Ik heb dat eerlijk gezegd nooit weten aangekondigd worden (was niet opgenomen in vervoersplan 20-23), wel hebben ze even in de planners gestaan. Maar hoe dan ook, ze rijden nu tot op een paar honderd meter van het station van Nijvel, dus veel moeite kost het niet om nog een paar honderd meter verder te rijden en onderweg even te stoppen in Lillois. Maar het nieuwe perron in Nijvel is dus nog niet klaar hiervoor.jan_olieslagers schreef: ↑14 dec 2021, 18:49 Dat is misschien om te doen alsof hij al mag doorbollen tot Nijvel +: (wat inderdaad in alle stilte verdwenen is uit alle mogelijke aankondigingen).
Dienstregeling december 2021
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Dienstregeling december 2021
Re: Dienstregeling december 2021
Doorrijden S9 naar Nijvel is voorlopig voorzien voor februari.
Doorrijden E45xx naar NDK is voorlopig voorzien voor september.
Doorrijden E45xx naar NDK is voorlopig voorzien voor september.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 03:27
Re: Dienstregeling december 2021
Dat gebeurt al een hele tijd. Toen spoor 4 in Eigenbrakel is uitgebroken, werd beslist de S9 te laten uitwijken naar Baulers. Een uur op spoor 3 blijven staan zou voor problemen zorgen als er door vertragingen spoor 3 gebruikt moet worden voor beperkte treinen of om IC's voor te laten.trainlovertje schreef: ↑14 dec 2021, 18:37Is dat de reden waarom de S9 telkens zelf moet uitwijken van Eigenbrakel naar het oude station van Baulers?Klassiekje schreef: ↑14 dec 2021, 18:05 Ook in Brussel-Zuid heb je zo'n 'absurde' situatie waar E3128 gaat 'uitwijken' in Braine L'Alleud omdat er geen rijpad beschikbaar is naar Vorst of bundel Gent.
Re: Dienstregeling december 2021
E3703 rijd van Brussel-Zuid rechtstreeks naar Brussels-Airport-Zaventem zonder te stoppen onderweg. Ik denk dat dit de enige trein is die zonder stoppen door de noord-zuid verbinding rijd.
Re: Dienstregeling december 2021
Er rijdt nog altijd een M4-stam rond op de IC 32xx Kortrijk - Sint-Niklaas, net nog zien passeren op de 3206. Mogelijk wel een andere dan eerder deze week, volgens Train Map had deze maar 8 rijtuigen mee. Ik vraag me af of al het personeel hier nog mee kan/mag rijden, alvast in Dendermonde passeren er geen regelmatige stammen 21/27+M4 meer (zeker nu de beide P's naar Brussel al lang opgeschort zijn).
- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Dienstregeling december 2021
Nu je het zegt. Gisteren zag ik de 3214 ook met M4 rijtuigen. Ik stond er verder niet meer bij stil omdat mijn trein 20 minuten vertraging had.Steve schreef: ↑17 dec 2021, 09:41 Er rijdt nog altijd een M4-stam rond op de IC 32xx Kortrijk - Sint-Niklaas, net nog zien passeren op de 3206. Mogelijk wel een andere dan eerder deze week, volgens Train Map had deze maar 8 rijtuigen mee. Ik vraag me af of al het personeel hier nog mee kan/mag rijden, alvast in Dendermonde passeren er geen regelmatige stammen 21/27+M4 meer (zeker nu de beide P's naar Brussel al lang opgeschort zijn).
Re: Dienstregeling december 2021
Het is nog steeds dezelfde M4 stam van 10 rijtuigen dan eerder deze week, maar nu omkaderd door 2x HLE18 ipv 1 HLE21. Deze had tractieproblemen, vandaar de tractie is gewijzigd.
Het personeel dat ingezet wordt op deze diensten is heel variabel; depot Sint-Niklaas, Dendermonde, Ath, Doornik,...
Voor de bestuurders is er geen probleem, hun kennis wordt in stand gehouden. Vergeet dat treinpersoneel ook treinen doet die niet in het depotstation komen.
Het personeel dat ingezet wordt op deze diensten is heel variabel; depot Sint-Niklaas, Dendermonde, Ath, Doornik,...
Voor de bestuurders is er geen probleem, hun kennis wordt in stand gehouden. Vergeet dat treinpersoneel ook treinen doet die niet in het depotstation komen.
Re: Dienstregeling december 2021
Bedankt voor de informatie. Met HLE 18'en errond zal het sowieso nog minder problemen geven op dat gebied, die rijden immers dagelijks op de verbinding.
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04
Re: Dienstregeling december 2021
Beste,
Op zondagavond zou een trein (E8712) rijden tussen Mol en Hamont (in die richting).
Ik zou denken dat het om een studententrein gaat.
Zijn er in Neerpelt of Hamont hogescholen of dergelijke, waardoor zoveel vraag is in die richting?
Of is er een andere reden, organisatorisch bijvoorbeeld?
Volgens Beluxtrains zou een de rit verzekerd worden door een stam M5 rijtuigen.
Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Op zondagavond zou een trein (E8712) rijden tussen Mol en Hamont (in die richting).
Ik zou denken dat het om een studententrein gaat.
Zijn er in Neerpelt of Hamont hogescholen of dergelijke, waardoor zoveel vraag is in die richting?
Of is er een andere reden, organisatorisch bijvoorbeeld?
Volgens Beluxtrains zou een de rit verzekerd worden door een stam M5 rijtuigen.
Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Re: Dienstregeling december 2021
Is dat niet gewoon een veredelde materiaaloverbrenging voor de trein Hamont-Leuven? Er zijn er zo zelfs twee.Floris Cappelle schreef: ↑18 dec 2021, 00:34 Beste,
Op zondagavond zou een trein (E8712) rijden tussen Mol en Hamont (in die richting).
Ik zou denken dat het om een studententrein gaat.
Zijn er in Neerpelt of Hamont hogescholen of dergelijke, waardoor zoveel vraag is in die richting?
Of is er een andere reden, organisatorisch bijvoorbeeld?
Volgens Beluxtrains zou een de rit verzekerd worden door een stam M5 rijtuigen.
Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Re: Dienstregeling december 2021
Gisteren voor het eerst een M6 zien staan in het station van Heist op den Berg. Als je jaren die breaks en desiro's gewend bent een vreemd zicht




Re: Dienstregeling december 2021
Volgens Beluxtrains rijdt P8300 (Hasselt - Gent-Sint-Pieters) op zondagavond vanaf nu met twee AM96'ers. Deze was in de vorige dienstregelingen steeds voorzien met negen M6-rijtuigen + HLE19. Deze trein zat -voor zover ik gezien heb- nooit overvol, maar kende toch steeds een behoorlijke bezetting. Door de samenstelling van deze trein echter zo sterk te verlagen, zouden er volgens mij weleens capaciteitsproblemen kunnen optreden tijdens deze rit. Jammer dat NMBS in de communicatie over de nieuwe dienstregeling steeds enkel en alleen spreekt over 'een uitbreiding van het treinaanbod', terwijl de capaciteit van bepaalde treinen blijkbaar drastisch wordt verlaagd.
Re: Dienstregeling december 2021
Dat zal zeker geen definitieve samenstelling zijn, maar gezien de serieuze vertragingen in levering van M7's ga je de komende maanden overal te lande verminderde samenstellingen zien.Wout912 schreef: ↑18 dec 2021, 11:29 Volgens Beluxtrains rijdt P8300 (Hasselt - Gent-Sint-Pieters) op zondagavond vanaf nu met twee AM96'ers. Deze was in de vorige dienstregelingen steeds voorzien met negen M6-rijtuigen + HLE19. Deze trein zat -voor zover ik gezien heb- nooit overvol, maar kende toch steeds een behoorlijke bezetting. Door de samenstelling van deze trein echter zo sterk te verlagen, zouden er volgens mij weleens capaciteitsproblemen kunnen optreden tijdens deze rit. Jammer dat NMBS in de communicatie over de nieuwe dienstregeling steeds enkel en alleen spreekt over 'een uitbreiding van het treinaanbod', terwijl de capaciteit van bepaalde treinen blijkbaar drastisch wordt verlaagd.
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Dienstregeling december 2021
Vorige zondag in Hasselt zien vertrekken, toen met 1xAM96. Werd wel omgeroepen dat de trein 'vandaag uitzonderlijk met drie i.p.v. zes rijtuigen' bestond, met bijhorende excuses. Ik weet niet hoeveel volk er verder op die trein stapt, maar zelfs op die drie rijtuigen was bij vertrek in Hasselt meer dan genoeg plaats. Kan wel tijdelijk fenomeen zijn met feestdagen/examens in vooruitzicht, en evt covid-19 door online-onderwijs.Wout912 schreef: ↑18 dec 2021, 11:29 Volgens Beluxtrains rijdt P8300 (Hasselt - Gent-Sint-Pieters) op zondagavond vanaf nu met twee AM96'ers. Deze was in de vorige dienstregelingen steeds voorzien met negen M6-rijtuigen + HLE19. Deze trein zat -voor zover ik gezien heb- nooit overvol, maar kende toch steeds een behoorlijke bezetting. Door de samenstelling van deze trein echter zo sterk te verlagen, zouden er volgens mij weleens capaciteitsproblemen kunnen optreden tijdens deze rit. Jammer dat NMBS in de communicatie over de nieuwe dienstregeling steeds enkel en alleen spreekt over 'een uitbreiding van het treinaanbod', terwijl de capaciteit van bepaalde treinen blijkbaar drastisch wordt verlaagd.