VW Vorst 3500 banen weg

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
nicken

VW Vorst 3500 banen weg

Bericht door nicken »

Niet weer hè :cry:
Hoe is da verdomme toch weer mogelijk,idd da zijn mensen geen beesten
Zijn ze vergeten dat er nog kindermondjes moeten gevuld worden mss!!!
Geen woorden meer voor :cry: :cry: :cry: :cry:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
Traxxion

Bericht door Traxxion »

Duits chauvinisme, geen andere reden achter te zoeken.
Hoe zou je zelf zijn? Dit is niet meer dan logisch... Er zijn al enkele Duitse multinationals die een 100.000-tal banen hebben geschrapt in Duitsland (VW, Siemens,...) en er komen er nog aan (Deutsche Telekom).
yannickvw
Berichten: 161
Lid geworden op: 22 mei 2006, 12:06

Bericht door yannickvw »

We kunnen de concurrentie niet meer aan met goeiekopere landen. Zo simpel is dat. Het welvaartsrijk van Europa is stilletjesaan aan het afbrokkelen. Hello China, Roemenië, India,...Voor mij het teken om zeker een deftig diploma te halen waar ik niet aan België gebonden zal zijn.
Wover

Bericht door Wover »

Dat heeft er in dit geval nu eens niks mee te maken.

De Duitsers hebben het ook moeilijk, dus is het "logisch" dat VW eerder in andere landen mensen gaat ontslaan dan in eigen land, ook al zijn wij goedkoper, efficiënter en productiever.
Traxxion

Bericht door Traxxion »

Wover schreef:Dat heeft er in dit geval nu eens niks mee te maken.

De Duitsers hebben het ook moeilijk, dus is het "logisch" dat VW eerder in andere landen mensen gaat ontslaan dan in eigen land, ook al zijn wij goedkoper, efficiënter en productiever.
Het heeft er (onrechtsreeks) wél mee te maken.
Het doel is om 2 grote vestigingen over te houden in Duitsland, voor schaalvoordelen en lagere kosten, om de concurrentie te kunnen bieden aan de lageloonlanden en om de winstmarges veilig te stellen. Vorst was de kleinste van de 3 fabrieken, alhoewel dat ze goedkoper en productiever zijn.

Voorts heeft in september IG Metall een akkoord gesloten voor meer werken voor hetzelfde geld (28 naar 35-urenweek) in ruil voor werkzekerheid, dus ik denk niet dat ze anders konden dan dit.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13026
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Blackie schreef: Voorts heeft in september IG Metall een akkoord gesloten voor meer werken voor hetzelfde geld (28 naar 35-urenweek) in ruil voor werkzekerheid, dus ik denk niet dat ze anders konden dan dit.
inderdaad !
had de vakbond hier ook zoiets gedaan was vorst nooit dichtgegaan, maarja zoiets kunnen we niet verlangen van onze vastgeroeste vakbonden :roll: ik hoop dat ze nu eens eindelijk naar hun eigen gaan kijken in plaats van de duitse bedrijfsleiding te beschuldigen.
Eigen schuld dikke bult zeg ik tegen de vakbond !
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Wover schreef:Dat heeft er in dit geval nu eens niks mee te maken.

De Duitsers hebben het ook moeilijk, dus is het "logisch" dat VW eerder in andere landen mensen gaat ontslaan dan in eigen land, ook al zijn wij goedkoper, efficiënter en productiever.
Dat is ook mijn idee erover! :? Het is natuurlijk jammer voor die werknemers, maar een Belgisch bedrijf zou net hetzelfde gedaan hebben met een buitenlandse vestiging.
Pieter

Bericht door Pieter »

In duitsland zijn al enkele vw fabrieken gesloten.

ipv er nog één in eigen land te sluiten, hebben ze nu vorst gekozen.

Maar er zijn al redelijk veel andere jobaanbiediningen gekomen naar de personeelsleden.

Oa Vanhool, Volvo Trucks, de bouw en de NMBS zoekt nog veel personeelsleden...
snubber

Bericht door snubber »

Drama, zeker. Toch niet vergeten dat in Duitsland ook zo'n 20000 banen worden gesaneerd :shock: Zware industrie en assemblage heeft nu eenmaal geen toekomst meer in Europa, zeker met concurrentie uit oa India
nicken

Bericht door nicken »

Komt het dan toch mss nog goed :

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml

Laat maar komen die handel
Plaats reactie