De reis was met een interrail pass, zitplaatsreserveringen gemaakt via DB.
Basel SBB - Keulen Hbf : 15u13 - 19u04 (ICE254)
Keulen Hbf - Brussel Zuid : 19u40 - 21u35 (ICE10)
In de voormiddag check ik in de app van DB de verbindingen, en merk dat ICE10 geannuleerd is

Echt, 1 minuut voor we aankomen in het station Koln Hbf is er een aankondiging in de trein dat er bussen zijn voorzien voor de reizigers die zouden reizen met de ICE10

Ik vond het veiliger om via Aken, Welkenraedt, en Brussel naar Liedekerke te reizen met de trein, in plaats van een bus.
Mijn reispartner wou toch de bus proberen, en ze ging naar de klantendienst. De klantendienst was heel onbeschoft, en wist enkel de naam van de busmaatschappij maar zei doodleuk dat ze geen vertrekuur hadden!!!!

Na lang zoeken hebben we de plaats gevonden waar de bussen zouden staan volgens de klantendienst, maar geen bus te zien natuurlijk!
Uiteindelijk zijn we ongeveer 10 minuten voor vertrek van de trein naar Aken naar het station gelopen, en gelukkig nog net op tijd op de trein naar Aken.
Graag wil ik nu een schadeformulier aanvragen, maar voor mezelf is er duidelijkheid waar ik precies moet zijn.
DB verwijst op hun website naar de website van interrail, als het gaat om internationale reizen dus met een global pass. Maar hoe zit het dan voor een vergoeding voor de zitplaatsreservering die we betaald hebben ??
Concreet :
1/ ICE 10 geannuleerd tussen Keulen - Brussel, waardoor 90 minuten later dan gepland in Liedekerke.
2/ Geen airco in de trein Basel SBB - Keulen in de 1e klasse wagon waar we zitplaatsen hadden gereserveerd. Wil er toch een schadevergoeding voor aanvragen, eventueel een deel van de kosten voor de zitplaatsreservering terug krijgen.
Dank je wel!