Spoor goedkoper voor studenten

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Tim

Spoor goedkoper voor studenten

Bericht door Tim »

Alle studenten kunnen vanaf februari tegen 20 procent van het normale tarief met de trein rijden. Nu betalen studenten nog 45 procent. De prijs van een schooltreinkaart wordt dus meer dan de helft goedkoper. De regering trekt er 13 miljoen euro voor uit. Volgens staatssecretaris Tuybens is het de bedoeling om het openbaar vervoer te stimuleren en de CO2-uitstoot te verminderen.

Bron: VTM

Een zeer goede zaak dus, dit jaar zijn de tarieven voor studenten ouder dan 18 jaar ook flink gedaald en volgend jaar terug, op naar het gratis rijden :lol:
Bert

Bericht door Bert »

Geldt dit enkel voor de schooltreinkaart of ook voor campus?
Steven

Bericht door Steven »

Bert schreef:Geldt dit enkel voor de schooltreinkaart of ook voor campus?
neen, de campus niet
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Het word écht tijd om te emigreren! :lol:
Bert

Bericht door Bert »

Steven schreef:
Bert schreef:Geldt dit enkel voor de schooltreinkaart of ook voor campus?
neen, de campus niet
het is dus vooral de niet-kotstudenten :roll: :(
Wover

Bericht door Wover »

Ik vind het ook onnozel.

Tien jaar geleden schoven ze de gepensioneerden naar voor als groep om te verwennen en nu zijn het de middelbare schoolgangers, terwijl juist de kotstudenten het fincieel het moeilijkst hebben...

Maar tis natuurlijk wel zo dat zo'n campus kaart al redelijk goedkoop is ;)
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Nu wel, door het eenmaken van het tarief van +/-18... Maar het kan nog beter vind ik :)
bartolomew

Bericht door bartolomew »

Dit tarief wordt zo laag dat je met een treinkaart soms goedkoper af bent dan met een campuskaart. Mijn kaart Turnhout-Antwerpen zal maandelijks een 25 euro kosten. Daar kan je als kotstudent dus ook wel aan uit.
willem

Bericht door willem »

Goede zet van de NMBS, klantenbinding noemen ze zoiets. Als je als student altijd gependeld hebt zal je dat later in je beroepsleven veel gemakkelijker doen.

Het zijn trouwens wel mooie prijzen, ik betaal nu 37€ per jaar (20 km, ouder werkt bij het spoor). Dit zou dan 16,5€ worden 8)
Plaats reactie