IC/IR2007

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Bericht door Steven »

met de trein van 7.48 en 1 overstap ben je om 8.24 in etterbeek is da ni voldoende?
AM80

Bericht door AM80 »

Er is iets dat ik niet snap in de regeling van de L treinen op lijn 25.

Schaarbeek - Vilvoorde : Zowel op week als weekend 7 minuten rijtijd terwijl men in de week een stop meer doet (buda), en tijdens de week tussen Vilvoorde en Eppegem 4 minuten, tijdens het weekend 5 minuten.

Kan een heel logische uitleg voor zijn,maar ik vind hem niet meteen

AM80
Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam Afbeelding
overweg13

Bericht door overweg13 »

AM80 schreef:Er is iets dat ik niet snap in de regeling van de L treinen op lijn 25.

Schaarbeek - Vilvoorde : Zowel op week als weekend 7 minuten rijtijd terwijl men in de week een stop meer doet (buda), en tijdens de week tussen Vilvoorde en Eppegem 4 minuten, tijdens het weekend 5 minuten.

AM80
Dag,

Het kan wat te maken hebben met afrondingen. En er zijn wel meer dergelijke voorbeelden te vinden, denk ik. Het komt er waarschijnlijk op neer dat je zo'n dienstregeling in haar geheel moet zien, en niet tussen 2 stopplaatsen.
Met vriendelijke groet

overweg13
Vennbahnerke

Bericht door Vennbahnerke »

Steven schreef:met de trein van 7.48 en 1 overstap ben je om 8.24 in etterbeek is da ni voldoende?
Dat zou voldoende zijn als de school waar je les geeft op minder dan 5 minuten stapafstand van het station zou liggen, of als je zin zou hebben om elke ochtend als een gek door de straten van Etterbeek te rennen, of als de CR naar Eigenbrakel stipt zou rijden. :roll:
Helaas is geen enkele van de drie voorwaarden vervuld.
Dus toch maar carpoolen...
Joeri

Bericht door Joeri »

AM80 schreef:Er is iets dat ik niet snap in de regeling van de L treinen op lijn 25.

AM80

Logische uitleg: de stoptrein wordt in het weekend met AM03 gedaan, die trage deuren hebben en iets minder snel optrekken dan de sprinters. Nu we in de week ook Breaks krijgen, had ik eigenlijk ook wel meer reservetijd gewild...
Steven

Bericht door Steven »

Vennbahnerke schreef:
Steven schreef:met de trein van 7.48 en 1 overstap ben je om 8.24 in etterbeek is da ni voldoende?
Dat zou voldoende zijn als de school waar je les geeft op minder dan 5 minuten stapafstand van het station zou liggen, of als je zin zou hebben om elke ochtend als een gek door de straten van Etterbeek te rennen, of als de CR naar Eigenbrakel stipt zou rijden. :roll:
Helaas is geen enkele van de drie voorwaarden vervuld.
Dus toch maar carpoolen...
ah ok dacht dat je in de buurt van de stationsomgeving zat (zoals vub en zo)
Joeri

Bericht door Joeri »

Joeri schreef:

AM80

Logische uitleg: de stoptrein wordt in het weekend met AM03 gedaan, die trage deuren hebben en iets minder snel optrekken dan de sprinters. Nu we in de week ook Breaks krijgen, had ik eigenlijk ook wel meer reservetijd gewild...

Ik heb de dienstregeling nu eens iets nauwkeuriger bekeken, en je hebt gelijk: de rittijden zijn zowel in de week als in het weekend voor de meeste treinen wat langer. Ik veronderstel dat er werken zijn, want op IC B na zijn de meeste treinen op dat stuk behoorlijk stipt.
Steven

Bericht door Steven »

er zijn werken in vilvoorde aan een steunmuur, waardoor de treinen aldaar maar 40 km/u mogen, deze snelheid is een bestendige snelheid (wegens de lange duur van de werken) ipv een tijdelijke snelheid zoals gewoonlijk het geval is bij werken
jumper

Bericht door jumper »

Hoi,

Mijn vriendin neemt dagelijks [IR trein], Manage-Turnhout.
Ze stapt op in Ruisbroek en stapt af te Mechelen. Enkel in die richting.

Vandaag las ik dat de verbinding Turnhout-Manage ingekort wordt tot Brussel-Zuid. En zo luidt: De verbinding naar Manage blijft behouden vanuit 's Gravenbrakel.
Mijn vraag, want dat zie ik niet meteen staan in die nieuwe dienstregeling, kan ze vanuit Ruisbroek in Brussel-Zuid geraken? En zou ze mss die Brussel-Zuid - Turnhout nog vlot kunnen halen?

Met vriendelijke groeten,
Alvast bedankt
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

jumper schreef:Hoi,

Mijn vriendin neemt dagelijks [IR trein], Manage-Turnhout.
Ze stapt op in Ruisbroek en stapt af te Mechelen. Enkel in die richting.

Vandaag las ik dat de verbinding Turnhout-Manage ingekort wordt tot Brussel-Zuid. En zo luidt: De verbinding naar Manage blijft behouden vanuit 's Gravenbrakel.
Mijn vraag, want dat zie ik niet meteen staan in die nieuwe dienstregeling, kan ze vanuit Ruisbroek in Brussel-Zuid geraken? En zou ze mss die Brussel-Zuid - Turnhout nog vlot kunnen halen?

Met vriendelijke groeten,
Alvast bedankt
Ruisbroek krijgt om het half uur een CR-verbinding naar Brussel. Kijk voor de aansluiting in Brussel maar op http://www.nmbs.be . De Turnhout is net weg als de CR aankomt, maar er zijn gelukkig meer treinen naar Mechelen.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Als je kijkt naar de stations individueel, zijn er ook veel die ferme voordelen krijgen!

Bijvoorbeeld:
- Vanuit Aalter kan je vanaf 10 december twee maal per uur naar Brussel (met overstap te FGSP), ipv éénmaal nu, dankzij een goede overstap tussen IC G en IC A te FGSP.
- Landskouter (tussen Gent en Zottegem) krijgt ieder uur een trein in iedere richting, ipv enkel in de spits nu, ondanks het feit dat deze stopplaats maar één km van Gontrode verwijderd is.
- ...

Maar één iets is me toch nog niet echt duidelijk! :? Wordt de stopplaats van Hergenrath (tussen Welkenraedt en Aachen Hbf) nu heropend of niet? (de heropening hiervan was voorzien voor december dit jaar)
Hergenrath staat niet in het spoorboekje vermeld! :?
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

De foto die getoond wordt bij de nieuwe dienstregelingen is trouwens een zeer zeldzame! :wink: Een 13 onder de overkapping van Antwerpen-Centraal gebeurt maar heel uitzonderlijk! :D Normaal staat die altijd buiten de overkapping kant Berchem! :wink:
Steven

Bericht door Steven »

Trainspotterke schreef:Maar één iets is me toch nog niet echt duidelijk! :? Wordt de stopplaats van Hergenrath (tussen Welkenraedt en Aachen Hbf) nu heropend of niet? (de heropening hiervan was voorzien voor december dit jaar)
met jaarke uitgesteld
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Trainspotterke schreef: Maar één iets is me toch nog niet echt duidelijk! :? Wordt de stopplaats van Hergenrath (tussen Welkenraedt en Aachen Hbf) nu heropend of niet? (de heropening hiervan was voorzien voor december dit jaar)
Zie http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?t=11 ... highlight=
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Trainspotterke schreef:De foto die getoond wordt bij de nieuwe dienstregelingen is trouwens een zeer zeldzame! :wink: Een 13 onder de overkapping van Antwerpen-Centraal gebeurt maar heel uitzonderlijk! :D Normaal staat die altijd buiten de overkapping kant Berchem! :wink:
Idd, en zo proper, je zou denken dat ze erom hebben gedaan :)
Plaats reactie