Dienstregeling december 2021
Dienstregeling december 2021
Beetje bij beetje komen er ook nu weer nieuwtjes ivm de dienstregeling in december.
De eerste merkbare aanpassing is deze van de Benelux. Vanaf december zullen deze allemaal beginnen en eindigen in Amsterdam en vervallen dus de 4 ritten die begin/eindpunt hadden in Den Haag. Zover geweten zouden er ook stilstanden sneuvelen maar welke dit zijn is nog niet duidelijk.
De eerste merkbare aanpassing is deze van de Benelux. Vanaf december zullen deze allemaal beginnen en eindigen in Amsterdam en vervallen dus de 4 ritten die begin/eindpunt hadden in Den Haag. Zover geweten zouden er ook stilstanden sneuvelen maar welke dit zijn is nog niet duidelijk.
Re: Dienstregeling december 2021
De nieuwe dienstregeling zit al in de profiplanner:Steven schreef: ↑28 aug 2021, 01:08 Beetje bij beetje komen er ook nu weer nieuwtjes ivm de dienstregeling in december.
De eerste merkbare aanpassing is deze van de Benelux. Vanaf december zullen deze allemaal beginnen en eindigen in Amsterdam en vervallen dus de 4 ritten die begin/eindpunt hadden in Den Haag. Zover geweten zouden er ook stilstanden sneuvelen maar welke dit zijn is nog niet duidelijk.
https://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi
Ik zie geen gesneuvelde haltes (behalve Den Haag).
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04
Re: Dienstregeling december 2021
Beste,
Ben benieuwd naar de wijzigingen van de Benelux.
Ik heb ook begrepen dat er wijzigingen zijn in het Antwerpse ifv gewijzigde goederenrijpaden op lijn 12?
Ben ook benieuwd naar wat de renovatie van de Noord-Zuid in Antwerpen zal teweegbrengen op de dienstregeling.
Mvg,
Floris Cappelle
Ben benieuwd naar de wijzigingen van de Benelux.
Ik heb ook begrepen dat er wijzigingen zijn in het Antwerpse ifv gewijzigde goederenrijpaden op lijn 12?
Ben ook benieuwd naar wat de renovatie van de Noord-Zuid in Antwerpen zal teweegbrengen op de dienstregeling.
Mvg,
Floris Cappelle
Re: Dienstregeling december 2021
Blijkbaar zou door de instroom van de M7 wat verbindingen veranderen. Zo zou er een verbinding Charleroi-Noorderkempen komen met hle18. In het begin zou het enkel om Antwerpen Noorderkempen gaan tot er voldoende M7 is ingestroomd op de andere verbindingen (Gent - Tongeren)
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Dienstregeling december 2021
Waarom wilt men eigenlijk de M7 inzetten op de IC20 Gent - Tongeren? zit er daar zoveel man op tussen Hasselt en Brussel, want de andere helft doet het goed genoeg met die breakjes en er zitten al redelijk wat M6'en bij, of is het enkel voor de M4 stammen eraf te halen?Steven schreef: ↑31 aug 2021, 18:57 Blijkbaar zou door de instroom van de M7 wat verbindingen veranderen. Zo zou er een verbinding Charleroi-Noorderkempen komen met hle18. In het begin zou het enkel om Antwerpen Noorderkempen gaan tot er voldoende M7 is ingestroomd op de andere verbindingen (Gent - Tongeren)
Ik ga niet klagen, ik zou er graag meer op zitten maar vind het raar dat men daarmee begint IC12 Kortrijk-Welkenraedt lijkt me logischer toch voor die ritten met I11's en een M6.
Is men eigenlijk van plan om de IC01 Oostende-Eupen eerst volledig M7 te maken ipv de huidige Frankentrein of eerst IC20?
Re: Dienstregeling december 2021
En waarom moet er trouwens per se voldoende M7 zijn om een volwaardige IC naar Noorderkempen uit te bouwen? 18+M6 kan dat toch ook perfect?
Re: Dienstregeling december 2021
Je moet niet noodzakelijk alle treinen met M7 rijden, maar wel alle extra treinen die voor deze verlenging nodig zijn. Intussen zijn er ook alweer een aantal M4 en klassiekjes aan het eind van hun levensduur gekomen, die moeten ook vervangen worden.
Re: Dienstregeling december 2021
Ja dat kan nu al maar dat zorg je voor capaciteitsproblemen op de verbinding waar die 18+M6 nu rijden. Men wil dus het het materieel van Gent - Tongeren daarvoor verschuiven eens het kan. Stapsgewijs komt dat dus in orde.
Re: Dienstregeling december 2021
Zal vermoedelijk ook met de onderhoudsposten te maken hebben voor die M7? In Melle en Hasselt zijn er voorzieningen gebouwd voor de M6/M7 dacht ik?
Lijkt mij dan logisch dat men deze daar het eerste inzet
Lijkt mij dan logisch dat men deze daar het eerste inzet
Re: Dienstregeling december 2021
Enig idee welke de eerste volgende Klassieke stellen zijn die buiten dienst gaan?
Re: Dienstregeling december 2021
Ik heb via via volgende zaken vernomen (sommige stonden ook in het vervoersplan dus het klonk betrouwbaar maar ik ben niet zeker):
-IC20 (Gent-Tongeren) volledig met M7 BMX stellen (dus geen locomotief, enkel M7 BMX)
-IC08 (Antwerpen - Luchthaven - Leuven - Hasselt) met DMT
-IC08 rijdt op zondag ieder uur tussen Leuven en Hasselt (nu is dat nog iedere twee uur)
-Nieuwe IC (geen idee van de nummer) Hasselt - Antwerpen via L16 zonder halte te Aarschot zou ook bevestigd zijn.
Van het eerste gerucht kan ik me voorstellen dat dit sterk afhankelijk is van de instroom en eventuele problemen die nog kunnen opduiken tussen nu en december. De twee laatste daarentegen waren al vrij zeker en klinken dus realistisch volgens mij.
-IC20 (Gent-Tongeren) volledig met M7 BMX stellen (dus geen locomotief, enkel M7 BMX)
-IC08 (Antwerpen - Luchthaven - Leuven - Hasselt) met DMT
-IC08 rijdt op zondag ieder uur tussen Leuven en Hasselt (nu is dat nog iedere twee uur)
-Nieuwe IC (geen idee van de nummer) Hasselt - Antwerpen via L16 zonder halte te Aarschot zou ook bevestigd zijn.
Van het eerste gerucht kan ik me voorstellen dat dit sterk afhankelijk is van de instroom en eventuele problemen die nog kunnen opduiken tussen nu en december. De twee laatste daarentegen waren al vrij zeker en klinken dus realistisch volgens mij.
Re: Dienstregeling december 2021
IC-32 Brugge - Kortrijk zou ook ieder uur mogen zijn in het weekend. Verleng de trein tot in Blankenberge, en combineer langs de andere kant kan de trein met de L-28 naar Gent/Mechelen, en je bekomt een zeer interessante verbinding voor de West-Vlamingen!
Re: Dienstregeling december 2021
In alle recente communicatie die ik gezien heb spreekt men over december 22 voor deze verbinding.
Re: Dienstregeling december 2021
De 'snelle' Hasselt - Antwerpen zou vanaf nu december rijden onder nr. 49xx, vertrek in Hasselt om hh.41 (wat een redelijke goede aansluiting met Genk is).