Dit is op zaterdag de geplande samenstelling volgens BeLuxTrains, behalve tijdens de schoolvakanties, dan rijd deze wel met een HLE13.
Ongewone samenstelling.
-
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Ja op zaterdag met een rame M6’en. Deze stond achter de “normale” rame I10-I11’en
- trainfan03
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: Ongewone samenstelling.
IC 707 / 732 / 713 / 738 / 719 / 744 reden vandaag met HLE 18 (1853) en 8 rijtuigen M6 ipv de gebruikelijke MS96 treinstellen.
Vermoedelijk door werken waardoor er een stam MS96 tekort was.
Vermoedelijk door werken waardoor er een stam MS96 tekort was.
-
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Ongewone samenstelling.
Mijn excuses, in jouw originele bericht stond de datum 08/10 dus ik ging er vanuit dat dit zaterdag was wanneer die inderdaad met M6 rijdt.
Re: Ongewone samenstelling.
En is die stam dan wel doorgereden tot Luxemburg? Op zaterdag is er een beperking tot Aarlen voorzien omdat lange M6-stammen niet zo gewenst zijn in Luxemburg, maar op zondag is de rit (normaal dus voorzien met een kortere stam I11/I10) wel degelijk tot Luxemburg gepland.
Re: Ongewone samenstelling.
De 2112 is gisteren (zondag) tot Luxemburg gereden, zaterdag niet.Steve schreef: ↑10 okt 2022, 10:07 En is die stam dan wel doorgereden tot Luxemburg? Op zaterdag is er een beperking tot Aarlen voorzien omdat lange M6-stammen niet zo gewenst zijn in Luxemburg, maar op zondag is de rit (normaal dus voorzien met een kortere stam I11/I10) wel degelijk tot Luxemburg gepland.
Re: Ongewone samenstelling.
Toevallig enig idee wat de reden daarvoor is?Steve schreef: ↑10 okt 2022, 10:07 En is die stam dan wel doorgereden tot Luxemburg? Op zaterdag is er een beperking tot Aarlen voorzien omdat lange M6-stammen niet zo gewenst zijn in Luxemburg, maar op zondag is de rit (normaal dus voorzien met een kortere stam I11/I10) wel degelijk tot Luxemburg gepland.
Re: Ongewone samenstelling.
Aannemelijk wil CFL graag de treindienst richting Arlon op de kopsporen van Luxembourg Gare Centrale afwikkelen, om de doorgaande sporen vrij te houden voor het drukke binnenlandse verkeer. De kopsporen hebben echter maar een beperkte lengte, spoor 1 is het langste van de twee met zo'n 216 meter fysieke perronlengte volgens Google Maps.
Re: Ongewone samenstelling.
Weet iemand waarom ic4515 de laatste weken heel vaak met m4 rijtuigen wordt gereden ipv de gebruikelijke m6 dubbeldekkers?
Qua capaciteit en comfort toch serieus onder de maat als IC tussen de 2 grootste steden van het land.
Qua capaciteit en comfort toch serieus onder de maat als IC tussen de 2 grootste steden van het land.
Re: Ongewone samenstelling.
Dat lijkt sinds 5 september van dit jaar helaas de voorziene samenstelling te zijn geworden voor deze rit (zie: http://beluxtrains.net/indexnl.php?page ... /2022-4515).
Re: Ongewone samenstelling.
TimoTrimbos schreef: ↑15 sep 2022, 17:28 - De enige râme M4 op de IC-diensten 4500 & 2000 is van omloop veranderd en doet nu:
2003 (Brussel-Zuid - Essen) -> 2029 (Essen - Charleroi-Sud) -> 4509 (Charleroi-Sud - Luchtbal) -> 4533 (Luchtbal - Charleroi-Sud) -> 4515 (Charleroi-Sud - Luchtbal) -> 4539 (Luchtbal - Charleroi-Sud) -> 2019 (Charleroi-Sud - Essen) -> 2045 (Essen - Brussel-Zuid).
Mogelijk gaat men tussen aankomst in Charleroi als 4533 en vertrek als 4515 (ca. 1u45 tussentijd) leeg naar Châtelet, dat weet ik niet.
Re: Ongewone samenstelling.
IC2627 vandaag met 1 x MS96 ipv 2 x MS80. Gelukkig nog behoorlijk rustig aan boord.
Wél gehoord: "Amai, wa ne sjieken trein, zijn we nie gewend hé. Zo ne nieven..."
Mooi complimentje voor een beestje van al 26 jaar oud.
Wél gehoord: "Amai, wa ne sjieken trein, zijn we nie gewend hé. Zo ne nieven..."

Mooi complimentje voor een beestje van al 26 jaar oud.
Re: Ongewone samenstelling.
MS96 en I11 waren qua comfort zo hun tijd vooruit dat ze nog heel lang de passagiers zullen plezieren.
Ik hoor inderdaad nooit iemand klagen als die reeksen aan een perron komen.