwens vermeld op bovenstaande fbp (facebookpagina) dat de ICT Neerpelt-Blankenberge bestaat uit een mix van M4 en I10 met loc type 21/27...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: IC-T treinen in 2021
'Iemand' die iets op een facebookpagina plaatst, kan iedereen zijn en hoeft niet per se een eigenaar/beheerder van een pagina zijn. Elke bezoeker kan een bericht op een facebookpagina achterlaten of mee in discussie gaan in de reacties op een bericht geplaatst door een beheerder. Vandaar dat ik die 'iemand' weinig krediet kan geven.LML schreef: ↑10 jul 2021, 10:59 Over die facebookpagina Trein Weert-België staat er nochtans vermeld dat dit een facebookpagina is in samenwerking met Trein Tram Bus uit België en Rover uit Nederland? Die verenigingen komen denk ik toch ook samen op regelmatige basis met NMBS en Infrabel en NS en Prorial? Dus wie of wat die iemand kan zijn, wat op die facebookpagina verschijnt is volgens mij ook betrouwbaar en vrijwel juiste info (in het achterhoofd houdend dat die facebookpagina beheerd wordt door Trein Tram Bus en/of Rover zelf en/of door actieve leden ervan)...
Er staat trouwens vermeld op bovenstaande fbp (facebookpagina) dat de ICT Neerpelt-Blankenberge bestaat uit een mix van M4 en I10 met loc type 21/27...
Re: IC-T treinen in 2021
Da's dan in dit geval persoonlijk.trainlovertje schreef: ↑10 jul 2021, 11:36'Iemand' die iets op een facebookpagina plaatst, kan iedereen zijn en hoeft niet per se een eigenaar/beheerder van een pagina zijn. Elke bezoeker kan een bericht op een facebookpagina achterlaten of mee in discussie gaan in de reacties op een bericht geplaatst door een beheerder. Vandaar dat ik die 'iemand' weinig krediet kan geven.LML schreef: ↑10 jul 2021, 10:59 Over die facebookpagina Trein Weert-België staat er nochtans vermeld dat dit een facebookpagina is in samenwerking met Trein Tram Bus uit België en Rover uit Nederland? Die verenigingen komen denk ik toch ook samen op regelmatige basis met NMBS en Infrabel en NS en Prorial? Dus wie of wat die iemand kan zijn, wat op die facebookpagina verschijnt is volgens mij ook betrouwbaar en vrijwel juiste info (in het achterhoofd houdend dat die facebookpagina beheerd wordt door Trein Tram Bus en/of Rover zelf en/of door actieve leden ervan)...
Er staat trouwens vermeld op bovenstaande fbp (facebookpagina) dat de ICT Neerpelt-Blankenberge bestaat uit een mix van M4 en I10 met loc type 21/27...
Als er een persoon reageert op een bericht op fb, kan je dat met een ferme korrel zout nemen. Maar als er een bericht op die fbp wordt gezet door die vereniging/organisator (of hoe je het maar noemen wil) zèlf, lijkt me dit betrouwbare info. Die fbp wordt volgens mij niet beheerd door één of andere puber die graag met de trein rijdt, graag treintjes ziet en zich in die regio interesseert, die wil opvallen en mensen probeert iets wijs te maken. Die hebben een totaal andere manier van aanpak en hun vocabulaire laat soms ook te wensen over...
Zoals vermeld is die fbp in samenwerking met Trein Tram Bus en Rover, toch wel gekende reizigersverenigingen, niet? Wie of wat die fbp beheert, het zijn betrouwbare bronnen, zeker als het van Trein Tram Bus en Rover komt...

Dus de info over de ICT-treinen die er op die fbp staat, klopt toch...?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: IC-T treinen in 2021
Als het door de facebookpagina zelf werd gecommuniceerd, had ik het waarschijnlijk als waarheid aangenomen. Maar - nogmaals - er werd niet vermeld of het ging en om een bericht van de paginabeheerders zelf of een reactie die geplaatst werd door een bezoeker. Dus, zoals je zelf zegt, moet je dat dan met een flinke korrel zout nemen.LML schreef: ↑10 jul 2021, 11:59Da's dan in dit geval persoonlijk.trainlovertje schreef: ↑10 jul 2021, 11:36'Iemand' die iets op een facebookpagina plaatst, kan iedereen zijn en hoeft niet per se een eigenaar/beheerder van een pagina zijn. Elke bezoeker kan een bericht op een facebookpagina achterlaten of mee in discussie gaan in de reacties op een bericht geplaatst door een beheerder. Vandaar dat ik die 'iemand' weinig krediet kan geven.LML schreef: ↑10 jul 2021, 10:59 Over die facebookpagina Trein Weert-België staat er nochtans vermeld dat dit een facebookpagina is in samenwerking met Trein Tram Bus uit België en Rover uit Nederland? Die verenigingen komen denk ik toch ook samen op regelmatige basis met NMBS en Infrabel en NS en Prorial? Dus wie of wat die iemand kan zijn, wat op die facebookpagina verschijnt is volgens mij ook betrouwbaar en vrijwel juiste info (in het achterhoofd houdend dat die facebookpagina beheerd wordt door Trein Tram Bus en/of Rover zelf en/of door actieve leden ervan)...
Er staat trouwens vermeld op bovenstaande fbp (facebookpagina) dat de ICT Neerpelt-Blankenberge bestaat uit een mix van M4 en I10 met loc type 21/27...
Als er een persoon reageert op een bericht op fb, kan je dat met een ferme korrel zout nemen. Maar als er een bericht op die fbp wordt gezet door die vereniging/organisator (of hoe je het maar noemen wil) zèlf, lijkt me dit betrouwbare info. Die fbp wordt volgens mij niet beheerd door één of andere puber die graag met de trein rijdt, graag treintjes ziet en zich in die regio interesseert, die wil opvallen en mensen probeert iets wijs te maken. Die hebben een totaal andere manier van aanpak en hun vocabulaire laat soms ook te wensen over...
Zoals vermeld is die fbp in samenwerking met Trein Tram Bus en Rover, toch wel gekende reizigersverenigingen, niet? Wie of wat die fbp beheert, het zijn betrouwbare bronnen, zeker als het van Trein Tram Bus en Rover komt...
Dus de info over de ICT-treinen die er op die fbp staat, klopt toch...?
En nu ga ik hierover ophouden, want deze discussie draagt weinig bij aan het topic.
Re: IC-T treinen in 2021
Gisteren de ICT naar Blankenberge in Mechelen gezien met 1 I10-rijtuig (vooraan) en verder allemaal M4-rijtuigen.
De samenstelling met een hele sleep I10 + M4 + M4 stuurrijtuig, snap ik. Je verhoogt de flexibiliteit voor de inzet door het stuurrijtuig M4 toe te voegen. Maar enkel 1 I10 toevoegen in een stam die verder bestaat uit M4'en, dat lijkt me dan vooral leuk voor treinspotters..?
De samenstelling met een hele sleep I10 + M4 + M4 stuurrijtuig, snap ik. Je verhoogt de flexibiliteit voor de inzet door het stuurrijtuig M4 toe te voegen. Maar enkel 1 I10 toevoegen in een stam die verder bestaat uit M4'en, dat lijkt me dan vooral leuk voor treinspotters..?
Re: IC-T treinen in 2021
Een deel van de I10’en zijn aangepast om fietsen mee te kunnen nemen. ik weet niet of dat hier het geval was, maar dat zou de reden kunnen zijn
-
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50
Re: IC-T treinen in 2021
Het I 10 rijtuig en het volgende M4 rijtuig was niet toegankelijk. Zowel de heen als terug rit . Reden mij onbekend. De bezetting was afgelopen vrijdag best goed op de Hamont - Blankenberge en Blankenberge-Neerpelt.Terminus schreef: ↑10 jul 2021, 16:28 Gisteren de ICT naar Blankenberge in Mechelen gezien met 1 I10-rijtuig (vooraan) en verder allemaal M4-rijtuigen.
De samenstelling met een hele sleep I10 + M4 + M4 stuurrijtuig, snap ik. Je verhoogt de flexibiliteit voor de inzet door het stuurrijtuig M4 toe te voegen. Maar enkel 1 I10 toevoegen in een stam die verder bestaat uit M4'en, dat lijkt me dan vooral leuk voor treinspotters..?
-
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17
Re: IC-T treinen in 2021
Van MW41 naar I10/M4. Niet echt een verbetering qua comfort.
Waarom geen M6 of M7?
Waarom geen M6 of M7?
De trein is altijd een beetje reizen.
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: IC-T treinen in 2021
Omdat die niet voorhanden zijn in Mol/Noord-Limburg.Treinenman schreef: ↑11 jul 2021, 14:37 Van MW41 naar I10/M4. Niet echt een verbetering qua comfort.
Waarom geen M6 of M7?
Re: IC-T treinen in 2021
Ik verkies liever een I10 dan MW41!Treinenman schreef: ↑11 jul 2021, 14:37 Van MW41 naar I10/M4. Niet echt een verbetering qua comfort.
Waarom geen M6 of M7?