IC Luxemburg
Re: IC Luxemburg
Marloie is een belangrijk aansluitingspunt met de bussen van de TEC. En reizigers die naar Marche willen zouden minstens 10 minuten langer onderweg zijn als ze in LJ moeten overstappen. Overigens moeten we ons ook niet blind staren. In 1984 deed de IC met net dezelfde stops als vandaag er 2 u 31 over, tegenwoordig 2 u 54. Als lijn 161 en 162 ooit weer op een normale manier kunnen geëxploiteerd worden, win je dus zo al 23 minuten en dan hou ik nog niet eens rekening met de 160 km/u die veralgemeend zal worden. Nee, alle huidige haltes behouden is veruit het beste idee.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: IC Luxemburg
Tot voor de werken had je naar Luxemburg de IC+ treinen, ze reden met het 46xx nummer rond en deden de haltes aan van de toenmalige EC treinen naar Luxemburg. Misschien moet men die gewoon terug invoeren eens de werken klaar zijn. Deze bestonden toen meestal uit 1 of 2 MR96.
Re: IC Luxemburg
Een reden waarom die ene "snelle" P-trein slechts een goede 10 minuten sneller is dan de gewone IC is omdat deze van Brussel tot Namen in een slecht pad zit, pal achter een IC naar Luik.
Re: IC Luxemburg
Zie mijn topic Amsterdam-Luxemburg met rijstijd 2 uur en 25 min tussen Luxemburg en Brussel-Noord in 1962!!
Re: IC Luxemburg
Als die IC+ na de werken terug gaan rijden zal het wel een gelijkaardige reistijd worden, heb gewoon nog een jaartje of 10 geduld

- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: IC Luxemburg
Welk materieel rijdt er tegenwoordig op zaterdagen meestal op de verbinding Brussel - Luxemburg?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52