Is er iemand die toevallig weet wat er met de volgende rijtuigen is gebeurd? Ik heb intern kunnen terugvinden met de beschrijving "vervangen door"
52502 -> vervangen door 53503
52552 -> vervangen door 53502
52582 -> Vervangen door 53501
Dit zijn drie tweedeklasrijtuigen waar geen depot, status of littera van te vinden is. En er staat dan zo'n vaag "vervangen door" met een bestaand nummer bij. Die 53501-02-03 bestaan effectief in een depot met status etc. 52502-52-82 staan dus niet meer ingeschreven!?
Modernisering M5
Re: Modernisering M5
Er is iets eigenaardigs gebeurd bij de modernisering van deze rijtuigen, maar niet zoals jij het beschrijft of beschreven hebt gevonden.
De 3 vermelde rijtuigen werden vernummerd in 52598, 52599 en 52600, in 2011 voor de eerste twee, in 2012 voor het laatste. 52598 en 52600 heb ik het laatst gezien in een rijtuigenstel van FBMZ, het andere zit in FSR. Waarom deze vernummering gebeurd is, weet ik niet. Het aantal B-rijtuigen is wel degelijk 97 gebleven.
De 3 vermelde rijtuigen werden vernummerd in 52598, 52599 en 52600, in 2011 voor de eerste twee, in 2012 voor het laatste. 52598 en 52600 heb ik het laatst gezien in een rijtuigenstel van FBMZ, het andere zit in FSR. Waarom deze vernummering gebeurd is, weet ik niet. Het aantal B-rijtuigen is wel degelijk 97 gebleven.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Modernisering M5
Er zijn idd 97 stuks, dat wist ik dus niet, is het dan zoals volgt?:
02 -> 98
52 -> 99
582 -> 600
De 98 en 600 zijn idd van FBMZ en de 99 van FSR.
Re: Modernisering M5
Het zou logisch zijn, maar ik weet het eigenlijk ook niet.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13