Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Hoi,
Ik had vanavond ook 1 stam met alleen I 6 en I 11 rijtuigen. De trein die ik nam was de trein van 19u07 in Brussel Noord naar Leuven- Luik- Eupen. Er waren in die trein wel spijtig genoeg 2 rijtuigen afgesloten waaronder het I 6 rijtuig 1ste klasse dat zich helemaal vooraan achter de locomotief bevind en het laatste rijtuig wat in dit geval een I 11 rijtuig 2de klasse was. Ik kan echt niet begrijpen waarom die rijtuigen afgesloten waren want de trein zat echt helemaal vol. Als men rijtuigen in een trein zet moeten die allemaal toegankelijk zijn!!
Lukas
Ik had vanavond ook 1 stam met alleen I 6 en I 11 rijtuigen. De trein die ik nam was de trein van 19u07 in Brussel Noord naar Leuven- Luik- Eupen. Er waren in die trein wel spijtig genoeg 2 rijtuigen afgesloten waaronder het I 6 rijtuig 1ste klasse dat zich helemaal vooraan achter de locomotief bevind en het laatste rijtuig wat in dit geval een I 11 rijtuig 2de klasse was. Ik kan echt niet begrijpen waarom die rijtuigen afgesloten waren want de trein zat echt helemaal vol. Als men rijtuigen in een trein zet moeten die allemaal toegankelijk zijn!!
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: Ongewone samenstelling.
Daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Heb je het de conducteur gevraagd?Lukas schreef: ↑04 dec 2021, 23:16 Ik had vanavond ook 1 stam met alleen I 6 en I 11 rijtuigen. De trein die ik nam was de trein van 19u07 in Brussel Noord naar Leuven- Luik- Eupen. Er waren in die trein wel spijtig genoeg 2 rijtuigen afgesloten waaronder het I 6 rijtuig 1ste klasse dat zich helemaal vooraan achter de locomotief bevind en het laatste rijtuig wat in dit geval een I 11 rijtuig 2de klasse was. Ik kan echt niet begrijpen waarom die rijtuigen afgesloten waren
Groetjes,
Rian
Re: Ongewone samenstelling.
Deze o.a. heb ik gespot te Brugge met inderdaad 2 afgesloten rijtuigen. Vertrok vrijwel vol richting Gent.Lukas schreef: ↑04 dec 2021, 23:16 Hoi,
Ik had vanavond ook 1 stam met alleen I 6 en I 11 rijtuigen. De trein die ik nam was de trein van 19u07 in Brussel Noord naar Leuven- Luik- Eupen. Er waren in die trein wel spijtig genoeg 2 rijtuigen afgesloten waaronder het I 6 rijtuig 1ste klasse dat zich helemaal vooraan achter de locomotief bevind en het laatste rijtuig wat in dit geval een I 11 rijtuig 2de klasse was. Ik kan echt niet begrijpen waarom die rijtuigen afgesloten waren want de trein zat echt helemaal vol. Als men rijtuigen in een trein zet moeten die allemaal toegankelijk zijn!!
Lukas
Re: Ongewone samenstelling.
Een combinatie 21/27 en I10 en M4 en M4 stuurstand die er nu rijden tussen Mol-Brussel en omgekeerd (P-treinen), soms ook op IC-treinen Antwerpen-Haomnt, matcht ook niet wegens problemen met openen en sluiten van de deuren (zie ook ander topic). Daarom dat men de rijtuigen afsluit waar er zich problemen vinden...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Ongewone samenstelling.
k Reed van de week met zo’n set: naast de afgesloten deuren waren er ook heel wat rijtuigen zonder licht... kan ok zijn in de late urenLML schreef: ↑05 dec 2021, 10:38 Een combinatie 21/27 en I10 en M4 en M4 stuurstand die er nu rijden tussen Mol-Brussel en omgekeerd (P-treinen), soms ook op IC-treinen Antwerpen-Haomnt, matcht ook niet wegens problemen met openen en sluiten van de deuren (zie ook ander topic). Daarom dat men de rijtuigen afsluit waar er zich problemen vinden...
Re: Ongewone samenstelling.
Varianten van onze I6'en en I10'en rijden in diverse andere Europese landen (o.a. in Oostenrijk). Zijn wij dan in België de enige die met dat materieel problemen hebben (worden ze bij ons mismeesterd?
) of doen die problemen zich in andere landen ook voor?

Re: Ongewone samenstelling.
Bij OBB en DB sowieso nog wel. Mogelijk ook nog in o.a. Italië.
https://de.wikipedia.org/wiki/Eurofima-Wagen
https://de.wikipedia.org/wiki/Eurofima-Wagen
Re: Ongewone samenstelling.
Maar gaat dat niet uitsluitend over I6 en niet over I10?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Ongewone samenstelling.
I6 zijn eurofima rijtuigen die toen door meerdere landen tegelijk werden gekocht onze i10 behoren daar niet toe.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Ongewone samenstelling.
Omdat ik dat allemaal zo verwarrend vind heb ik er zonet een apart draadje over begonnen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Ongewone samenstelling.
P8001 Schaarbeek naar Oostende had vandaag slechts 6 rijtuigen M4 mee, achterop nog een M6 in opzending.
P8064 van Brugge naar Knokke was dan weer ruim bemeten met maar liefst 3 stellen MS96! Normaal rijdt dit met een enkel stelletje...
P8064 van Brugge naar Knokke was dan weer ruim bemeten met maar liefst 3 stellen MS96! Normaal rijdt dit met een enkel stelletje...
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 05 jul 2019, 09:19
Re: Ongewone samenstelling.
Het stopt niet met ongewone samenstellingen de laatste tijd :p
- 4504 met 6 M4 + 1 M6 met 2*T27 ipv 9 M6
- 3106 met 9 M4 + 1 I10 met 1*T27 ipv M5
- 3703 met 1 AM 96 ipv 2
Groetjes
- 4504 met 6 M4 + 1 M6 met 2*T27 ipv 9 M6
- 3106 met 9 M4 + 1 I10 met 1*T27 ipv M5
- 3703 met 1 AM 96 ipv 2
Groetjes

Re: Ongewone samenstelling.
Lijn 75 is deze week terug in dienst tussen Moeskroen en Doornik, waardoor de omlopen weer wat verschoven zijn. E3214 rijdt zo met 1x Break in volle spits, en E3221 terug met 1x Break. Vanaf volgende week zou alles terug zoals voor de werken moeten zijn.Steve schreef: ↑23 nov 2021, 00:05 Op de IC Kortrijk - Sint-Niklaas lijken er wat verschuivingen plaatsgevonden te hebben na de zomer (ook bevestigd door Beluxtrains), in het bijzonder treinen waar MS80 plaatsgemaakt heeft voor M6. Ik weet niet of er echt een nieuwe M6-stam toegevoegd is dan wel of het puur een verschuiving is. Onder meer de late trein 3221 wordt nu door M6-gedaan (was helemaal in het begin ook al eens), waardoor kleine stations als Mollem of Heizijde nu plots ook door zo'n imposante trein bediend worden.