Dat zijn dingen die men niet doet bij verbindingen waar vraag naar is.
Beweer je nu dat elke 4-baansweg een parallelle treinverbinding vereist? Het grappige is wel dat die weg niet eens is afgewerkt, zo belangrijk is de verbinding dan toch niet.
Gezien landskennis bij bestuurders ook wat geld kost kan je daarmee toch pakweg een late S-trein laten rijden. Laten we dus stellen dat de S5 van 22u45 in Halle er is kunnen komen dankzij het niet meer verspillen van geld naar Jeumont. Welke van deze treinen zou het meeste reizigers trekken denk je?
Die overstap in Kortrijk is tijdelijk, de rest is zo goed als treinen in Frankrijk zijn. Je kan echt niet verwachten dat de NMBS in Frankrijk het mooie weer gaat maken.Portbou schreef: ↑17 jan 2022, 21:50
Ik wil niet teveel off-topic gaan maar vind je dat nu echt een goede samenwerking ?
- Geen rechtstreekse verbindingen voorbij Kortrijk
- Bijna 40' rijtijd voor de 30km tussen Kortrijk en Lille Flandres
Tournai vergelijkbaar.
- Een gat van 2h in de voormiddag op weekdagen
Bevolkingscijfers gaan je niet helpen. De bevolking van Maubeuge gaat al jaren achteruit, zeker de actieve bevolking trekt daar gewoon weg. Dat zal het aantal reizigers dus eerder doen dalen dan stijgen. Ook al werken ze in België, het zijn er steeds minder.