Inderdaad, in de meeste landen schaft men die trein dan gewoon af, als de gebruikelijke samenstelling het begeeft. Dan vind ik het een goede zaak dat men alsnog een alternatief voorziet.
De langst levende klassiekjes
-
- Berichten: 2686
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
Het mag met de beste bedoelingen van de wereld zijn, maar als zo'n trein al in Mechelen toch nog wordt afgeschaft omwille van overbelasting, of verschillende mensen op het perron moet laten staan... Je kan ook niet ontkennen dat er een groeiend probleem is met graffiti, dergelijk materieel zou gewoon niet de baan op mogen tot het weer enigszins toonbaar is, wat mij betreft. Want dit gaat enkel onze 'kunstenaars' verder aanmoedigen om verder te doen.trainlovertje schreef: ↑18 nov 2022, 21:30Inderdaad, in de meeste landen schaft men die trein dan gewoon af, als de gebruikelijke samenstelling het begeeft. Dan vind ik het een goede zaak dat men alsnog een alternatief voorziet.
Het probleem zit dieper, en valt ook niet op 1-2-3 op te lossen, maar we moeten ook echt iets doen aan de betrouwbaarheid van het materieel, zodat we niet om de haverklap gelegenheidsmaterieel moeten gaan zoeken dat dan niet voldoet.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: De langst levende klassiekjes
Ja, natuurlijk, uiteraard. Maar ook hier komen we toch maar terug op het gebrek aan personeel in de onderhoudswerkplaatsen?
Zowel om het "deftige" materiaal aan het bollen te houden, als om het geklieder op te kuisen.
Mij lijkt het duidelijk dat die job aantrekkelijker moet worden - en daarvoor zijn centen nodig.
Zowel om het "deftige" materiaal aan het bollen te houden, als om het geklieder op te kuisen.
Mij lijkt het duidelijk dat die job aantrekkelijker moet worden - en daarvoor zijn centen nodig.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: De langst levende klassiekjes
Eergisteren nog een volledig beschilderde wagen van een break gezien, waar ze enkel de ramen zuiver hadden gemaakt.
Re: De langst levende klassiekjes
Rijdt deze nog steeds met klassiekjes? Ik neem die verbinding vaak, maar bijna nooit op dat uur en nog nooit een klassiekje gezien daar...
Re: De langst levende klassiekjes
Inmiddels is het doek gevallen voor de 649, 685, 706, 732, 735, 739, 745, 746, 747, 768 en ook het laatste CityRail stel: de 984.
Re: De langst levende klassiekjes
Aan dat laatste twijfel ik sterk want wij hadden deze week nog de 979, tussen Péruwelz en Mons. Zie min blog...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: De langst levende klassiekjes
Ik denk dat ov_wijzer bedoelt: het laatste stelletje in de CityRail-kleuren. Volgens mij is de 979 ook eentje die onlangs een nieuw laag verfje kreeg (en nog enkele onbedoelde bijkomende lagen

Re: De langst levende klassiekjes
Klopt ik bedoelde inderdaad het laatste stelletje in de CityRail kleuren. Over de 979, heb de foto ook van de week gezien. Je vraagt je af waarom laat de NMBS dit toch zo rond rijden dat je niet eens naar buiten kan kijken? Het was nog vakantiedienstregeling dus je zou verwachten dat er genoeg andere stellen stil zouden moeten staan die ook prima kunnen worden ingezet!
Re: De langst levende klassiekjes
Ik denk niet dat graffiti een criterium is bij NMBS om een bepaald stel te kiezen voor het rijden van een bepaalde trein.ov_wijzer schreef: ↑07 jan 2023, 14:06Klopt ik bedoelde inderdaad het laatste stelletje in de CityRail kleuren. Over de 979, heb de foto ook van de week gezien. Je vraagt je af waarom laat de NMBS dit toch zo rond rijden dat je niet eens naar buiten kan kijken? Het was nog vakantiedienstregeling dus je zou verwachten dat er genoeg andere stellen stil zouden moeten staan die ook prima kunnen worden ingezet!
Re: De langst levende klassiekjes
Dat is inmiddels duidelijk, want de 979 rijdt nog altijd zo rond, en de ramen zijn ook nog altijd niet schoon. Inmiddels lijkt ook het doek gevallen voor de 733, 738 en 744. Deze staan verdacht opgesteld in Schaarbeek.
Re: De langst levende klassiekjes
De 749 stond gisteren in Vilvoorde. Op de plaats waar anders 2 MR75's staan om een P-trein te verzekeren.
Zal leuk geweest zijn: 2 i.p.v. 8 rijtuigen.
("Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen.")
Zal leuk geweest zijn: 2 i.p.v. 8 rijtuigen.
("Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen.")
Re: De langst levende klassiekjes

De 738 en 744 rijden gelukkig toch weer rond, de 733 staat nog stil.