ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Op een gegeven moment ook een rondje L60 om de ETCS te testen?!
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Ondertussen rust hij uit op een veilige plaats. Te Vorst werkplaats HST.
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Onze ICNG 3301 rijdt vandaag om 08u30 naar Doornik om dan testritten te doen tussen Doornik en Saint Ghislain van 10 tot 15u.
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
- Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Zopas (14u44) kwam een ICNG voorbij aan Thurn & Taxis (lijn 28), van noord naar zuid (of van Schaarbeek naar Vorst).
Ik heb het nummer niet kunnen zien
Ik heb het nummer niet kunnen zien
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Vandaag ook in Muizen gezien!
Mocht iemand weten wanneer hij in die regio nog eens op testrit is, ik ben geïnteresseerd
Mocht iemand weten wanneer hij in die regio nog eens op testrit is, ik ben geïnteresseerd

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Of op lijn 12 om het sas voor Roosendaal grondig te testen... blijft toch een omleidingsroute voor de HSL... 

Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Dat sas is een detail, maar de transitie ETCS-ATB die daar gebouwd wordt zal wel een interessant punt worden voor dit soort trein

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Je gaat er nu van TBL1+ naar memor naar ATB. Eind dit jaar zou het ETCS niveau 2 ipv TBL1+ moeten worden. Het sas heeft trouwens in het begin voor veel Traxx locomotieven problemen gegeven. Vaak ging de omschakeling van 1500 naar 3000 volt niet goed.
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
- Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Zopas (woensdag 18/8 om 10u05) reed de ICNG terug langs lijn 28 richting noorden
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Het is jammer dat men voor de Amsterdam-Brussel ICNG stellen niet de vroegere Benelux livrei gebruikt (Bordeaux - Geel) . Ik heb die altijd erg mooi gevonden.
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Dit is niet de definitieve livery. Ik geloof ergens later dit jaar wordt het werkelijke uiterlijk onthuld, samen met de definitieve plannen voor de verbinding.
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Het bordeaux-geel was inderdaad top qua livrei: combinatie van het destijds NMBS-rood en NS-geel. Het NS-geel is er nog steeds, maar het NMBS-rood is nu lichtgrijs geworden (met blauwe band onderaan en rode deuren, de raampartijen al dan niet in het grijs of zwart). Hopelijk komt er opnieuw iets origineels tevoorschijn, rekening houdend met beide maatschappijen...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Zo spannend wordt het nou ook weer niet. De treinen krijgen gewoon het vernieuwde NS Flow ontwerp (zoals de vernieuwde VIRM dubbeldekkers ook krijgen, zie bijvoorbeeld https://www.sign.nl/signnieuws/nieuw-tr ... io-dumbar/) met wat aanpassingen om ook de NMBS te vertegenwoordigen.
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Ik vraag mij af hoe het rijcomfort is in een ICNG. In lagevloerstreinen zoals een Desiro wordt je heen en weer geschud als je boven de wielstellen zit. In een ICNG zitten de wielstellen tussen de rijtuigen in, maakt dat een verschil?