Luxe Belgische rijtuigen in Nederland…
Luxe Belgische rijtuigen in Nederland…
Is dit eventueel de aanleiding dat er onlangs geruchten waren dat I11 de ICE zou vervangen in Nederland ?
-
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Luxe Belgische rijtuigen in Nederland…
is dat wat men is gaan doen met de I11's het is tijd dat we het gingen weten
Re: Luxe Belgische rijtuigen in Nederland…
Deze foto passeerde enkele dagen geleden (3 sept) op de Discord van Nimby rails (computerspel over treinen) :
Credits van de foto: Vitarr1234. (ik heb toestemming om hem te posten hier)
Credits van de foto: Vitarr1234. (ik heb toestemming om hem te posten hier)
Re: Luxe Belgische rijtuigen in Nederland…
En in Mechelen komt er elk uur een vierledige met een klassiek stelletje voorbij, ons beste rijtuigen weggeven ...
Re: Luxe Belgische rijtuigen in Nederland…
Volgens mij heb ik ze wel al gezien ter vervanging van de Benelux trein.
Re: Luxe Belgische rijtuigen in Nederland…
Inderdaad onbegrijpelijk dat de NMBS dit doet. Dat ze dan I6 ofzo verhuren, die zijn veel minder praktisch in het binnenlands verkeer.
Re: Luxe Belgische rijtuigen in Nederland…
Nou nou, de NMBS zorgt voor een weekend extra inkomsten met rijtuigen die anders toch stilstaan en het is weer niet goed
Die viertjes vervangen door I11'en betekent ze insluiten tussen twee 18'en, wat veel duurder is.
Re: Luxe Belgische rijtuigen in Nederland…
Voorlopig zijn er enkel wat tests geweest, volgens mij. Maar het is inderdaad de bedoeling dat ze in de toekomst naar Rotterdam (of ...) gaan rijden.
Wel grappig dat ze in Nederland werden gepercipieerd als luxe rijtuigen. Eind jaren 90, begin 2000 was dat zeker het geval. Nu lijken ze me "niet slecht voor hun leeftijd"
Re: Luxe Belgische rijtuigen in Nederland…
Als het rijtuigen zijn die stilstaan is het geen probleem, maar het zou mij toch sterk verbazen moesten die maandagochtend al in een P-trein steken.
Indien niet: voor P-treinen zijn I11 veel beter dan I6, dus zolang er I6 in België rondrijden moeten ze die I11 hier houden.
Re: Luxe Belgische rijtuigen in Nederland…
In een aantal aspecten zijn ze dat wel: twee toiletten per rijtuig, voetsteunen in tweede klasse, tafeltjes van behoorlijke grootte (in tegenstelling tot in Nederland), goede uitlijning ten opzichte van vensters, goede verdeling qua indeling zitplaatsen... Internationaal is het misschien zelfs mijn favoriet "klassiek" materieel.Terminus schreef: ↑07 sep 2022, 12:43Voorlopig zijn er enkel wat tests geweest, volgens mij. Maar het is inderdaad de bedoeling dat ze in de toekomst naar Rotterdam (of ...) gaan rijden.
Wel grappig dat ze in Nederland werden gepercipieerd als luxe rijtuigen. Eind jaren 90, begin 2000 was dat zeker het geval. Nu lijken ze me "niet slecht voor hun leeftijd"
Re: Luxe Belgische rijtuigen in Nederland…
Ik zit er liever in dan in ICR, en dat is op dit moment toch wel het beste wat NS heeft. Ik vind het ook comfortabeler dan de duitse IC of zelfs ICE.
Re: Luxe Belgische rijtuigen in Nederland…
Zelfs na 25 jaar dienst hebben de I11en een interieurdesign dat er nog altijd fris uitziet. Beter dan de gerenoveerde ICRs, die ondertussen ook al weer bijna 20 jaar gerenoveerd rondrijden. De stoeltjes in de I11en zijn niet slecht, maar wat mij betreft zijn de I10 zetels de Strandmon onder de treinzeteltjes (zeker toen ze nog met kunstleer overtrokken waren).
Ik heb persoonlijk de hoop dat ze er in de komende jaren weer meer internationale treinen mee gaan rijden (bijvoorbeeld naar Aachen/Keulen)
Ik heb persoonlijk de hoop dat ze er in de komende jaren weer meer internationale treinen mee gaan rijden (bijvoorbeeld naar Aachen/Keulen)