I11 BDx bar?
I11 BDx bar?
Tijdens het doornemen van de plannen van NMBS rijtuigen vond ik een bar in het stuurstand rijtuig van de I11.
Bij mijn weten is deze er niet (meer?). Heeft iemand meer info? (of een foto misschien? )
bron: https://nmbs-asp.adlibhosting.com/Detai ... alogue/740
(Als iemand een foto heeft van het bagage/fiets compartiment zou dat ook fijn zijn)
Bij mijn weten is deze er niet (meer?). Heeft iemand meer info? (of een foto misschien? )
bron: https://nmbs-asp.adlibhosting.com/Detai ... alogue/740
(Als iemand een foto heeft van het bagage/fiets compartiment zou dat ook fijn zijn)
Re: I11 BDx bar?
"Bar" is nogal ongelukkig uitgedrukt, je ziet dat de ruimte trouwens piepklein is. Het gaat om een klein dienstcompartiment dat gebruikt werd door de minibar die in vroegere tijden door de IC Oostende - Keulen passeerde (en misschien ook nog een tijdlang toen die naar Eupen omgeleid werd, ik durf het even niet te zeggen). Geen idee waar de ruimte nu voor gebruikt wordt.
Re: I11 BDx bar?
Is inderdaad de voormalige ruimte waar de minibar aan de kant kon staan. Zover ik weet is die ruimte nu onbenut al moet ik het nakijken.
Re: I11 BDx bar?
In de vroege jaren 2000 reed ik wekelijks met de IC Oostende-Antwerpen. Die ruimte werd toen gebruikt om het karretje van de catering te stockeren. Ergens rond 2003-2004 moet dat verdwenen zijn.
Re: I11 BDx bar?
Zeker wel, ook ik heb het als kind nog meegemaakt en herinner me het nog scherp.
Nu staat het compartiment inderdaad leeg, het wordt wel sporadisch eens gebruikt door een treinbegeleider om wat materiaal op te bergen tijdens de reis.
Re: I11 BDx bar?
Ik heb het geweten op Oostende Eupen en op Antwerpen Charleroi want ook de MR96 waren speciaal ontworpen om vlot met een minibar te kunnen rondrijden. Ze hadden echter geen afzonderlijk hok om de minibar weg te zetten zoals het i11 stuurrijtuig.
Re: I11 BDx bar?
Was er ook geen catering op de Poperinge - Turnhout, toen met klassiekjes?
Zou interessant kunnen zijn om vouwfietsen in op te bergen (maar wellicht niet diefstalbestendig).Steve schreef: ↑09 mei 2022, 17:04 "Bar" is nogal ongelukkig uitgedrukt, je ziet dat de ruimte trouwens piepklein is. Het gaat om een klein dienstcompartiment dat gebruikt werd door de minibar die in vroegere tijden door de IC Oostende - Keulen passeerde (en misschien ook nog een tijdlang toen die naar Eupen omgeleid werd, ik durf het even niet te zeggen). Geen idee waar de ruimte nu voor gebruikt wordt.
Re: I11 BDx bar?
Heel zeker van 2001-2003. Ze hadden toen zo'n ideale schoonzoon typetje dat met het karretje rond ging 'wenst u iets van de minibar?'
Omdat ik toen in Nederland studeerde zat ik wekelijks vooraan in de bdx tot Antwerpen centraal. In die tijd was de overstaptijd een minuut of 5 wat erop neer kwam dat het dikwijls sprinten was om de benelux te halen (op zondagavond).
Re: I11 BDx bar?
Was er in de M4 zo ook geen ruimte voor een rijdende bar?
Edit: neen dat was blijkbaar een volledige keuken (https://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=41&t=15299)
Edit: neen dat was blijkbaar een volledige keuken (https://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=41&t=15299)
Re: I11 BDx bar?
Als ik me het nog goed herinner (we waren tenslotte allemaal een 20-tal jaren jonger...) waren dat karretjes ofte minibars van Sodexho...SteC schreef: ↑11 mei 2022, 15:53Heel zeker van 2001-2003. Ze hadden toen zo'n ideale schoonzoon typetje dat met het karretje rond ging 'wenst u iets van de minibar?'
Omdat ik toen in Nederland studeerde zat ik wekelijks vooraan in de bdx tot Antwerpen centraal. In die tijd was de overstaptijd een minuut of 5 wat erop neer kwam dat het dikwijls sprinten was om de benelux te halen (op zondagavond).
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: I11 BDx bar?
De laatste jaren was dat inderdaad sodexho, het straffe is zelfs dat net voor deze dienst aan boord werd afgeschaft ze daar compleet nieuwe karretjes hadden gekocht.