- de behulpzaamheid van het NMBS-personeel bij het inladen/uitladen van de fiets
- de beschikbaarheid van de "vrachtruimte" aan zijde 2 van de stellen
- het feit dat ik alleen reisde en geen onderdeel was van een groep fietsers
- ik tussen stations reisde waar er genoeg tijd was om de fiets in en uit te laden
- De (zeer) hoge instap bij de "vrachtruimte"
- De toegang op aanvraag van de "vrachtruimte"
- De te nauwe toegangsdeuren van de "normale" toegangsdeuren
Nu vraag ik mij wel of deze stellen in de nabije toekomst grondig gerenoveerd gaan worden of dat ze vervroegd afgevoerd worden wegens onder andere niet geschiktheid op het gebied van toegankelijkheid.
Weet er iemand of er plannen hiertoe bestaan, en zo ja, op welke termijn een renovatie voorzien zal zijn?
Indien de toegankelijkheid van deze stellen voor fietsen en mindervaliden verbeterd zou worden, ontkom je volgens mij niet om de volgende punten door te voeren:
- De "normale" toegangsdeuren aan ofwel zijde 1 (zijde klein reizigerscompartiment) of zijde 2 (zijde "vrachtruimte") te verbreden zodat ze breed genoeg zijn om als persoon naast je fiets in of uit te stappen.
- De apparatuur onder de kast op de plek van de verbrede "normale toegangsdeuren" te verplaatsen naar een andere plek in de stellen
- De "vrachtruimte" aan zijde 2 en/of het kleine reizigerscompartiment aan zijde 1 geheel en al anders in te richten zodat er meerdere fietsen en/of rolstoelen terecht kunnen.
Ik ben er niet bekend mee, maar heeft dit materieel ook een rolstoel-toegankelijk toilet aan boord?
Gelukkig had ik gisteren nog genoeg overstaptijd om foto's te maken van mijn toerfiets in relatie tot AM96