Ongewone samenstelling.
-
Re: Ongewone samenstelling.
Op het eerste wijkspoor juist voor Merelbeke (kant Gent-Sint-Pieters) zag ik gisteren 2 gekoppelde M7 stammen van beiden 6 rijtuigen met elk 1 BMx als ik me niet vergis. Zouden er al plannen zijn om ze in te zetten op vroegere treinen van de IC20 tijdens de dag ipv 's avonds laat of zouden er testen zijn geweest, vreemd ook dat die daar stond ipv aan de werkplaats van Melle.
Ze zullen het toch ooit moeten doen als ze Noorderkempen hun 2e trein willen geven.
Ze zullen het toch ooit moeten doen als ze Noorderkempen hun 2e trein willen geven.
aha! bedankt voor de verbetering

Staan er nog steeds.desirootje schreef: ↑06 nov 2021, 13:02 Op het eerste wijkspoor juist voor Merelbeke (kant Gent-Sint-Pieters) zag ik gisteren 2 gekoppelde M7 stammen van beiden 6 rijtuigen met elk 1 BMx als ik me niet vergis. Zouden er al plannen zijn om ze in te zetten op vroegere treinen van de IC20 tijdens de dag ipv 's avonds laat of zouden er testen zijn geweest, vreemd ook dat die daar stond ipv aan de werkplaats van Melle.
IC 2211 naar Tongeren rijdt vandaag met de 1902 en vijf M6-rijtuigen. Normaal gezien rijdt deze trein met twee dergelijke 'halve' M6-stammen en is de samenstelling als volgt: HLE18/19 + 5 M6-rijtuigen + HLE18/19 + 5 M6-rijtuigen. De samenstelling vandaag biedt dus slechts de helft van de normale capaciteit aan. Hoogstwaarschijnlijk zal dezelfde beperkte samenstelling ook worden ingezet voor de terugrit naar Gent-Sint-Pieters als IC 2237.
De 3013 bestaat uit de HLE 2115 en 6 M4. Waarvan de ABDx zeer recent gereviseerd uit zag.
Op de (door werkzaamheden wat gewijzigde) S1 rijdt vandaag warempel minstens één MS86. Lang geleden dat je ze nog in de NZV zag, moet geleden zijn van de IR Antwerpen-Brussel een jaar of 7 geleden.
-
Goedeavond,
Een zeer opvallende verschijning in Poperinge;
IC 719 en IC 744 werd/wordt uitgevoerd met M5!
Geen werken tussen Sint-Niklaas en Antwerpen, waardoor ik het al extra opvallend vind.
vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Geen werken tussen Sint-Niklaas en Antwerpen, waardoor ik het al extra opvallend vind.
vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Ik vermoed dat het te maken heeft met het lichtfestival in Gent, want er reed ook een ram M6 met 2 18'en rond op die verbinding. Ik reed met 744 van Kortrijk naar Antwerpen, en in de 2 Gentse stations kwam die capaciteit echt wel van pas. Ik denk dat de trein toch wel goed gevuld was.Floris Cappelle schreef: ↑13 nov 2021, 22:24 Goedeavond,
vriendelijke groet,
Floris Cappelle
140 km/h ipv 160 km/h was ik wel niet gewend op L75

-
Beste,Ducktape schreef: ↑14 nov 2021, 12:24Ik vermoed dat het te maken heeft met het lichtfestival in Gent, want er reed ook een ram M6 met 2 18'en rond op die verbinding. Ik reed met 744 van Kortrijk naar Antwerpen, en in de 2 Gentse stations kwam die capaciteit echt wel van pas. Ik denk dat de trein toch wel goed gevuld was.Floris Cappelle schreef: ↑13 nov 2021, 22:24 Goedeavond,
vriendelijke groet,
Floris Cappelle
140 km/h ipv 160 km/h was ik wel niet gewend op L75![]()
Heb idd niet zo ver gedacht.
Wss vandaag (zo 14/11/2021) opnieuw dergelijke stammen.
Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Hoi,
Gisteren bestond trein 737 ook uit 3 AM 96 motorstellen. Ik vermoed dat dit ook door het lichtfestival in Gent kwam.
Lukas
Gisteren bestond trein 737 ook uit 3 AM 96 motorstellen. Ik vermoed dat dit ook door het lichtfestival in Gent kwam.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!