
Subsidie voor internationaal treinverkeer
Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer
Dat is toch allemaal geen probleem, we hebben straks honderden M7 die volgens de specificaties perfect geschikt zijn voor inzet in de buurlanden... of niet misschien? 

-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer
En de HLE17 is ook onderweg, deze kan ook richting Nederland.
Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer
Had ik nog geen rekening mee gehouden. Eloc 17 en hopelijk M7 (?) kan inderdaad naar Nederland...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer
Geschikt voor inzet in landen die ETCS serieus nemen, helaas zijn dat (op Luxemburg na) geen buurlanden

Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer
Ik anders wel.
Met de huidige chaos in Duitsland mis ik die directe treinen echt.
En als je materieel gebruikt dat de HSL kan gebruiken dan kan je reistijden aanbieden die met de routes via Köln en Parijs kunnen concurreren. Maar belangrijk is dat de SNCF eindelijk snapt dat een lange afstand trein ook locale markten kan dekken.
Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer
Hoe is "landen die ETCS serieus nemen" dan in het bestek voor M7 geformuleerd? Mijn indruk tot nu toe was dat die simpelweg met een toelating voor o.a. Nederland besteld zijn. Maar misschien is mijn indruk verkeerd.
Nieuwsgierig,
Rian
Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer
De M7 heeft geen ATB, dus zolang er geen ETCS in Nederland ligt is dat een no-go.rvdborgt schreef: ↑05 jan 2023, 00:20Hoe is "landen die ETCS serieus nemen" dan in het bestek voor M7 geformuleerd? Mijn indruk tot nu toe was dat die simpelweg met een toelating voor o.a. Nederland besteld zijn. Maar misschien is mijn indruk verkeerd.
Nieuwsgierig,
Rian
Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer
Een STM voor ATB is geen optie?Shrek schreef: ↑05 jan 2023, 13:27De M7 heeft geen ATB, dus zolang er geen ETCS in Nederland ligt is dat een no-go.
Groetjes,
Rian
Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer
Neen, veel te duur.
Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer
Ik meen dat er een gecombineerde STM voor ATB en TBL was. Of is dat alweer voorbij?
Wat gebruikt M7 op dit moment dan in België als er geen ETCS is?
Groetjes,
Rian
Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer
Er was een gecombineerde STM voor ATB en TBL1, maar dat kan je niet gebruiken voor TBL1+.
De M7 gebruikt zijn STM TBL1+ op de plaatsen waar bog geen ETCS ligt, maar ook TBL1+ wou ProRail niet installeren in Roosendaal en Maastricht (hoewel het technisch perfect kon).
Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer
Bedankt voor de STM-info.Shrek schreef: ↑05 jan 2023, 17:42 Er was een gecombineerde STM voor ATB en TBL1, maar dat kan je niet gebruiken voor TBL1+.
De M7 gebruikt zijn STM TBL1+ op de plaatsen waar bog geen ETCS ligt, maar ook TBL1+ wou ProRail niet installeren in Roosendaal en Maastricht (hoewel het technisch perfect kon).
Wat betreft TBL1+ in Roosendaal wilde geen van de betrokken partijen, ook na meermaals vragen, meer uitleg geven dan dat het "niet opportuun" was om TBL1+ aan te leggen. Heb jij meer info dan dat?
Groetjes,
Rian
Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer
Ik weet alleen dat Nederland een TBL1+ studie vroeg, dat België die betaalde en Infrabel die uitvoerde. Toen dan het moment kwam om effectief werken te gaan uitvoeren trok prorail zijn staart in. Net als met de trein naar Weert kwam de blokkering hier voor 100% uit Nederland.rvdborgt schreef: ↑05 jan 2023, 17:50Bedankt voor de STM-info.Shrek schreef: ↑05 jan 2023, 17:42 Er was een gecombineerde STM voor ATB en TBL1, maar dat kan je niet gebruiken voor TBL1+.
De M7 gebruikt zijn STM TBL1+ op de plaatsen waar bog geen ETCS ligt, maar ook TBL1+ wou ProRail niet installeren in Roosendaal en Maastricht (hoewel het technisch perfect kon).
Wat betreft TBL1+ in Roosendaal wilde geen van de betrokken partijen, ook na meermaals vragen, meer uitleg geven dan dat het "niet opportuun" was om TBL1+ aan te leggen. Heb jij meer info dan dat?
Groetjes,
Rian
Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer
Dat laatste is duidelijk. Maar zoals ik al zei, wilde geen van de betrokkenen daar verder iets over kwijt. Tot op de dag van vandaag weet ik niet waardoor TBL1+ in Roosendaal niet meer aangelegd wordt en dus ook niet welk bezwaar van welke betrokken partij (NS, ProRail, het ministerie, ILT) daarbij de doorslag gaf. Als dat iets van ProRail was, dan is zelfs dat nieuws. Maar het lijkt erop dat je ook niet meer weet, helaas. Alle informatie is welkom om weer beweging in dat dossier te kunnen krijgen.Shrek schreef: ↑05 jan 2023, 18:08Ik weet alleen dat Nederland een TBL1+ studie vroeg, dat België die betaalde en Infrabel die uitvoerde. Toen dan het moment kwam om effectief werken te gaan uitvoeren trok prorail zijn staart in. Net als met de trein naar Weert kwam de blokkering hier voor 100% uit Nederland.rvdborgt schreef: ↑05 jan 2023, 17:50Wat betreft TBL1+ in Roosendaal wilde geen van de betrokken partijen, ook na meermaals vragen, meer uitleg geven dan dat het "niet opportuun" was om TBL1+ aan te leggen. Heb jij meer info dan dat?Shrek schreef: ↑05 jan 2023, 17:42 Er was een gecombineerde STM voor ATB en TBL1, maar dat kan je niet gebruiken voor TBL1+.
De M7 gebruikt zijn STM TBL1+ op de plaatsen waar bog geen ETCS ligt, maar ook TBL1+ wou ProRail niet installeren in Roosendaal en Maastricht (hoewel het technisch perfect kon).
Groetjes,
Rian
Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer
Er gaat definitief geen TBL1+ in Roosendaal aangelegd worden aangezien er over een paar jaar ETCS komt te liggen.