
https://www.openrailwaymap.org/
(selecteer 'electrification' in de linkermenu)
Omdat die kaart onvolledig en op sommige plaatse onjuist is en je er ook geen geschiedenis van de lijn bijkrijgt.TKR schreef: ↑09 feb 2022, 13:57 Waarom naar een lijst kijken waar je verschillende keren moet doorklikken en het belgische net al goed moet kennen om op de site te navigeren als je gewoon in een oogopslag op een kaart de info kan binnenhalen?
https://www.openrailwaymap.org/
(selecteer 'electrification' in de linkermenu)
Treinverkeer onderbroken van 5 augustus tot 29 augustusShrek schreef: ↑18 mei 2022, 22:55 Intussen zijn in het nieuwe tractieonderstation van Heinsch de transfo's op hun plaats gezet: https://www.youtube.com/watch?v=P7PgDbAvaX4
In augustus gaat de bovenleiding dan over naar 25kV.
Nabij Melreux komt er een spanningssluis 3/25kV.maarten schreef: ↑28 jun 2022, 14:01 Als lijn 162 vanaf Jambes op 25 kV gezet wordt, wat wordt dan de situatie bij Marloie / Marche-en-Famenne? De trein van Luik rijdt nu door tot Marloie en zal dan ook met tweespanningsstellen gereden moeten worden. Is dat het plan?
Of zijn er zelfs plannen om heel lijn 43 tot bij Angleur naar 25 kV om te bouwen?
Dus zelfs Marche-en-Famenne zal al onder 25 kV liggen... conclusie: het zullen sowieso tweespanningsstellen moeten zijn. Met 95 MS085-stellen neem ik aan dat er daar voldoende van beschikbaar zijn, zeker als er op termijn geen meer nodig zijn richting Noorderkempen (doortrekking van een van de IC's) en op Luik-Luxemburg (vervanging door IC-waardig materieel zoals MS96 of M7). De vraag is natuurlijk welk van al die gebeurtenissen eerst zal komen.Shrek schreef: ↑28 jun 2022, 14:12Nabij Melreux komt er een spanningssluis 3/25kV.maarten schreef: ↑28 jun 2022, 14:01 Als lijn 162 vanaf Jambes op 25 kV gezet wordt, wat wordt dan de situatie bij Marloie / Marche-en-Famenne? De trein van Luik rijdt nu door tot Marloie en zal dan ook met tweespanningsstellen gereden moeten worden. Is dat het plan?
Of zijn er zelfs plannen om heel lijn 43 tot bij Angleur naar 25 kV om te bouwen?
De werken beginnen bij het tractieonderstation van Heinsch en rond Arlon. Momenteel kan Libramont dus nog even op 3kV blijven werken.trainlovertje schreef: ↑09 aug 2022, 16:16 Zie ook https://www.hgbtf.net/viewtopic.php?p=267410#p267410
Wat ik me wel afvraag, is hoe het komt dat er wel treinverkeer blijft rijden op de plaats waar de spanningssluis komt, maar niet tussen Libramont en Aarlen. Wat moet ik me dan voorstellen bij die werken? Wat wordt er precies gedaan?
Trouwens, wat gebeurt er met de huidige spanningssluizen tussen Libramont en Bertrix en Aarlen en GH Luxemburg? Blijven die an sich gewoon bestaan, maar dan zonder spanningsverschil op de beide secties? Of komen daar ook aanpassingen?
Ahzo, ik had niet door dat Libramont zelf nog aan de beurt kwam. En de huidige spanningssluizen? Moeten daar aanpassingen aan gebeuren?Shrek schreef: ↑09 aug 2022, 17:31De werken beginnen bij het tractieonderstation van Heinsch en rond Arlon. Momenteel kan Libramont dus nog even op 3kV blijven werken.trainlovertje schreef: ↑09 aug 2022, 16:16 Zie ook https://www.hgbtf.net/viewtopic.php?p=267410#p267410
Wat ik me wel afvraag, is hoe het komt dat er wel treinverkeer blijft rijden op de plaats waar de spanningssluis komt, maar niet tussen Libramont en Aarlen. Wat moet ik me dan voorstellen bij die werken? Wat wordt er precies gedaan?
Trouwens, wat gebeurt er met de huidige spanningssluizen tussen Libramont en Bertrix en Aarlen en GH Luxemburg? Blijven die an sich gewoon bestaan, maar dan zonder spanningsverschil op de beide secties? Of komen daar ook aanpassingen?
Volgende week is het dan omgekeerd: Arlon is dan klaar op 25kV en Libramont gaat dan buiten dienst voor de omschakeling.