S-Bahn ongeval 20 nov

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
TSP

S-Bahn ongeval 20 nov

Bericht door TSP »

BERLIJN - Bij een ongeval met de S-Bahn in Berlijn zijn maandag meer dan dertig mensen gewond geraakt, onder wie twee ernstig.
Een metrotrein boorde zich op het station Südkreuz op een stilstaande wagon. Over de oorzaak van het ongeluk is nog niets bekend. Er is volgens de plaatselijke autoriteiten niets dat wijst op een verband terrorisme.

bron nu.nl

20 november gebeurde dit in Duitsland in Berlijn. Meer dan 30 mensen raakten gewond waaronder 2 ernstig. :(

Ik weet dat de s-bahn beveiligd is tegen door rood rijden. Maar hebben ze daar ook een systeem als ATB ofzo?
Steven

Bericht door Steven »

duitsland kent het systeem pzb en indusie, dit door toestellen die net aan de buitenkant van de rails liggen, onder loc of motorstel hangt dus aan die plaats ook een antenne om de signalen op te vangen, ik zou zeggen zoek het internet is af voor meer info
TSP

Bericht door TSP »

OK.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Steven schreef:ik zou zeggen zoek het internet is af voor meer info
Ik wil nu niet moeilijk gaan doen hé, maar die jongen zit momenteel te zoeken op internet hé :D
Het forum is nu eenmaal op het net.... :lol:
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

je kan gewoon indusi in Wiki tikken hé
http://nl.wikipedia.org/wiki/Indusi
Steven

Bericht door Steven »

of in google :-)
TSP

Bericht door TSP »

De indusie ken ik. Maar ik vroeg me af of de s-bahn ook indusie beveiligd is. Het enige dat ik ken op s-bahn gebied zijn de seinen en de "stopblokken". Van die opklapbare stootblokjes die een trein stilzetten als deze door rood rijdt. Maar de treinen hebben dus ook indusie?
Plaats reactie