Geen probleem. Die M7 in haltelink is al even onwaarschijnlijk, maar het kan natuurlijk. Volgens dezelfde bron rijden er twee A-rijtuigen I11, mee; er is dus geen reden om een AB M7 mee te sturen.
overweg13 schreef: ↑19 jul 2022, 17:49
Geen probleem. Die M7 in haltelink is al even onwaarschijnlijk, maar het kan natuurlijk. Volgens dezelfde bron rijden er twee A-rijtuigen I11, mee; er is dus geen reden om een AB M7 mee te sturen.
Volgens de info die ik kan vinden is de samenstelling als volgt, voor de mensen die van cijfertjes houden
HLE 18 = 1812
M7AB = 73013
I6B = 12621
I6B = 12641
I6B = 12617
I10B = 12774
I11A = 11812
I11A = 11803
I11B = 12885
I11B = 12894
I11B = 12905
overweg13 schreef: ↑19 jul 2022, 09:38
Blijkbaar worden de mw41 op de verbinding Antwerpen-Centraal - Hamont vervangen door desiro's. Twee jaar geleden werden de treinen op hete dagen gewoon afgeschaft omdat de mw41 de hitte niet verdrong.
Maar de problemen met mw41 lijken toch weer actueel, op lijnen 15 en 86.
Locomotief 5175 schreef: ↑18 jul 2022, 23:31
En avonds 1stelletjes nr 458 ! Het is de eerste keer dat ik 458 gezien naar Lille gaan sinds lang geleden. Ook met ETCS !
Ze zijn er pas in Lille achtergekomen dat 458 Frankrijk niet binnen mag omdat die nog niet gehomologeerd is. Gevolg: afgeschaft en ik vermoed komen wegslepen met een ander stel. De Fransen zullen hier niet mee kunnen lachen denk ik.
JHS2013 schreef: ↑19 jul 2022, 23:57
In welke zin niet gehomologeerd? Er is een homologatie voor meerspannige MR96 met ETCS voor Frankrijk. Is ie niet gewoon defect geraakt?
Zolang er geen orderboek bericht verschenen is dat ze daar wel naar toe mogen, mogen ze er niet heen. Ondanks wat je postte in de MR96 ETCS thread.
Ik lees het van een collega dat ze er niet mee mochten rijden in Frankrijk.
Steven schreef: ↑19 jul 2022, 20:14
Volgens de info die ik kan vinden is de samenstelling als volgt, voor de mensen die van cijfertjes houden
HLE 18 = 1812
M7AB = 73013
I6B = 12621
I6B = 12641
I6B = 12617
I10B = 12774
I11A = 11812
I11A = 11803
I11B = 12885
I11B = 12894
I11B = 12905
Volgens Haltelink was er deze ochtend geen M7 in de samenstelling van trein 7007, terwijl je dat dan toch wel zou verwachten.
JHS2013 schreef: ↑19 jul 2022, 23:57
In welke zin niet gehomologeerd? Er is een homologatie voor meerspannige MR96 met ETCS voor Frankrijk. Is ie niet gewoon defect geraakt?
Zolang er geen orderboek bericht verschenen is dat ze daar wel naar toe mogen, mogen ze er niet heen. Ondanks wat je postte in de MR96 ETCS thread.
Ik lees het van een collega dat ze er niet mee mochten rijden in Frankrijk.
Dat is dan een regel van NMBS, wat de Fransen betreft mogen die daar heen.