Dienstregeling december 2022
Re: Dienstregeling december 2022
Hoi,
Gaat de IC 2600 ook tijdens het weekend met AM 96 gereden worden?
Lukas
Gaat de IC 2600 ook tijdens het weekend met AM 96 gereden worden?
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: Dienstregeling december 2022
Vandaag al op de 1508 4x am96 in de plaats van vroeger 5x m6 met 19 en ook de 1530 rijdt met am96
Re: Dienstregeling december 2022
Zo ook is de Lille terug gekoppeld met de IC Antwerpen - Poperinge. De Koekenstad is terug een internationale verbinding rijker.
Re: Dienstregeling december 2022
Ik vond de splitsing juist beter. Zo was de kans kleiner dat er zich reizigers in het verkeerde treingedeelte bevonden en vertragingen op het Franse net hadden niet langer invloed op de stiptheid van de IC Poperinge - Kortrijk - Antwerpen. Bovendien had de splitsing het voordeel om met ander materieel te kunnen rijden dan AM96 op de verbinding Poperinge - Kortrijk - Antwerpen.
Re: Dienstregeling december 2022
DMT's op de reeks 26xx Hasselt - Antwerpen via de luchthaven. Breaks op de 49xx
Re: Dienstregeling december 2022
Op de IC 2000-4500 rijden vanaf vandaag nu geen 27ers meer maar 19en op de dubbele muxen (4+5 M6). Al zou er in Antwerpen vandaag een vertrekken met een 27 en een 19 omdat er maar 1 HLE19 klaarstond. Er zijn mindere van deze "dubbele muxen" te vinden op de verbinding (nog 3) alsook de 2 rammen M4 zijn zou er nu nog maar 1 zijn die omkaderd is met twee HLE18.
Re: Dienstregeling december 2022
Volgens Haltelink is er alvast niet spectaculair veel veranderd op (Essen-)Antwerpen-Charleroi. De HLE 27 is vervangen door HLE 19 met de notoire uitzondering van onder meer de 2006 waar er inderdaad een combinatie 19 + 27 was (een première denk ik?!), maar verder grotendeels hetzelfde als vorige week. In het weekend ook grotendeels hetzelfde, al lijkt er minstens één slag MS08 inderdaad vervangen door M6 (opvallend genoeg nog met HLE 27 gisteren). Kijken hoe het evolueert en nota bene of er nog veel MS08 en MS75 opduikt op de ritjes overdag.
Een vraag die ik niet meteen beantwoord zag in dit topic: waar gaan de vervangen HLE 27 AA nu naartoe? Zeker met die automatische koppeling aan één kant zie ik niet meteen waar ze zomaar anders terecht kunnen.
Een vraag die ik niet meteen beantwoord zag in dit topic: waar gaan de vervangen HLE 27 AA nu naartoe? Zeker met die automatische koppeling aan één kant zie ik niet meteen waar ze zomaar anders terecht kunnen.
Re: Dienstregeling december 2022
Veranderingen die ik al heb gezien in de reisinfo:
De L Leuven Sint-Niklaas wordt nu met MS75 gereden.
In Luik zijn er bijna geen Klassiekjes meer te zien, enkel nog paar ritten op de L naar Nsmen.
In de IC Luik Quievrain zie ik geen Breaks meer, enkel M7. 1 rit echter met 27+M4.
De snelle IC Antwerpen Hasselt is Break.
De L Leuven Sint-Niklaas wordt nu met MS75 gereden.
In Luik zijn er bijna geen Klassiekjes meer te zien, enkel nog paar ritten op de L naar Nsmen.
In de IC Luik Quievrain zie ik geen Breaks meer, enkel M7. 1 rit echter met 27+M4.
De snelle IC Antwerpen Hasselt is Break.
Re: Dienstregeling december 2022
Dat zou zeker kunnen, maar tegelijkertijd zit je met nog heel wat HLE 21 die natuurlijk nog eruit moeten. De 27's zijn krachtiger, maar de 21's natuurlijk een paar jaar jonger en van het verschil in staat van onderhoud tussen beide heb ik niet meteen een idee. Is de automatische koppeling "makkelijk" weer te demonteren van die 27's?
Re: Dienstregeling december 2022
Ik zie geen werk meer voor die HLE27, gezien er ook een pak M4 buiten dienst gaan. Gaan investeren in de demontage van de koppeling is dan helemaal weggegooid geld. Het is ook niet noodzakelijk zo dat eerst de 21's verkocht moeten zijn vooraleer men aan de 27 kan beginnen. Deze speciale (dus meer werk) locs met een koppeling die wel eens storingen geeft lijken mij juist perfect om zo snel mogelijk te verkopen.Steve schreef: ↑12 dec 2022, 11:35 Dat zou zeker kunnen, maar tegelijkertijd zit je met nog heel wat HLE 21 die natuurlijk nog eruit moeten. De 27's zijn krachtiger, maar de 21's natuurlijk een paar jaar jonger en van het verschil in staat van onderhoud tussen beide heb ik niet meteen een idee. Is de automatische koppeling "makkelijk" weer te demonteren van die 27's?