Treinhersteller RSI legt boeken neer

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Waar staan die rijtuigen ergens? Dat Grand Comfort wil ik toch wel even zien als het mogelijk is.
Bert

Bericht door Bert »

Die rijtuigen staan voor de werkplaats, maar je kan er niet bij, alles is afgezet. :wink:
Bert

Bericht door Bert »

Tommy schreef:Heb je toevallig het oriënt express rijtuig zien staan?
Dit is niet te zien, het zal achter een aantal andere rijtuigen staan of het is verdwenen. :wink:
Bert

Bericht door Bert »

Bert schreef:Ik ben er gisteren nog eens gaan kijken en alles was afgezet zodat er niemand binnen kant.
Ik meende de poststellen te zien door een raam, maar zeker ben ik niet. Verder stonden er nog enkele karkassen van rijtuigen over (twee franse) nog een blauw (met gele sierstreep) rijtuig buiten die mij qua vorm nogal belgisch aandeed.(L-rijtuig) maar ik kan mij niet direct zo een rijtuig voor herrineren. Vroeger was er zeker zo een restauratierijtuig in deze kleurenstelling, maar of het dit is?
Ik heb het blauwe rijtuig wat beter bekeken en het is een oud bagagerijtuig met een verhoging in het dak voor de begeleider. Maatschappij onbekend...
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
sncf-sncb schreef:Waar staan die rijtuigen ergens? Dat Grand Comfort wil ik toch wel even zien als het mogelijk is.
U vraagt, wij draaien:
Onderaan zie je de een van de weinige rijtuigen die je kan zien staan... We beginnen met de Grand Comforts (of wat ervan overblijft...). De foto's zijn vlak voor het failiessement gemaakt.
Groeten,
Joris De Mol
Bijlagen
IMG_9547.jpg
IMG_9547.jpg (88.39 KiB) 7329 keer bekeken
IMG_9549.jpg
IMG_9549.jpg (75.35 KiB) 7329 keer bekeken
IMG_9569.jpg
IMG_9569.jpg (69.76 KiB) 7329 keer bekeken
Afbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
De rest dat ik kon zien staan: Een Mu, een Postwagen en de postwagen die volgens Spoorwegjournaal naar een begeleidingsrijtuig voor de Britse Orient Express zou worden verbouwd.
Groeten,
Joris De Mol
Bijlagen
IMG_9550.jpg
IMG_9550.jpg (94.58 KiB) 7324 keer bekeken
IMG_9558.jpg
IMG_9558.jpg (84.85 KiB) 7324 keer bekeken
IMG_9560B.jpg
IMG_9560B.jpg (63.25 KiB) 7324 keer bekeken
Afbeelding
Tommy

Bericht door Tommy »

En om de interne rangeringen te doen werd een cockerill locotractor gebruikt.
Bijlagen
cockerill lokotractor.jpg
cockerill lokotractor.jpg (72.92 KiB) 7300 keer bekeken
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Hartstikke bedankt voor de foto's!
Jammer dat ze er zo "vervallen" uitzien. :cry:
martijnhaman
Contacteer:

Bericht door martijnhaman »

Joris,

Kun je vertellen welk nummer het slaaprijtuig heeft dat je enkele berichten hierboven hebt gepost?
Afbeelding Ik vermoed dat het wel eens de 61 84 72-71 320-4 (4750) zou kunnen zijn. Het laatste nieuws rond de 4750 uit Nederland is:
"Er is een nieuwe aanwinst in het museum: slaaprijtuig MU 4750 uit 1964. Het rijtuig bestaat uit 12 compartimenten met 36 bedden en is Italië gebouwd. Dit jaar komt het rijtuig vanuit Oostende naar Nederland, waar het tijdelijk wordt opgesteld in Loods Blerick. De bedoeling is het rijtuig van buiten in de oorspronkelijke CIWL kleuren (blauw) te schilderen en het interieur te restaureren. Het museum hoopt het rijtuig in 2008 in Wereld 4 te kunnen exposeren." (Bron: nieuwsbrief Nederlands Spoorwegmuseum)
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Het is inderdaad die MU.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
martijnhaman
Contacteer:

Bert schreef:
Bert schreef:Ik ben er gisteren nog eens gaan kijken en alles was afgezet zodat er niemand binnen kant.
Ik meende de poststellen te zien door een raam, maar zeker ben ik niet. Verder stonden er nog enkele karkassen van rijtuigen over (twee franse) nog een blauw (met gele sierstreep) rijtuig buiten die mij qua vorm nogal belgisch aandeed.(L-rijtuig) maar ik kan mij niet direct zo een rijtuig voor herrineren. Vroeger was er zeker zo een restauratierijtuig in deze kleurenstelling, maar of het dit is?
Ik heb het blauwe rijtuig wat beter bekeken en het is een oud bagagerijtuig met een verhoging in het dak voor de begeleider. Maatschappij onbekend...
Volgens mij is het een bagagewagen van de CIWL. Zie voorbeelden van dergelijke wagens op: http://www.railfaneurope.net/pix/CIWL/baggage/pix.html
Bert

Bericht door Bert »

martijnhaman schreef:
Bert schreef:
Volgens mij is het een bagagewagen van de CIWL. Zie voorbeelden van dergelijke wagens op: http://www.railfaneurope.net/pix/CIWL/baggage/pix.html
Ja, zo een rijtuig is het. Het is enkel in andere kleuren geschilderd.
Bedankt! :wink:
martijnhaman
Contacteer:

Bert schreef:Ja, zo een rijtuig is het. Het is enkel in andere kleuren geschilderd.
En volgens mij kan het nog wel eens zijn dat het helemaal niet in andere kleuren is geschilderd. Gewoon blauw met gele biezen en dan natuurlijk wel erg verbleekt. Zie bijvoorbeeld: http://www.ciosbahn.net/dream/italiano/ ... gaglio.php (kon zou gauw even geen foto van een 1:1 model vinden in het blauw).
Accelerat

Bericht door Accelerat »

martijnhaman schreef:
Bert schreef:Ja, zo een rijtuig is het. Het is enkel in andere kleuren geschilderd.
En volgens mij kan het nog wel eens zijn dat het helemaal niet in andere kleuren is geschilderd. Gewoon blauw met gele biezen en dan natuurlijk wel erg verbleekt. Zie bijvoorbeeld: http://www.ciosbahn.net/dream/italiano/ ... gaglio.php (kon zou gauw even geen foto van een 1:1 model vinden in het blauw).
Ela, dat ding had ik in model!
Plaats reactie