nieuwe app NMBS Mobility ...
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
De introductie van die nieuwe app was absoluut erbarmelijk, maar die ticketing problemen zijn wel grotendeels opgelost. Ik had constant accountproblemen. Het account dat ik op de vorige app gebruikte bestond niet op de nieuwe, en omgekeerd inloggen lukte ook niet. En na een maand had ik geen enkele account meer en mocht ik alles opnieuw registreren. Sindsdien werkt het wel naar behoren. Af en toe nog wel een hapering, maar dat had die oude app ook wel eens. En dat durft vaak ook aan de bancontact app te liggen.
Voor tickets is de nieuwe app nu wel mijn standaard geworden. Vooral de digitale multi-passen zijn wel een groot voordeel van de nieuwe app, eindelijk geen geklooi meer me die stylo's en papieren tickets. Maar misschien wel het enige, naast de bezettingsgraad. De oude is nog wel steeds back-up en bevat tonnen meer informatie die erg gemist wordt in de nieuwe app.
Voor tickets is de nieuwe app nu wel mijn standaard geworden. Vooral de digitale multi-passen zijn wel een groot voordeel van de nieuwe app, eindelijk geen geklooi meer me die stylo's en papieren tickets. Maar misschien wel het enige, naast de bezettingsgraad. De oude is nog wel steeds back-up en bevat tonnen meer informatie die erg gemist wordt in de nieuwe app.
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
Er is net een nieuwe update van de app beschikbaar met o.a. de terugkeer van vertrek- en aankomsttijden per station!
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
Godzijdank! Nu per treinnummer nog. En hetzelfde geldt voor de website...
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
Maar de halten van De Lijn, de TEC en de MIVB zitten er niet meer in. En of die treinnummers terugkeren valt nog te bezien. Ik vind het nog altijd geen verbetering.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
Als je de oude app opent, verschijnt nu de mededeling dat die vanaf 2 december niet meer zal werken. Dit terwijl de beloofde verbeteringen in de nieuwe app er nog steeds niet zijn. Alleen de vertrek- en aankomsttijden per station zijn teruggekomen; de rest ontbreekt nog.
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
Dat vind ik vreselijk. Ik heb de nieuwe app nooit geïnstalleerd en ben 100% tevreden over de oude..
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
Ik denk dat een hoop klachten over dit voornemen van de NMBS mogelijk zullen helpen om de oude app nog een poosje in de lucht te houden.
Formulier is hier:
https://www.belgiantrain.be/nl/support/forms/need-info
Ik heb er gisteren een ingevuld, met de vragen om de oude app te laten werken totdat de nieuwe dezelfde functionaliteit heeft en wanneer (ongeveer) dat laatste het geval zal zijn.
Groetjes,
Rian
Formulier is hier:
https://www.belgiantrain.be/nl/support/forms/need-info
Ik heb er gisteren een ingevuld, met de vragen om de oude app te laten werken totdat de nieuwe dezelfde functionaliteit heeft en wanneer (ongeveer) dat laatste het geval zal zijn.
Groetjes,
Rian
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
Ik ben momenteel die vertrek- en aankomsttijden per station eens aan het bekijken in de nieuwe app. Als ik nu een bepaald treinnummer aanklik om alle tussenstops van deze trein te zien, zie ik per station echter nog maar één tijdstip staan, zoals dat ook in de 'nieuwe' routeplanner op de website en in de TrainMap het geval is. Dit blijkt telkens de vertrektijd in de bewuste stations te zijn (bij de eindstations is het de aankomsttijd). In de oude app zag je per station zowel aankomst- als vertrektijd van de bewuste trein staan, wat ik persoonlijk zeer handig vond. Op die manier kon men namelijk meteen zien hoeveel 'buffertijd' er per station was voorzien en in hoeverre een eventuele vertraging kon worden ingehaald. De enige toepassing waar ik voor een trein per station nog de aankomst- en vertrektijd zie staan, is deze: http://www.belgianrail.be/jp/nmbs-realt ... Map&#focus. Die website werkt op een smartphone echter niet optimaal.
Is er hier toevallig iemand die weet of er nog ergens anders voor elke trein per station wel de aankomst- en vertrektijd wordt weergegeven, voor het geval de oude app binnenkort inderdaad verdwijnt?
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
Dat zou ik inderdaad ook wel eens willen weten. Ik maak er veelvuldig gebruik van, bijvoorbeeld om te kijken of de trein die je wil nemen een tijdje voordien op tijd is vertrokken of onderweg vertraging heeft opgelopen, zodat je eventueel nog kan bijschakelen. Ik heb de raad van Rian opgevolgd en heb deze middag mijn grieven geuit bij de klantendienst. Maar je weet, de marketeers hebben het voor het zeggen en de klanten zijn knulletjes...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
Voor Android is er de HyperRail app. Daar staan nog wel de aankomst- en vertrektijden voor elke trein in (en ook de samenstelling van de trein).
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
Ik krijg die melding niet. Gebruik je iOS of Android?rvdborgt schreef: ↑24 nov 2021, 21:43 Als je de oude app opent, verschijnt nu de mededeling dat die vanaf 2 december niet meer zal werken. Dit terwijl de beloofde verbeteringen in de nieuwe app er nog steeds niet zijn. Alleen de vertrek- en aankomsttijden per station zijn teruggekomen; de rest ontbreekt nog.
Ik heb de nieuwe functie trouwens eens getest vandaag. Inderdaad niet wat de meesten hier gehoopt hadden...
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
Android. De app zou nu 1 week langer blijven werken, dus tot 9 december, maar het is natuurlijk onwaarschijnlijk dat tegen die tijd de ontbrekende functionaliteit in de nieuwe app beschikbaar is. Misschien komt er volgende week nogmaals een waarschuwing...trainlovertje schreef: ↑25 nov 2021, 20:49Ik krijg die melding niet. Gebruik je iOS of Android?rvdborgt schreef: ↑24 nov 2021, 21:43 Als je de oude app opent, verschijnt nu de mededeling dat die vanaf 2 december niet meer zal werken. Dit terwijl de beloofde verbeteringen in de nieuwe app er nog steeds niet zijn. Alleen de vertrek- en aankomsttijden per station zijn teruggekomen; de rest ontbreekt nog.
Groetjes,
Rian
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
Het opzoeken van de treinnummers zou kunnen vanaf release 3.3, voorzien in januari 2022.
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
Ik heb deze nu geïnstalleerd, werkt zeer goed moet ik zeggen. Ook met treinsamenstellingen enzo.
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
Heb je ook inzicht in de andere ontbrekende zaken? Zoals:
- lijst van storingen
- lijst van werkzaamheden
- Train map
- doorklikken op een station in de route van een trein
- aankomsttijden van de tussenstations tonen in de route van een trein
Voor zover ik kan zien, is er sinds het lanceren van de nieuwe app begin dit jaar maar nieuwe 1 ontbrekende functie gedeeltelijk bijgekomen, nl. het opzoeken van de vertrek- en aankomsttijden van een station. Helaas is het daarbij in de nieuwe app niet mogelijk om de vertrektijden vanaf een bushalte op te zoeken. In de oude app gaat dat wel een dat is zeer handig.
Groetjes,
Rian