Bietentreinen.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
poyaud

Bericht door poyaud »

Hier mijn bijdrage ; Ieper 02-11-2006

groeten Dieter
Afbeelding
enrico

Bericht door enrico »

mooi mooi 8)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Is het niet zo dat er in Poperinge twee treinen vertrekken die pas in Ieper samengevoegd worden? :? Dit omwille van de beperkte capaciteit te Poperinge. Een machinist zei me dat, die in 2004 en er voor vele bietentreinen gedaan heeft! :wink: Hij heeft zelfs de toen laatste officiële bietentrein bestuurd in 2004! :wink:
5307

Bericht door 5307 »

tof, ken ik hem?????
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Trainspotterke schreef:Is het niet zo dat er in Poperinge twee treinen vertrekken die pas in Ieper samengevoegd worden? :? Dit omwille van de beperkte capaciteit te Poperinge. Een machinist zei me dat, die in 2004 en er voor vele bietentreinen gedaan heeft! :wink: Hij heeft zelfs de toen laatste officiële bietentrein bestuurd in 2004! :wink:
Vroeger wel, zelfs stonden er in Menen lege wagons te wachten, nu niet meer. Er is tevens maar één dienst meer, terwijl er vroeger 2 diensten waren.
Wat er nu gebeurt dat is dat er tussen Poperinge en Kortrijk (!) 2 diensten zijn en dan tussen Gent en Moerbeke ook 2 diensten. En dan uiteindelijk één dienst tussen Kortrijk en Gent!
Maw Kortrijk en Genst worden als tussenstations gebruikt, in Ieper en Menen is er niets meer te zien.
5307

Bericht door 5307 »

ik hoop dat er iemand van het patrimoniumgedoe eens een oude bekende inschakeld voor een dagje (kunnen we eens weer een unieke foto maken van hoe het vroeger ging) meteen 51 of zo

die HLR77/78 zijn afgezaagd geworden
trainfreak

Bericht door trainfreak »

5307 schreef:ik hoop dat er iemand van het patrimoniumgedoe eens een oude bekende inschakeld voor een dagje (kunnen we eens weer een unieke foto maken van hoe het vroeger ging) meteen 51 of zo

Stel het eens voor he :D
Mischien een tip voor TSP? Met de 5941 :D :P
5307

Bericht door 5307 »

ik ken er niemand... :cry:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

5307 schreef:ik hoop dat er iemand van het patrimoniumgedoe eens een oude bekende inschakeld voor een dagje (kunnen we eens weer een unieke foto maken van hoe het vroeger ging) meteen 51 of zo

In de haven van Antwerpen gebeurd het wel eens dat historische dieselloc's goederentreintjes slepen, kwestie van in goede conditie te blijven! :wink:
TBbart

Bericht door TBbart »

ja, zo eens voor één dag alle oudjes laten bollen op alle lijnen,
en alle 13's met I11 aan de kant

moet zalig zijn ... dan gaan alle belgische lijnen vol spoorwegfotografen staan :P
1607

Bericht door 1607 »

vergeet gewoon het verleden jongens. eletriek is de toekomst. :wink:
Tommy

Bericht door Tommy »

Om de 5941 te laten rijden moet je natuurlijk veel geld neertellen en ik denk dat de NMBS dat niet graag zou hebben, hoe spijtig het ook is. Het is inderdaad een zalig machien.... :P
trainfreak

Bericht door trainfreak »

1607 schreef:vergeet gewoon het verleden jongens. eletriek is de toekomst. :wink:
Ik denk van niet hoor.
Binnenkort rijden de treinen op waterstof ofzo :roll:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Héla, vroeger werd de bietentrein met een 51'er én een 23'er gereden, dus elektriek waar mogelijk!!! Nu met 2 77/78, dus de stelling klopt helaas niet helemaal. (nmbs en logica hé)
Plaats reactie