Fusie Eurostar en Thalys?
Re: Fusie Eurostar en Thalys?
Wat er is goedgekeurd is de overname van Thalys door de Gallische Spoorwegen, dat is blijkbaar de eerste stap.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220329_94711334
De naam "Thalys" gaat verdwijnen, binnenkort rijdt de "Eurostar Red" tussen Parijs, Brussel en Amsterdam/Duitsland. Naar Londen rijdt dan de Eurostar Blue.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220329_94711334
De naam "Thalys" gaat verdwijnen, binnenkort rijdt de "Eurostar Red" tussen Parijs, Brussel en Amsterdam/Duitsland. Naar Londen rijdt dan de Eurostar Blue.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Fusie Eurostar en Thalys?
Begrijp niet goed uw uitdrukking "Gallische spoorwegen"? Want nu is Eurostar in handen van SNCF 55% en Caisse de dépôt et placement du Québec (Canada) : 30 % Hermes : 10 %(Nederland ,onderdeel van connexxion) en NMBS : 5 %.FLV-FGSP schreef: ↑29 mar 2022, 16:49 Wat er is goedgekeurd is de overname van Thalys door de Gallische Spoorwegen, dat is blijkbaar de eerste stap.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220329_94711334
De naam "Thalys" gaat verdwijnen, binnenkort rijdt de "Eurostar Red" tussen Parijs, Brussel en Amsterdam/Duitsland. Naar Londen rijdt dan de Eurostar Blue.
Dus er is ook niks Brits na de verkoop door de britse regering in 2015. Die hadden 40% (dus 30% voor CDPQ en 10% voor HERMES)
Laatst gewijzigd door nighttrain op 29 mar 2022, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Fusie Eurostar en Thalys?
En ik begrijp dan weer jouw opmerking niet. Het gaat over Thalys en niet over Eurostar, en zo ook over de Franse (zogenoemde "Gallische") spoorwegen en niet de Britse.nighttrain schreef: ↑29 mar 2022, 18:23Begrijp niet goed uw uitdrukking "Gallische spoorwegen"? Want nu is Eurostar in handen van SNCF 55% en Caisse de dépôt et placement du Québec (Canada) : 30 % Hermes : 10 %(Nederland ,onderdeel van connexxion) en NMBS : 5 %.FLV-FGSP schreef: ↑29 mar 2022, 16:49 Wat er is goedgekeurd is de overname van Thalys door de Gallische Spoorwegen, dat is blijkbaar de eerste stap.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220329_94711334
De naam "Thalys" gaat verdwijnen, binnenkort rijdt de "Eurostar Red" tussen Parijs, Brussel en Amsterdam/Duitsland. Naar Londen rijdt dan de Eurostar Blue.
Dus er is niks Brits na de verkoop door de britse regering in 2015. Die hadden 40% (dus 30% voor CDPQ en 10% voor HERMES)
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Fusie Eurostar en Thalys?
Er moest staan « ook niks brits » Wat nog veel mensen dachten. En dus ook niet echt frans.....trainlovertje schreef: ↑29 mar 2022, 18:59En ik begrijp dan weer jouw opmerking niet. Het gaat over Thalys en niet over Eurostar, en zo ook over de Franse (zogenoemde "Gallische") spoorwegen en niet de Britse.nighttrain schreef: ↑29 mar 2022, 18:23Begrijp niet goed uw uitdrukking "Gallische spoorwegen"? Want nu is Eurostar in handen van SNCF 55% en Caisse de dépôt et placement du Québec (Canada) : 30 % Hermes : 10 %(Nederland ,onderdeel van connexxion) en NMBS : 5 %.FLV-FGSP schreef: ↑29 mar 2022, 16:49 Wat er is goedgekeurd is de overname van Thalys door de Gallische Spoorwegen, dat is blijkbaar de eerste stap.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220329_94711334
De naam "Thalys" gaat verdwijnen, binnenkort rijdt de "Eurostar Red" tussen Parijs, Brussel en Amsterdam/Duitsland. Naar Londen rijdt dan de Eurostar Blue.
Dus er is niks Brits na de verkoop door de britse regering in 2015. Die hadden 40% (dus 30% voor CDPQ en 10% voor HERMES)
Het Is wel de onderneming » Eurostar » die Thalys heeft overgenomen, daarom heeft de NMBS nog 18% bij Het nieuwe bedrijf ipv de 40% bij Thalys .
En Ik denk dat « Gallische » niet echte correct is als je Gallie bedoeld ( In feite noord-Italie,Frankrijk delen van Zwitserland en Duitsland. Zondagavond op Canvas uitzending bekeken over Julius Ceasar.
Re: Fusie Eurostar en Thalys?
Gallia omnis divisa est in partes tres ... Horum omnium fortissimi sunt Belgae 

Re: Fusie Eurostar en Thalys?
Op de website van het EC staat:
Hoe zit dat???
1. Op 21 februari 2022 heeft de Commissie een aanmelding van een voorgenomen concentratie in de zin van artikel 4
van Verordening (EG) nr. 139/2004 van de Raad (
1
) ontvangen.
Deze aanmelding betreft de volgende ondernemingen:
— SNCF SA (“SNCF”, Frankrijk);
— THI Factory (“THIF”, België).
SNCF verkrijgt uitsluitende zeggenschap in de zin van artikel 3, lid 1, punt b), van de concentratieverordening over het
geheel van THIF.
De concentratie komt tot stand door een beheerscontract of op elke andere wijze.
Hoe zit dat???
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Fusie Eurostar en Thalys?
Ze gaan een beheerscontract opstellen voor deze fusie,wie doet wat en is verantwoordelijk voor wat.Rww schreef: ↑30 mar 2022, 17:52 Op de website van het EC staat:
1. Op 21 februari 2022 heeft de Commissie een aanmelding van een voorgenomen concentratie in de zin van artikel 4
van Verordening (EG) nr. 139/2004 van de Raad (
1
) ontvangen.
Deze aanmelding betreft de volgende ondernemingen:
— SNCF SA (“SNCF”, Frankrijk);
— THI Factory (“THIF”, België).
SNCF verkrijgt uitsluitende zeggenschap in de zin van artikel 3, lid 1, punt b), van de concentratieverordening over het
geheel van THIF.
De concentratie komt tot stand door een beheerscontract of op elke andere wijze.
Hoe zit dat???
Dus tussen SNCF en THIF Factory
https://www.infogreffe.fr/entreprise-so ... nts-1.html
Présentation de la société THI FACTORY
THI FACTORY, société étrangère immatriculée au registre du commerce, immatriculée sous le SIREN 808182166, est en activité depuis 7 ans. Installée à BELGIQUE (99131), elle est spécialisée dans le secteur d'activité du transport ferroviaire interurbain de voyageurs. Son effectif est compris entre 3 et 5 salariés. Societe.com recense 3 établissements ainsi que 2 mandataires depuis le début de son activité, le dernier événement notable de cette entreprise date du 20-09-2017.
Re: Fusie Eurostar en Thalys?
De Eurostargroep krijgt een nieuwe CEO: https://www.ovpro.nl/management/2022/08 ... tar-group/ (voor abonnees, maar 1 artikel per maand is gratis).
Re: Fusie Eurostar en Thalys?
Ik heb eigenlijk een vraagje over deze fusie: is het dan mogelijk dat men een E320 stel tegen komt op de verbinding Amsterdam-Centraal - Paris-nord in de toekomst?
Re: Fusie Eurostar en Thalys?
Reken daar maat niet op, die stellen zijn allemaal nodig naar Londen. Een E300 op Brussel-Parijs lijkt mij realistischer.
Re: Fusie Eurostar en Thalys?
Je bedoelt waarschijnlijk "heeft de dienstregeling opengezet"?
Boeken is slechts mogelijk tot 12 januari op thalys.com en bij b-europe.com.
Binnenkort de volgende stap:
Ik ben nieuwsgierig of er nu al doorgaande tickets mogelijk zijn met overstap in Brussel tussen twee treinen van Eurostar/Thalys:Thalys wordt Eurostar: vanaf 1 oktober verdwijnt thalys.com om plaats te maken voor onze nieuwe website, eurostar.com
[...]
Vanaf oktober 2023 zullen onze Thalys-treinen als Eurostar door het leven gaan. Het blijft natuurlijk mogelijk om uw tickets online te kopen voor reizen tussen Frankrijk, België, Nederland en Duitsland. [...] Eén website, één systeem voor het boeken van treintickets en één getrouwheidsprogramma. https://www.thalys.com/be/nl/over-thaly ... t-eurostar
- Londen-Aachen-Keulen-Düsseldorf-Essen etc.
- Londen-Brussel-Amsterdam
- Parijs-Brussel-Amsterdam
Re: Fusie Eurostar en Thalys?
dovaere schreef: ↑12 sep 2023, 12:42Het antwoord op mijn vraag is ja, maar dan in de vorm van twee afzonderlijke tickets die per uitzondering beschouwd worden als één doorgaand ticket (through ticket). De reiziger heeft dus een garantie als de eerste trein de overstap naar de tweede niet haalt:Over het algemeen geldt 1 ticket (papier of digitaal) als 1 vervoersovereenkomst, ook wanneer je reis meerdere treinen omvat. Als je voor jouw traject over meerdere afzonderlijke tickets beschikt, dan zijn er even veel vervoersovereenkomsten als je tickets hebt.
In sommige gevallen klopt de regel “1 ticket = 1 overeenkomst” niet. Wij hebben voor jou een aantal uitzonderingen opgelijst:
Uitzondering 1: lange-afstandsverbindingen van SNCF
Voorbeeld: Rijsel – Avignon – Nice
Als je vanuit Lille-Europe naar Nice reist, dan neem je twee verschillende treinen:
Een TGV INOUI train van Rijsel naar Avignon, beheerd door SNCF (code 1187)
Een tweede TGV INOUI trein van Avignon naar Nice, eveneens door SNCF beheerd (code 1187)
Bijzonderheid van SNCF : SNCF geeft voor elke genomen trein een afzonderlijk ticket uit, zelfs wanneer zij het gehele traject verzekert. Voor dit traject geldt slechts één vervoerscontract. We spreken hier over een doorgangsticket (through ticket) hoewel je over twee afzonderlijke tickets beschikt.
Uitzondering 2: aansluiting tussen Thalys en Eurostar
Voorbeeld: Keulen – Londen via Brussel-Zuid
Als je van Keulen naar Londen reist, neem je 2 verschillende treinen:
Een Thalys trein van Keulen naar Brussel-Zuid (code 1018)
Een Eurostar trein van Brussel-Zuid naar Londen (code 1015)
Thalys en Eurostar zijn geregistreerd als twee verschillende vervoersmaatschappijen maar maken beide deel uit van de Eurostar Group en hebben daarom een wederzijdse overeenkomst gesloten.
Hoewel je voor deze reis over twee verschillende tickets beschikt, geldt er toch maar één vervoersovereenkomst waarbij één van de twee vervoersmaatschappijen instaat voor de volledige reis. De twee tickets samen vormen een doorgangsticket (through ticket).
https://www.b-europe.com/NL/Juridisch/V ... eenkomsten
Laatst gewijzigd door dovaere op 12 sep 2023, 20:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Fusie Eurostar en Thalys?
Ja idd, dat is exacter.