Het is natuurlijk wel handig om TBL1+ als backup te hebben. Anders is het tegen maximum 50 km/u wanneer ETCS niet naar behoren werkt.Shrek schreef: ↑23 apr 2022, 13:25TBL1+ is niet nodig voor de route Maastricht-Luik, dat is vanaf juni 100% ETCSdantjebram72 schreef: ↑23 apr 2022, 10:36Tja ETCS inbouwen met een stm atb, tbl1+ en pzb is niet zo eenvoudig. Zeker niet voor een fabrikant als Stadler die er eigenlijk niet zoveel ervaring mee heeft.
Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Maar dat gebeurt niet hoor. ETCS1-grondinstallaties hebben een verwaarloosbare onbeschikbaarheid en als de boordinstallatie het laat afweten werkt de STM hoogstwaarschijnlijk ook niet. Je wint dus niets met een STM TBL1+Zwoopaman schreef: ↑23 apr 2022, 19:41Het is natuurlijk wel handig om TBL1+ als backup te hebben. Anders is het tegen maximum 50 km/u wanneer ETCS niet naar behoren werkt.Shrek schreef: ↑23 apr 2022, 13:25TBL1+ is niet nodig voor de route Maastricht-Luik, dat is vanaf juni 100% ETCSdantjebram72 schreef: ↑23 apr 2022, 10:36
Tja ETCS inbouwen met een stm atb, tbl1+ en pzb is niet zo eenvoudig. Zeker niet voor een fabrikant als Stadler die er eigenlijk niet zoveel ervaring mee heeft.
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Ik wist niet dat er "maar" niveau 1 kwam en sprak vooral uit ervaring met het recent in dienst gekomen stuk niveau 2 op L12.
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Gaat de TBL1+ aan de infrastructuurzijde niet t.z.t. weer worden verwijderd, wanneer de landelijke uitrol van ETCS klaar is?
-
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 13 jul 2008, 09:58
- Locatie: antwerpen
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
En wat met het stuk tussen de grens en waar de ATB begint? Als daar geen etcs of atb komt zal die trein toch TBL+ stm moeten hebben.Shrek schreef: ↑23 apr 2022, 13:25TBL1+ is niet nodig voor de route Maastricht-Luik, dat is vanaf juni 100% ETCSdantjebram72 schreef: ↑23 apr 2022, 10:36Tja ETCS inbouwen met een stm atb, tbl1+ en pzb is niet zo eenvoudig. Zeker niet voor een fabrikant als Stadler die er eigenlijk niet zoveel ervaring mee heeft.
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Bij mijn beste weten is recentelijk of wordt in de nabije toekomst ATB(-EG, zo vermoed ik) aangelegd tot aan de grens.
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
^^Dat ligt er inmiddels.
Overigens het verhaal over Arriva is een samenvatting van het artikel van 21 maart in De Limburger, daar werden ook al wat praktische zaken besproken, zoals het wisselen van machinist in Vise. https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220321_96527753
Overigens is er recent een vergunning ingediend voor een nieuw stationsgebouw in Vise. Er werd ook bij vermeld dat er een 2e eilandperron zou komen.
https://lameuse.sudinfo.be/933292/arti ... re-de-vise
Overigens het verhaal over Arriva is een samenvatting van het artikel van 21 maart in De Limburger, daar werden ook al wat praktische zaken besproken, zoals het wisselen van machinist in Vise. https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220321_96527753
Overigens is er recent een vergunning ingediend voor een nieuw stationsgebouw in Vise. Er werd ook bij vermeld dat er een 2e eilandperron zou komen.
https://lameuse.sudinfo.be/933292/arti ... re-de-vise
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Er ligt ATB tussen Heerlen en Landgraaf en daarna ATB-NG tot de grens en dan PZB.
Na 10 juli is er alleen nog maar ATB en PZB.
Na 10 juli is er alleen nog maar ATB en PZB.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Ik probeer mij een compleet beeld te vormen van alle beveiligings-/beïnvloedingssystemen op de route Maastricht-Luik. Wie kan aanvullen/corrigeren?
ATB-EG
Recent aangelegd tussen Maastricht en grens.
Arriva-Flirt beschikt erover, Belgisch materieel niet.
ETCS
Is aangelegd tussen Luik en grens, maar nog niet in dienst gesteld (voor wanneer zal dat zijn?).
Arriva-Flirt beschikt inmiddels erover, veel Belgisch materieel onderhand ook.
TBL1+
Ligt dat enkel in de zone Luik of ook tot aan de grens
Arriva-Flirt beschikt erover, alle Belgische materieel ook.
Memor/Crocodile
Ligt tussen Maastricht (hoofdstation of Randwyck?) en grens. Waar liggen kroko's aan Belgische zijde? In de zone Luik, tussen Luik en grens...?
Kan de Arriva-Flirt een kroko uitlezen? Ik heb er niks over gehoord. Belgisch materieel kan het wel.
ATB-EG
Recent aangelegd tussen Maastricht en grens.
Arriva-Flirt beschikt erover, Belgisch materieel niet.
ETCS
Is aangelegd tussen Luik en grens, maar nog niet in dienst gesteld (voor wanneer zal dat zijn?).
Arriva-Flirt beschikt inmiddels erover, veel Belgisch materieel onderhand ook.
TBL1+
Ligt dat enkel in de zone Luik of ook tot aan de grens
Arriva-Flirt beschikt erover, alle Belgische materieel ook.
Memor/Crocodile
Ligt tussen Maastricht (hoofdstation of Randwyck?) en grens. Waar liggen kroko's aan Belgische zijde? In de zone Luik, tussen Luik en grens...?
Kan de Arriva-Flirt een kroko uitlezen? Ik heb er niks over gehoord. Belgisch materieel kan het wel.
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Aan Belgische zijde is de infra sinds vorige week heel uniform: ETCS en TBL1+ op het hele stuk grens-Luik, geen enkele krokodil meer in dienst.
De TBL1+ installatie aan boord van de flirt is dus eigenlijk zinloos, want er ligt overal ETCS.
Elke trein die TBL1+ aan boord heeft kan ook krokodillen lezen, maar die zijn in België dus allemaal weggehaald (of worden dat heel binnenkort).
De TBL1+ installatie aan boord van de flirt is dus eigenlijk zinloos, want er ligt overal ETCS.
Elke trein die TBL1+ aan boord heeft kan ook krokodillen lezen, maar die zijn in België dus allemaal weggehaald (of worden dat heel binnenkort).
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Moeten de Flirts nu ook in Nl en De opnieuw gehomologeerd worden vanwege hun ETCS, zoals de varkensneuzen, breaks en duikbrillen voor hun? Is men daar al bezig?
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Ja, daar moet een nieuwe goedkeuring voor komen en daar is men al mee bezig.
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Maar gezien ze in NL een quasi blind vertrouwen in constructeurs hebben en bijna nooit een homologatie weigeren moet je daar niet al te veel schrik voor hebben, die treinen zullen wel mogen rijden.desirootje schreef: ↑20 jun 2022, 15:34 Moeten de Flirts nu ook in Nl en De opnieuw gehomologeerd worden vanwege hun ETCS, zoals de varkensneuzen, breaks en duikbrillen voor hun? Is men daar al bezig?
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Daar had ik niet te veel schrik voor, eerder voor hoe lang het nog zou duren voor al die testen en dan het ombouwen van de andere Flirts.Shrek schreef: ↑21 jun 2022, 09:06Maar gezien ze in NL een quasi blind vertrouwen in constructeurs hebben en bijna nooit een homologatie weigeren moet je daar niet al te veel schrik voor hebben, die treinen zullen wel mogen rijden.desirootje schreef: ↑20 jun 2022, 15:34 Moeten de Flirts nu ook in Nl en De opnieuw gehomologeerd worden vanwege hun ETCS, zoals de varkensneuzen, breaks en duikbrillen voor hun? Is men daar al bezig?