Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Hoi,
Vandaag was de IC trein van 16u58 uit Kortrijk samengesteld uit 1 AM 96. Stel 461 mocht mij van Kortrijk naar Gent Sint Pieters brengen.
Lukas
Vandaag was de IC trein van 16u58 uit Kortrijk samengesteld uit 1 AM 96. Stel 461 mocht mij van Kortrijk naar Gent Sint Pieters brengen.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Sinds na de paasvakantie is dat de voorziene samenstelling voor E2909 en E2931.
Ze zitten in een roulement met de ochtendlijke P-trein Sint-Niklaas-Leuven (P7088) en de avondP-treinen Leuven-Dendermonde (P8387) en Mechelen - Sint-Niklaas (P8397).
Benieuwd of dat zo gaat blijven. Die P-treintjes reden eerder met 2 sprinters, dan kort met een varkensneus, dan lange tijd met desiro's...
Iemand al ongewone samenstellingen opgemerkt op deze stakingsdag? Ongetwijfeld zullen die er wel zijn.
Daarjuist reed IC2009 (Charleroi - Essen) met een reeks M6'en + HLE18 in plaats van de gebruikelijke desiro. Hopelijk vinden ze hier de inspiratie om die M6'en gewoonlijk in te zetten

Heb wat rondgekeken op Hyperrail maar zag niet heel veel spannend. Een Break op de S2, een rit met Desiro's naar Poperinge en een Varkensneus met 2 Klassiekjes eraan op Turnhout Binche.
-
Ik keek gisterenavond laat nog eens naar de trainmap, eens zien of ik iets raars kon vinden en zag een servicetrein van Melle (niet Gent) naar Dendermonde met een enkele stop in Wichelen, die hoor ik normaal niet te kunnen zien, wat zou er daar zijn mis gegaan? Samenstelling was niet beschikbaar
De AM75 doet regelmatig de IC Leuven-Aarschot-Antwerpen, rit 2931. Vandaag was dit ook het geval.
P-trein 8694 (Jemeppe-s/S - Gembloux) werd vandaag door de 841 in plaats van een AR’41 verzekerd, elke reiziger had dus een eigen bak ter beschikking 

En volgens Haltelink zelfs al de tweede dag op rij, misschien een gevolg van de kleine aanpassing van de dienstregeling? In ieder geval een originele inzet op lijn 144, ik kan me niet herinneren dat ooit al gehoord of gezien te hebben.
Gisteren (donderdag 16 juni) reed IC4317 (Antwerpen-Centraal - Hamont) tijdens de volle avondspits met één desiro in plaats van met een stam M5-rijtuigen.