Er is gestaakt geweest in Antwerpen Centraal om meerdere redenen:overweg13 schreef:Dag,
Er is dus gestaakt omdat er te weinig personeel is. Net nu er een massa werkkrachten op de arbeidsmarkt komt (VW) om die reden staken, is zoveel als zeggen: kom maar niet bij ons, want het deugt hier niet. Maar ik zal er natuurlijk wel weer niks van begrijpen, hé?
1) Personeelstekort wordt er opgelost door de bestaande diensten zwaarder te maken. Ik geef een eenvoudig voorbeeldje. Stel dat ge vroeger 3x Antwerpen - Brussel deed, plakken ze er nu ineens nog een 4x bij of doe je nog eerst een L trein naar Sint-Niklaas.
2) De keertijden bij de meeste diensten die depot FN doet zijn veel te krap, + zeer regelmatig moet er tijdens die 4 minuten keertijd ook nog eens gekoppeld of ontkoppeld worden. Ik weet niet of je dat weet, maar bij een 800 duurt dat wel eventjes + moet je ook nog een visuele remproef doen. Dan langs de andere kant u trein opnieuw in dienst stellen. (de procedures ga ik hier niet meer neerpoten ze zijn hier al herhaaldelijke keren geschreven geweest)
Ik zal u eens een voorbeeld geven: fcr-fn binnen om ..u10 (nu ..u09) en terug buiten om ..u14. Je moet mij eens uitleggen hoe je dat kan op 4 minuten???
3) Er is de laatste weken een enorme rel geweest ivm regionale aanwervingen, maar dat is ondertussen opgelost.
4) Een aantal interne zaken, die ik hier niet kan/mag publiceren.
De meeste van de nmbs werknemers voelen zich door jou (en door een paar pubers, die toch niet beter weten) aangevallen beste Vic, daarom soms die hevige reacties.
Je moet ook verstaan dat het als buitenstaander heel gemakkelijk spreken is hé, als ze in het onderwijs staken, gaat het nmbs personeel zich ook niet moeien en oordelen vellen

P.s Ik wil hier nu niet mee zeggen, dat ge u mond moet houden hé.
Maar die onderwerpen liggen bij sommige nogal zwaar op de maag.