Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
L82 deze ochtend warempel in het nieuws (https://www.hln.be/erpe-mere/coronarege ... ~acee1603/) omdat er blijkbaar een samenstelling reed met slechts één MW41 in plaats van de voorziene twee, waardoor de helft zelfs mocht uitstappen wegens te weinig (coronaveilige) plaats.
Geen idee wat er precies aan de hand was - een of andere panne dan wel vergeten dat het niet langer vakantieregeling is? - maar in ieder geval zeer moeilijk uit te leggen als je weet dat er intussen hopen MW41 vrijgekomen zijn, in die mate dat ze nu meer dan ooit tevoren rijden op diensten die 100% elektrisch zouden kunnen. Een extra reservestelletje in de regio moet dan toch lukken, lijkt me.
Geen idee wat er precies aan de hand was - een of andere panne dan wel vergeten dat het niet langer vakantieregeling is? - maar in ieder geval zeer moeilijk uit te leggen als je weet dat er intussen hopen MW41 vrijgekomen zijn, in die mate dat ze nu meer dan ooit tevoren rijden op diensten die 100% elektrisch zouden kunnen. Een extra reservestelletje in de regio moet dan toch lukken, lijkt me.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 06 mar 2020, 23:27
Re: Ongewone samenstelling.
Volgens de site haltelink rijdt IC 2331 vandaag met 1 i11-rijtuig (i11AUH 11821), 8 M6-rijtuigen en de 1871. Ik weet niet of dit werkelijk het geval is (en of het überhaupt mogelijk is), maar opvallend is het wel...
Re: Ongewone samenstelling.
Eupen - Oostende heeft al vaker met een mix uit I11 en M6 gereden, uiteraard als trekduwtrein. Technisch zal het dus geen probleem zijn.TimoTrimbos schreef: ↑11 jan 2022, 08:32 Volgens de site haltelink rijdt IC 2331 vandaag met 1 i11-rijtuig (i11AUH 11821), 8 M6-rijtuigen en de 1871. Ik weet niet of dit werkelijk het geval is (en of het überhaupt mogelijk is), maar opvallend is het wel...
Groetjes,
Rian
Re: Ongewone samenstelling.
En het klopt ook. Normaal zou die tussen de T1871 en derest van de M6en zitten helemaal vanachter/vooraan.TimoTrimbos schreef: ↑11 jan 2022, 08:32 Volgens de site haltelink rijdt IC 2331 vandaag met 1 i11-rijtuig (i11AUH 11821), 8 M6-rijtuigen en de 1871. Ik weet niet of dit werkelijk het geval is (en of het überhaupt mogelijk is), maar opvallend is het wel...
Zal vandaag volgende treinnummers doen:
E2825/E2806/E2331/E2312/E2838/E2818/E2843
De 23xx/28xx reeks heeft al eens heel lange tijd met 1I11BDX en 1I11B gereden met daarachter hun normale M6en. Dat kwam omdat ze de stuurrijtuig men M6 moesten voorzien van vernieuwde ETCS (als ik verkeerd ben, gelieve mij te corrigeren aub!!).
Maar ook de 1e klasse M6 is indertijd toen al is een I11A in de plaats gestoken. Dus het is allemaal mogelijk tegenwoordig.
Re: Ongewone samenstelling.
Ik vermoed dat die M6 rijtuigen op Oostende-Eupen M6 '200' zijn? 'k Zou er niet van verschieten dat ze er 'gewone' M6 tussensteken... 

Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Ongewone samenstelling.
Die M6BD zijn indertijd van Kortrijk naar Oostende overgeheveld voor inderdaad een pak wagen in die sets te steken. Die zijn inderdaad 200km/h. Kan je zien zowel vanonder in de blauwe langsligger alsook in het midden naast het informatie bord.
Re: Ongewone samenstelling.
De planmatige inzet van M6 op Oostende-Eupen gaat al jaren terug, tot de vorige dienstregeling (dus tot en met 2014), en toen waren dat 10 stuks ingesloten tussen twee HLE 18's (dus eindelijk wat de verbinding hard nodig had). Met de nieuwe dienstregeling zijn alle M6 200's echter overgeheveld naar de nieuwe verbinding Kortrijk-Welkenraedt en viel Oostende-Eupen weer helemaal terug op I11. Sindsdien is er bij mijn weten geen inzet meer geweest van M6 op Oostende-Eupen, ook al zou het perfect kunnen. Ik snap zelfs niet goed waarom ze geen M6 gebruiken om het tekort aan M7 aan te vullen in plaats van de I11, zeker als je weet hoeveel M6 200 er rondrijdt op verbindingen waar dat helemaal niet nodig is.
Re: Ongewone samenstelling.
Er zijn ook te weinig M6 '200' om echt goed te zijn. Snap niet waarom ze nog niet alle M6 '200' hebben gemaakt. Dan is er ook geen probleem meer. Alhoewel ze bij testen van het stuurrijtuigen enige opmerkingen hadden. (kan iemand hier helpen waarom de stuurrijtuigen M6 geen 200 kon worden gemaakt.Steve schreef: ↑11 jan 2022, 11:55 De planmatige inzet van M6 op Oostende-Eupen gaat al jaren terug, tot de vorige dienstregeling (dus tot en met 2014), en toen waren dat 10 stuks ingesloten tussen twee HLE 18's (dus eindelijk wat de verbinding hard nodig had). Met de nieuwe dienstregeling zijn alle M6 200's echter overgeheveld naar de nieuwe verbinding Kortrijk-Welkenraedt en viel Oostende-Eupen weer helemaal terug op I11. Sindsdien is er bij mijn weten geen inzet meer geweest van M6 op Oostende-Eupen, ook al zou het perfect kunnen. Ik snap zelfs niet goed waarom ze geen M6 gebruiken om het tekort aan M7 aan te vullen in plaats van de I11, zeker als je weet hoeveel M6 200 er rondrijdt op verbindingen waar dat helemaal niet nodig is.
Re: Ongewone samenstelling.
Ik zag deze samenstelling vandaag ook op de IC 2837TimoTrimbos schreef: ↑11 jan 2022, 08:32 Volgens de site haltelink rijdt IC 2331 vandaag met 1 i11-rijtuig (i11AUH 11821), 8 M6-rijtuigen en de 1871. Ik weet niet of dit werkelijk het geval is (en of het überhaupt mogelijk is), maar opvallend is het wel...
Re: Ongewone samenstelling.
Het past niet helemaal in het onderwerp maar ik kan niet direct een betere plaats vinden, dus bij deze.
Er staat een TGV (met HLR77) op het spoor naar de werkplaats van Mechelen. Weet er iemand waaraan ze dit bezoek te danken hebben?
Er staat een TGV (met HLR77) op het spoor naar de werkplaats van Mechelen. Weet er iemand waaraan ze dit bezoek te danken hebben?
Laatst gewijzigd door Deca op 21 jan 2022, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ongewone samenstelling.
Deze combinatie rijdt nog steeds zo rond in de 2300/2800 serie, halfuurtje geleden in Brugge gespot.Elias schreef: ↑11 jan 2022, 17:49Ik zag deze samenstelling vandaag ook op de IC 2837TimoTrimbos schreef: ↑11 jan 2022, 08:32 Volgens de site haltelink rijdt IC 2331 vandaag met 1 i11-rijtuig (i11AUH 11821), 8 M6-rijtuigen en de 1871. Ik weet niet of dit werkelijk het geval is (en of het überhaupt mogelijk is), maar opvallend is het wel...
Re: Ongewone samenstelling.
IC1533 is momenteel onderweg met 1 losse MS96 met ruim 30 minuten vertraging (EMMA had het over een defect), kruiste hem zonet voorbij Brussel-Noord. Ik.hoef er denk ik niet bij te zeggen dat het erg gezellig is in dat stelletje...
Zal maar tot Brugge rijden trouwens.
Zal maar tot Brugge rijden trouwens.
Re: Ongewone samenstelling.
Die reed met 3 MS96. De middelste zijn panto was gebroken waardoor die met het 1e stel ontkoppeld en verder gereden. Die 2 andere stellen zijn in Landen aan het perron achtergelatenDavy schreef: ↑21 jan 2022, 12:16 IC1533 is momenteel onderweg met 1 losse MS96 met ruim 30 minuten vertraging (EMMA had het over een defect), kruiste hem zonet voorbij Brussel-Noord. Ik.hoef er denk ik niet bij te zeggen dat het erg gezellig is in dat stelletje...
Zal maar tot Brugge rijden trouwens.
Re: Ongewone samenstelling.
IC537 heeft de rijtuigen in omgekeerde volgorde zitten: de M7's zitten aan de Eupenzijde, de I11-stuurstand kant Oostende, daar hangt wel nog een loc voor.
Re: Ongewone samenstelling.
E2129 rijd vandaag met 2xI10A en 7xI10B en T1888 ipv de gebruikelijke 9M6.