Vraag er maar op los van DLC ben tb bij DLC!!!

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
groentje

Bericht door groentje »

@Miljaarde: Voor 80%, natuurlijk. Ik ben ook niet gek. Maar werkgevers zijn wel gek, als zij dat willen. En vakbonden eigenlijk ook, want dat is op langere termijn gewoonweg niet betaalbaar, en zo snijden ze in hun eigen vlees. Of erger nog, in dat van de werknemers die nog moeten aangeworven worden.

@paljas: Je hebt nu gezegd hoe je over de BTTB denkt. Wat denk je over hun standpunten? Als je nu zegt, dat reizigers het maar moeten verdragen in aftandse treinen te moeten zitten (als ze al een zitplaats hebben), dat ze worden afgesnauwd door treinbegeleiders en loketpersoneel, dat ze van toeten noch blazen weten, omdat er niemand de moeite wil doen het hen te gaan zeggen, dan eindigt hier voor mij de discussie.
paljas

Bericht door paljas »

@ groentje:

Ik vind dat je nogal veel aan doemdenken doet en de toekomst volledig zwart ziet. In jouw ogen is alles ten dode opgeschreven tenzij er geen drastische ommezwaai komt. Het gaat allemaal heus niet zo slecht...
Integendeel zelfs!! In m'n prille 11-jarige loopbaan kan ik toch wel zeggen dat er al veel verbetering is buiten vroeger op vele vlakken maar een mes snijdt aan 2 kanten uiteraard...

En ivm bttb geef ik liever geen bijkomstig commentaar om een heftige discussie te vermijden.
groentje

Bericht door groentje »

Ik geef toe, ik vrees voor de toekomst. De actieve bevolking neemt af (terwijl de vraag naar zorg en onderwijs alleen maar zal toenemen, terecht, trouwens), de concurrentie uit India en China, maar ook andere landen, lijkt me ook niet te zullen verminderen, en niet alleen de lageloonjobs zullen verhuizen. Je ziet het nu al: steeds meer zorgen de Chinezen zelf voor de hoogopgeleide ingenieurs, voor de medische vooruitgang, voor de wetenschappelijke vooruitgang. Een evolutie die ik niet snel zie veranderen.

Ach, ik geloof niet dat we over 10 jaar in de armoede zullen zitten, zoals gebeurd is in bijvoorbeeld Argentinië eind jaren '90, maar we zullen het wel voelen.

En dat er al veel verbeterd is, dat mag ik hopen. Ik geloof je, hoor, er zal wel al veel verbeterd zijn. De NMBS kan nu eenmaal geen mijlenver achterblijven op wat er elders gebeurt...
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

groentje schreef:@Miljaarde: Voor 80%, natuurlijk. Ik ben ook niet gek. Maar werkgevers zijn wel gek, als zij dat willen. En vakbonden eigenlijk ook, want dat is op langere termijn gewoonweg niet betaalbaar, en zo snijden ze in hun eigen vlees. Of erger nog, in dat van de werknemers die nog moeten aangeworven worden.

@paljas: Je hebt nu gezegd hoe je over de BTTB denkt. Wat denk je over hun standpunten? Als je nu zegt, dat reizigers het maar moeten verdragen in aftandse treinen te moeten zitten (als ze al een zitplaats hebben), dat ze worden afgesnauwd door treinbegeleiders en loketpersoneel, dat ze van toeten noch blazen weten, omdat er niemand de moeite wil doen het hen te gaan zeggen, dan eindigt hier voor mij de discussie.
Als je dan toch vreest voor de toekomst, begin dan eens op te komen voor uzelf ipv u alle wereldproblemen op de nek te willen halen en de alwijze Barmhartige Samaritaan af te hangen, zelfs Atlas kon dat niet. Ga uit van uw eigen situatie (en als ik het goed heb ben je binnenkort Onderstationschef) en werk van daaruit verder. En is het niet zo dat pakweg in Duitsland de lonen bij het metaal daalden om jobs in West-europa te houden?
Je weet toch ook wel dat China een van de meest vervuilende landen aan het worden zijn? Wat is uw antwoord daar dan op? Laat de industrielen maar hun fabrieken uitbreiden, wij zullen niet teveel loon eisen en zeker goed meewerken, want dan staan we concurrentieel sterk?

Dan denk ik dat het verstandiger is van niet mee te doen aan die concurrentieslag, maar aan bewustwording te gaan doen in China...

Maar voorlopig hou ik het bij treinbestuurders en bij uitbreiding al het nmbs-personeel, das al genoeg denkwerk. ahum :?

Vree manneke zijde gij, nen idealist pur sang, op zich wel chique, maar ge gaat er nog gefrustreerd van geraken...
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Steven schreef:
paljas schreef:... dat ze idd eens mensen als mensen behandelen.
12u tussen elke prestatie en 56u bij overschakeling regime!!!!
56 u? da geven ze zelfs bij ons niet eens zolang ze de regels van 1 rx of 1 cx er tussen respecteren zitten ze al goed
Of wat dacht je van deze?

Dag a van 23u35 tot 8u35
Dag b Overgang
Dag c van 3u30 tot 12 u

Al een paar keer meegemaakt
Steven

Bericht door Steven »

mmm lijkt me iets voor de mannen van de goederen te zijn :wink:
TBbart

Bericht door TBbart »

Miljaarde schreef:
Steven schreef:
paljas schreef:... dat ze idd eens mensen als mensen behandelen.
12u tussen elke prestatie en 56u bij overschakeling regime!!!!
56 u? da geven ze zelfs bij ons niet eens zolang ze de regels van 1 rx of 1 cx er tussen respecteren zitten ze al goed
Of wat dacht je van deze?

Dag a van 23u35 tot 8u35
Dag b Overgang
Dag c van 3u30 tot 12 u

Al een paar keer meegemaakt
Da's bij de NMBS toch ook? Eerst nacht dan dag repot en dan de vroegen :roll:
Steven

Bericht door Steven »

hehe da zijn nmbs uren bart :-), maar men werkt in dit geval met overgang omdat je na 23u gedaan hebt (dag a) en voor 5.00 terug begint (dag c) op en dus al zeker te weinig uren hebt om dag compensatie(minimum 34u vrij) tussen te hebben, laat staan ne dag rust (minimum 36u vrij zijn
waar ik van spreek is voor rijdend personeel
bij personeel met vaste ploegen moet de rust of compensatie minstens 32u zijn
paljas

Bericht door paljas »

Steven schreef:hehe da zijn nmbs uren bart :-), maar men werkt in dit geval met overgang omdat je na 23u gedaan hebt (dag a) en voor 5.00 terug begint (dag c) op en dus al zeker te weinig uren hebt om dag compensatie(minimum 34u vrij) tussen te hebben, laat staan ne dag rust (minimum 36u vrij zijn
waar ik van spreek is voor rijdend personeel
bij personeel met vaste ploegen moet de rust of compensatie minstens 32u zijn
Bij ons is het dus zo dat er na de nacht en volgende dienst, dagdienst of vroegen of laten, er telkens minimum 56u moet zijn waarbij er ook nog eens een 1/2 OZ dient toegekend te worden. Dit kan verrekend worden door in die 56u een 1/2 OZ + 1/2CX-RX toe te kennen, ofwel de eerste dag na 56u een 1/2 OZ + halve dagdienst toe te kennen. EN DAAR HEEFT IEDEREEN RECHT OP!!!
Dankzij mijn toedoen en met steun van het syndicaat hebben we daar dus nu uiteindelijk verkregen.
Als je veel verschillende nachten doet kan je wel begrijpen dat de rekening al vlug zal oplopen aangezien je telkens 1/2CX in je zakken steekt!!! Lang leve de kleine lettertjes!!
Natuurlijk zijn de bazen hiervoor nie contect, maar kan ik er slechts 1 ding op zeggen:
EAT THIS, FRANKRIJKSTREET!! :twisted:

EDIT: ah ja, ook al was men 3 maand in verlof na een nachtdienst heb je nog altijd recht op die 1/2 OZ. Dit telt ook na ziekteverlof!!!
Steven

Bericht door Steven »

bij rijdens personeel bestaat een halve cx gewoonweg niet, bij ons ist alles of niets, moet de kalenders maar is bezien, wij zijn categorie afzonderlijk wat betreft aantal cx/rx op jaarbasis, interval en zo verder.

zal een beetje eigen zijn aan het niet hebben van een vast stramien in de dienstregeling
paljas

Bericht door paljas »

Steven schreef:bij rijdens personeel bestaat een halve cx gewoonweg niet, bij ons ist alles of niets, moet de kalenders maar is bezien, wij zijn categorie afzonderlijk wat betreft aantal cx/rx op jaarbasis, interval en zo verder.

zal een beetje eigen zijn aan het niet hebben van een vast stramien in de dienstregeling
Naar mijn mening heeft iedereen recht op 65 Cx en 65 RX. Die regel met OZ is voor iedereen van toepassing en ook CX-RX moeten kunnen gegeven worden per halve. En hiervan ben ik 100% zeker. Indien gewenst kan ik je wel een handje helpen met het toepassen van de juiste reglementering.
Steven

Bericht door Steven »

OZ bestaat niet bij ons, nog nooit gezien op de roosters, wij hebben soms recht op 66 RX hangt af hoe de feestdagen vallen , maar wij kennen ook nog overgang en zo.

toepassing? alles sta op de samenvatting van kaartje da ik van vakbond heb, daar maken ze duidelijk onderscheid tussen rijdend personeel en sedentair personeel (weet ni wie hier allemaal onder valt)
paljas

Bericht door paljas »

Steven schreef:OZ bestaat niet bij ons, nog nooit gezien op de roosters, wij hebben soms recht op 66 RX hangt af hoe de feestdagen vallen , maar wij kennen ook nog overgang en zo.

toepassing? alles sta op de samenvatting van kaartje da ik van vakbond heb, daar maken ze duidelijk onderscheid tussen rijdend personeel en sedentair personeel (weet ni wie hier allemaal onder valt)
Tot voor kort bestond die OZ ook niet bij ons totdat we eens het reglement terzijde namen. Neem gerust eens contact op met het syndicaat in Brussel, groen of rood zijn beiden nu wel op de hoogte!
We zijn al die jaren ook wel bestolen geweest!!!
Steven

Bericht door Steven »

waarvoor staan de letters?
paljas

Bericht door paljas »

weet ik zelf niet... maar ik weet wel dat we er recht op hebben...
en nu moet ik gaan arbeiden!
Plaats reactie